Volumkontroll på sub.

MrTiger

Medlem
29 Aug 2006
587
0
0
Hva bør volumkontrollen på subben stå når man skal kalibrere den. Vet at man skal bruke div utstyr for og gjøre dette, men jeg har ikke dette utstyret:(
Det må vel være en ca innstilling jeg kan sette subben på før jeg gjør en kalibrering med forsterkeren.

Hybris

Medlem
24 Okt 2003
10.963
0
36
Jeg ville valgt et nivå som gjør at forsterkeren ikke behøver å justere subnivået veldig mye opp og ned (prøv deg frem), slik at du har maksimalt med spillerom til å justere subben via forsterkeren etterpå.

merik82

Medlem
29 Apr 2010
1.242
0
0
36
Kl 9 eller kl 12? Er alle volumkontrollene på alle subber like?
Virker ofte sånn:)
Jeg har ikke mulighet for disse innstillingene som blir nevnt her..
:)

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
merik82 skrev:
Kl 9 eller kl 12? Er alle volumkontrollene på alle subber like?
Virker ofte sånn:)
Jeg har ikke mulighet for disse innstillingene som blir nevnt her..
:)
Du kan jo stille subben bakpå. Still den på kl 12(rett opp). Så kalibrerer du. Justerer i reciver eller bakpå etterpå, dersom du trenger det.

MrTiger

Medlem
29 Aug 2006
587
0
0
[Den står på kl 12 nå. Nå er det bare synd at jeg ikke klarer og kommen inn på on screen funksjonen på forsterkeren min(sony 5200es)Får ikke opp noen bilde på skjermen(Panasonic 50"g20) slik at jeg kan kalibrere høytalrene på nytt:(

merik82

Medlem
29 Apr 2010
1.242
0
0
36
Ostemannen skrev:
Du kan jo stille subben bakpå. Still den på kl 12(rett opp). Så kalibrerer du. Justerer i reciver eller bakpå etterpå, dersom du trenger det.
Det jeg prøver å si er at det kan vel ikke gjelde alle subber uannsett?
Det kommer vel litt ann på hvilken subb man har..
Man må vel nesten bare prøve og lytte selv, for å finne ut hva som fungerer best..
Vil tror rommet spiller en liten rolle her å..

Jeg vet jeg kan justere volumet, samt en del andre ting.. Men ikke bakpå på subben i mitt tilfelle:)