Vil dette rommet fungere til mancave/kino?

E4ewd2

Medlem
28 Apr 2015
9
0
0
Siden vi har et rom i huset som brukes til lagerplass, vil jeg heller prøve å dra nytte ut av det rommet. Rommet er ikke akkurat drømmerommet kan man innrømme.
Fra der jeg sto til vinduet er det 2.86M, i bredden er det 4.13M (se vedlegg)
Taket skrår veldig mye, (se vedlegg)..

Kan dessverre heller ikke skryte over min hjemmekinosystem, det er Samsung HT-P120 (5.1)
Tenkte 50tommer - 65 om det vil gi plass en eller annen plass, min samboer skal tegne opp rommet i dataprogram senere.

Uansett, er det noe erfaring med 5.1 lyd med skråtak, også så liten rom?

Vedlegg

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.245
0
36
Tror absolutt dette kan bli veldig brukbart, og skulle absolutt være plass til en 65" tv. Og tviler du hadde fått mye større bilde med projektor I tillegg til alt ekstra det drar med seg av styr.

Er vel bare de færreste her som kan si at de har optimalt rom men min erfaring er om man går inn for og prøve med hva man har er mye mye mer moro enn og ikke prøve.
Jeg har ikke selv erfaring med skråtak men du er ikke alene her med det, og etter hva jeg skjønner har det både utfordringer og positive trekk med tanke på lyden.
Men som alltid ingen rom er helt like og tar man seg fatt I det man har så kan man få et veldig bra resultat.

Som nevnt, ville heller satt en så stor tv som mulig inn der enn noen projektor men det hadde vel ikke verdt helt umulig det heller. Men man står ganske mye friere til dekor osv med tv enn med projektor.

E4ewd2

Medlem
28 Apr 2015
9
0
0
Takker får tilbakemeldingen.
TorTorden: Hvordan posetiv effekt tenkte du?
Bodin: Mye ledning kaos hehe :)

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
2.492
0
36
Takker får tilbakemeldingen.
TorTorden: Hvordan posetiv effekt tenkte du?
Bodin: Mye ledning kaos hehe :)
Jada, endel spagetti på gulvet, ville bare vise at det gikk greit med skråtak. Største minuset er at projetor blir vanskelig og at mye av bassen går ned i huset, det høres ut som torden nede :)