Viasatspørsmål.

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
8.864
20
38
Jeg tegnet et Viasatabonement med 3 rom. Det har vært et ******* fra dag en med rot og tull. Har sagt det opp og overlatt 2 tunere til en kamerat og hans søster. Når mitt abo nå går ut rundt nyttår, hvordan gjøres da det med disse tunerene? De vil tegne eget abo, men har jo nå "nine" tunere. Må de "omregistreres" eller hvordan gjøres det?

harbart

Medlem
9 Sep 2005
425
0
0
Viasatspørsmål

Det er sikkert det samme der som hos Canal Digital, at dere må skrive et eget skjema for overtagelse, mulig det finnes på deres sider.

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
8.864
20
38
harbart skrev:
Det er sikkert det samme der som hos Canal Digital, at dere må skrive et eget skjema for overtagelse, mulig det finnes på deres sider.
Jeg blir aldri klok på hvorfor folk svarer på spørsmål når de ikke vet svaret...

per0

Medlem
1 Aug 2007
54
0
0
nordic45 skrev:
Jeg blir aldri klok på hvorfor folk svarer på spørsmål når de ikke vet svaret...
Og jeg blir aldri klok på hvorfor folk lager en forumtråd om noe de bare kan ringe kundeservice for å få svar på.

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.513
55
48
43
per0 skrev:
Og jeg blir aldri klok på hvorfor folk lager en forumtråd om noe de bare kan ringe kundeservice for å få svar på.
Har aldri hatt problemer med viasat kundeservice, sier bare 'ingen signal' for å hoppe over auto feilsøk for å komme til mennesker ;)

roarr

Medlem
1 Feb 2008
456
0
16
Viasats kundeservice

Kundeservicen hos Viasat er en STOR vits, og de viser forakt for sine kunder. Skulle hjelpe en handikappet venn, å si opp hans abonnement, og ringte 815-22044, som er nummeret ved oppsigelse. Dette var en fredag ettermiddag kl. 18:20, og ble sittende i en endeløs kø, etter 10-12 minutter, så ga jeg opp, og ringte 22022, altså den vanlige kundeservicen, og fikk beskjed om at: jeg kunne ha spart meg, å ringe til 815-22044, de hadde gått på et arrangement kl, 18:00. Dagen etter, så benektet kundeservice, at dette var tilfelle, og ville sjekke med han jeg pratet med, for å få klarhet i hva som hadde skjedd.

Her ringer det folk, for å si opp abb. og blir sittende i kø i lange tider, er det SÅ mange som vil si opp eller ??

Om en ringer det vanlige nummeret, og ber om "bestilling" så er de rimelig kvikk til å svare, for et lureri !!
En betaler tross alt bortimot en krone pr. minutt, ved venting, såklart, det ikke er hast med å svare da ....

Sist fredag, samme vise, aldri svar på 22044, men etter å ha ringt den vanlige kundeservice, så lovte de å ringe opp igjen, og ved et under, så gjorde de det, etter en times tid.

Canal digital har betydelig bedre kundeservice, men er ikke feilfrie de heller.
Anbefaler begge, spesielt Viasat, å ta en seriøs runde med sine kundebehandlere, og lære de å svare på telefon, behandle folk med respekt, det er tross alt kunder, det er snakk om.

At en er nummer 17 i køen, betyr nok helst, at Viasat, burde ansette flere folk synes nå jeg.....

Daniel NOR

Medlem
28 Apr 2007
547
0
0
28
hvorfor vil noen overta 1 år gamle dekodere når de bare kan tegne nytt abbn. og få gratis montering og betaler rundt 500 for 2 dekodere, pluss at de får noen mnd gratis..

men de må nok gjøre et eierskifte på de ja

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
8.864
20
38
Daniel NOR skrev:
hvorfor vil noen overta 1 år gamle dekodere når de bare kan tegne nytt abbn. og få gratis montering og betaler rundt 500 for 2 dekodere, pluss at de får noen mnd gratis..

men de må nok gjøre et eierskifte på de ja

De må jo da betale for mottakeren!

PianoDiego

Medlem
6 Des 2011
39
0
0
Hei, nordic45. Det letteste vil være å gjøre et eierskifte. Du kan laste ned skjemaet på deres nettside, eller enten chatte eller ringe kundeservice og få det tilsendt. Begge parter må fylle ut og sende inn, og det lages et nytt abonnement på ny overtaker. Du må selv sende inn parabolkortene da disse tilhører ditt abonnement. Eierskifteskjemaet kan du sende inn NÅR DU VIL. Ny eier tar da over din eventuelle avtaleperiode. Overdragelsen gjelder fra den 1. påfølgende måned. Begge parter får bekreftelsesbrev ved gjennomført eller ikke gjennomført eierskifte.

Ny overtaker betaler ikke for mottakeren(e) da du allerede har kjøpt disse.

Noe mer du trenger hjelp til?

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
8.864
20
38
PianoDiego skrev:
Hei, nordic45. Det letteste vil være å gjøre et eierskifte. Du kan laste ned skjemaet på deres nettside, eller enten chatte eller ringe kundeservice og få det tilsendt. Begge parter må fylle ut og sende inn, og det lages et nytt abonnement på ny overtaker. Du må selv sende inn parabolkortene da disse tilhører ditt abonnement. Eierskifteskjemaet kan du sende inn NÅR DU VIL. Ny eier tar da over din eventuelle avtaleperiode. Overdragelsen gjelder fra den 1. påfølgende måned. Begge parter får bekreftelsesbrev ved gjennomført eller ikke gjennomført eierskifte.

Ny overtaker betaler ikke for mottakeren(e) da du allerede har kjøpt disse.

Noe mer du trenger hjelp til?

Hvorfor svare på gamle tråder...?

Galnes

Medlem
30 Apr 2006
3.462
0
36
33
For deg, men nå ligger det jo her og vil være lett å finne for andre i liknende situasjon :)