vga til komponent?

outlaw

Medlem
14 Des 2002
162
0
0
Heisann,lurer på om noen vet hvem som selger vga til komponent kabler.
Projektoren støtter komponent signal på vga inngangen så da tenkte jeg å skaffe den nye philips dvd963sa for å få bedre bilde.

MVH
erlend

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.432
0
0
Eltek har noen supra-kabler: http://www.dynabel.no

Jeg ville laget kabelen selv. Du kan kjøpe pluggene og kabelen (AV-3) av Eltek eller en annen plass og lodde det sammen hvis du vet hvordan.

Jeg ville forresten prøvd å lage den av skjermet cat5, FTP eller STP, (nettverkskabel) da det gir en veldig tynn kabel.

Tor Arne

Rikky

Medlem
21 Des 2002
6.026
0
0
37
De har noen med BNC-plugger på komplett, er det noe sånn du er ute etter?

ThomasBerge

Medlem
22 Jan 2003
34
0
0
outlaw skrev:
Heisann,lurer på om noen vet hvem som selger vga til komponent kabler.
Projektoren støtter komponent signal på vga inngangen så da tenkte jeg å skaffe den nye philips dvd963sa for å få bedre bilde.
Jeg tror jeg har mulighet til å få komponent (hvis dette er det samme som RGB?) ut via SCART-pluggen og ved å sette menyen riktig på min Denon DVD-spiller. Noen som vet?

Sanyo PLV-Z1 støtter komponent-signal inn på VGA-pluggen, og spørsmålet blir da om jeg skal gjøre dette i stedet for å bruke SVIDEO.

Har du fått koblet opp ditt utstyr? Og merket du forskjell hvis du har forsøkt å sammenligne med SVIDEO-oppkobling?

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.432
0
0
Komponent er ikke det samme som RGB, det er [b[veldig[/b] forskjellige signaler.

outlaw, det du trenger er ikke en VGA til komponent, men en komponent til VGA :D. Jeg ville prøvd å lage en selv.

Komponentsignal - Pinne på VGA-kontakt:

Pr - pin 1/6 (jord)
Y - pin 2/7 (jord)
Pb - pin 3/8 (jord)

Koble det slik så skal det fungere!

Tor Arne

las^se

Medlem
16 Feb 2004
185
0
0
Vet at dette er en svært gammel tråd, men....

tahustvedt skrev:
Komponentsignal - Pinne på VGA-kontakt:

Pr - pin 1/6 (jord)
Y - pin 2/7 (jord)
Pb - pin 3/8 (jord)

Koble det slik så skal det fungere!

Tor Arne
Gammel viten skal igjen oppreises eller.no..

Uansett:

Kan jeg ta en lang skjermkabel f.eks., og kutte den av i ene enden, og lodde de riktige ledningene på de riktige stedene på en vanlig phono-plugg? Eller er det lettere å gjøre det omvendt?

Er ikke stødig på lodding, så det får svigerfar få ta seg av, men er jo greitt å vite hvilken metode som er lettest :)

Dersom noen synes det er skikkelig teit av meg å hente opp en gammel tråd: Ikke svar...

Dere andre: Det hadde vært kjekt med et konstruktivt svar :) Iallefall et svar! hehe...