Verdivurdering - PlayStation 3 60Gb FAT

Scorpioen84

Medlem
9 Sep 2006
4.029
0
0
Hva er bruktverdi på PS3 60Gb 1.gen FAT nå?

Denne er 100% støvfri rett fra sony norge som refurb model, altså ny plast og deksler og ser helt ut som ny...
4 USB porter, div minnekort lesere, og kan spille PS1&2 spill...
2 kontrollere og fjernkontroll følger med..

Har også et lite lass med spill, men det er i første omgang konsollen som jeg ikke har peiling på hva folk er villig til å betale for...
Var jo en periode folk var helville etter denne modellen, men nå vet jeg ikke?
Ligger ingenting på finn.no av denne typen...

BlackkoZ

Medlem
6 Aug 2009
4.431
0
0
Siden prisen på PS3 er såpass billig som den er idag, så tror jeg ikke at denne 60GB modellen har den største verien lengre.

Men får du 2000 kr for den, så burde du være overlykkelig.
Alt over 1400 kr er egentlig bra.

Scorpioen84

Medlem
9 Sep 2006
4.029
0
0
Har sett Defekt modell (HDMI funker ikke) blitt forsøkt solt for 1400kr..

Så en i "ny" tilstand bør komme godt over 2000 føler jo jeg...
Men det er klart 1.gen er for de litt spesielt interesserte, som ønsker PS1 og 2 kompitabilitet og usb porter og minnekort leser...

Det var jo folk som kjøpte brukte 1.gen til 6000kr i en periode etter bakoverkompabiliteten forsvant...

Men Ny Slim får man for 2000kr i butikken...

2500kr da kanksje?

kenno4

Medlem
7 Jul 2008
112
0
0
Scorpioen84 skrev:
Har sett Defekt modell (HDMI funker ikke) blitt forsøkt solt for 1400kr..

Så en i "ny" tilstand bør komme godt over 2000 føler jo jeg...
Men det er klart 1.gen er for de litt spesielt interesserte, som ønsker PS1 og 2 kompitabilitet og usb porter og minnekort leser...

Det var jo folk som kjøpte brukte 1.gen til 6000kr i en periode etter bakoverkompabiliteten forsvant...

Men Ny Slim får man for 2000kr i butikken...

2500kr da kanksje?
Tror nok du er litt sent ute med å få den prisen. Prisen er jo etter va markede vil ha. Å Som du sa, ikke masse på finn av denne modellen...

BlackkoZ

Medlem
6 Aug 2009
4.431
0
0
Man så jo disse bli solgt for 10 000, når de ble fjernet fra markedet (angrer på at jeg ikke solgte min da)

Så nå sitter jeg nå her, med en støyende maskin jeg kun spiller ps3 spill på :p

xxxchefxxx

Medlem
12 Mar 2009
856
0
0
BlackkoZ skrev:
Siden prisen på PS3 er såpass billig som den er idag, så tror jeg ikke at denne 60GB modellen har den største verien lengre.

Men får du 2000 kr for den, så burde du være overlykkelig.
Alt over 1400 kr er egentlig bra.
Treffer du helt riktig entusiast kan nok prisen stige noe, men 10000 som noen solgte den for før er nok ikke aktuelt lenger, kanskje 3500?

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.591
2
38
Skavvise... Hva er forskjellen på modellene igjen?

Nye modeller er mindre, bråker mindre og bruker mindre strøm
Din modell har støtte for SACD og PS2-spill
Din modell kan kjøre Linux hvis du ikke har oppgradert firmware
Du har 4 USB-porter i stedet for 2
Du har minnekortleser i front.
Du har bare 60GB harddisk fremfor 160GB
Nye modeller kan bitstreame HD-lyd, din dekoder internt

Ny 160GB slim koster 2000,-. En brukt slim ville jeg ikke betalt mer enn 1500,- for. Så jeg mener du får ta utgangspunkt i 1500,-, trekke fra litt for mindre HD, og legge til det du mener PS2 og SACD funksjonaliteten er verdt.

Men, med mindre du finner noen som absolutt skal ha akkurat denne modellen, så tviler jeg på at du klarer å få ekstra betalt for dette. Sannsynligvis vil du heller trekkes litt i verdi siden det er en "gammel" modell. Jeg ville forventet en pris mellom 1000,- og 1200,-.

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.591
2
38
BlackkoZ skrev:
Man så jo disse bli solgt for 10 000, når de ble fjernet fra markedet (angrer på at jeg ikke solgte min da)
Gjorde man det? Eller så man folk prøve å selge de for 10.000,-?

larsen78

Medlem
10 Sep 2011
9
0
0
trondmm skrev:

Ny 160GB slim koster 2000,-. En brukt slim ville jeg ikke betalt mer enn 1500,- for. Så jeg mener du får ta utgangspunkt i 1500,-, trekke fra litt for mindre HD, og legge til det du mener PS2 og SACD funksjonaliteten er verdt.

Men, med mindre du finner noen som absolutt skal ha akkurat denne modellen, så tviler jeg på at du klarer å få ekstra betalt for dette. Sannsynligvis vil du heller trekkes litt i verdi siden det er en "gammel" modell. Jeg ville forventet en pris mellom 1000,- og 1200,-.
Fordelen med 60gb modellen er et du kan sette inn større harddisk selv! Jeg har 500gb i min :)

Scorpioen84

Medlem
9 Sep 2006
4.029
0
0
larsen78 skrev:
Fordelen med 60gb modellen er et du kan sette inn større harddisk selv! Jeg har 500gb i min :)
Er det ikke mulig å bytte hdd i de nye?? :???:

Det var en periode jeg vurderte å selge min tidligere, de første PS3 kostet 6000kr nye, å for noen år siden så var folk villige til å betale 6000kr for 2-3 år gamle PS3...

Men om denne bølgen har gått helt over å ingen ønsker å ha 1.gen pga dens fordeler, så er jo 2500kr optimistisk...

Jeg har fått noen tilbud om å bytte PS3 i XboX 360, ellers får jeg bare prøve å legge den ut for salg et sted...
QXL eller finn?

Driver x

Medlem
15 Nov 2010
480
0
16
Trondheim
trondmm skrev:

Helt enig, jeg måtte detsverre kaste inn håndkleet på den gamle jeg også etter 4 gang på rep å fått tilbake ny. Surt for jeg ville egentlig kun ha den gamle typen, men fikk en slim 320gb og 2 lapper når jeg hevet kjøpet. Men i etterkant nå er jeg bare glad for å ha byttet, my mindre tjas med den nye, MYE stillere, samt hvem orker egentlig å spille gamle ps2 spill uansett??
Får du 1500 så selg ivei.

larsen78

Medlem
10 Sep 2011
9
0
0
Scorpioen84 skrev:
Er det ikke mulig å bytte hdd i de nye?? :???:

Det var en periode jeg vurderte å selge min tidligere, de første PS3 kostet 6000kr nye, å for noen år siden så var folk villige til å betale 6000kr for 2-3 år gamle PS3...

Men om denne bølgen har gått helt over å ingen ønsker å ha 1.gen pga dens fordeler, så er jo 2500kr optimistisk...

Jeg har fått noen tilbud om å bytte PS3 i XboX 360, ellers får jeg bare prøve å legge den ut for salg et sted...
QXL eller finn?
Kan godt være at du klarer å bytte hdd på slim versjonen, men da må du jobbe litt! Mener at de ikke har noen enkle deksel som kan tas bort for å skifte hdd. På 60gb versjonen, fjerner du bare dekselet på venstre side, napper ut hdd braketten, og bytter til større disk! Du mister ikke innstillinger eller profilen din ved å gjøre dette, men du må huske å ta backup av savegames eller andre ting som du vil ha, som er lagret på selve disken!

buzzlight

Medlem
21 Apr 2006
3.206
0
36
43
Jeg solgte min 60gb for ca. 1 1/2 år siden.Fikk 6500,- for den og da solgte jeg den bare med en håndkontroll:mrgreen:
Jeg betalte 5500,- for den med 2 håndkontroller og 2 spill.

Kunne ikke la være da jeg fikk såpass.Angrer ikke et sekund.

Men som sagt, hvis du treffer på riktig person, så burde du kanskje få alt
mellom 2-4000,- for den.

Scorpioen84

Medlem
9 Sep 2006
4.029
0
0
Foresten, får man noen forlenget garanti reklamasjonstid ved en reklamasjonsak?

Senario---
Jeg reklamerer på 3år og 11mnd...
Verksted bruker 1mnd på å få reparert...
Får den tilbake og varen er over 4år, men fungerer 1dag før den dør igjen...

Ville man da ha hatt noen form for forlenget reklamasjonstid?
3mnd fra reperasjon eller noe...?
(i det senarioet ville det nok ordnet seg ved å klage på reperasjonen)

Jeg har ikke hørt om eller lest om dette... Men hadde jo vært en trygghet for kjøper om det faktisk hadde vært reklamasjonstid igjen ved et kjøp...

aleksander8

Medlem
19 Feb 2007
8.434
0
0
www.wuudiy.blogspot.com
Scorpioen84 skrev:
Foresten, får man noen forlenget garanti reklamasjonstid ved en reklamasjonsak?

Senario---
Jeg reklamerer på 3år og 11mnd...
Verksted bruker 1mnd på å få reparert...
Får den tilbake og varen er over 4år, men fungerer 1dag før den dør igjen...

Ville man da ha hatt noen form for forlenget reklamasjonstid?
3mnd fra reperasjon eller noe...?
(i det senarioet ville det nok ordnet seg ved å klage på reperasjonen)

Jeg har ikke hørt om eller lest om dette... Men hadde jo vært en trygghet for kjøper om det faktisk hadde vært reklamasjonstid igjen ved et kjøp...
Da min xbox døde for en tid siden fikk jeg en såkalt refurb modell, jeg spurte da om jeg nå fikk 5 nye år med reklamasjon, svaret var at jeg fikk det siden jeg fikk et nytt produkt. (jeg fikk ikke noe papirer på den nye boksen så hvordan det hadde fungert i praksis vet jeg ikke)

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.591
2
38
Hvis du får tilbake et nytt produkt, så har du ny reklamasjonstid, ja. Hvis de reparerer produktet, så får du en viss garantitid på det som ble reparert, mens resten av produktet har den gamle reklamasjonsperioden.

Når det gjelder ting som er "refurbished", så er det jo snakk om varer som har blitt reparert, så de havner på en måte midt i mellom. Men, jeg tror vanlig praksis er som aleksander8 sier, at de regnes som ny vare, og dermed fem års reklamasjon fra du får den.