Van Den Hul kabler

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Da kom endelig hybrid jubileumskabelen fra Van den hul i posten idag :-D Mulig dette er et latterlig spørsmål, men det var 2 kabler i pakken. En som var merket røde i endene, og en som er merket blå i endene. Jeg trodde signalkabel som dette kun er _en_ kabel? Skal man bruke begge to samtidig eller kun en av de?

b3nd1k

Medlem
8 Okt 2009
6.287
0
36
Vanlig er å bruke Rød til Høyre kanal og Blå da til Venstre kanal :) Men selvfølgelig er det akkuratt det samme ^^

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
b3nd1k skrev:
Vanlig er å bruke Rød til Høyre kanal og Blå da til Venstre kanal :) Men selvfølgelig er det akkuratt det samme ^^

Men dette er jo en signalkabel da, som skal gå fra kilde til forsterkeren. Skal man bruke begge to da også? Første gang jeg får 2 kabler i pakken ved kjøp av signalkabel nemlig:-D

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
sirant skrev:
hva slags kilde skal du bruke den til?

Signalkabelen skal brukes fra en blu-rayspiller til en integrert stereoforsterker, splitter nye Cambridgekomponenter som ankommer i midten av April. Derfor jeg har dratt på og investert i en såpass rå signalkabel :-D

b3nd1k

Medlem
8 Okt 2009
6.287
0
36
Signalkabel er jo en Phono kabel, RCA, Analog kabel. Da må man har to stykk, en for hver kanal :) En til høyre høyttaler og en til venstre.

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
b3nd1k skrev:
Signalkabel er jo en Phono kabel, RCA, Analog kabel. Da må man har to stykk, en for hver kanal :) En til høyre høyttaler og en til venstre.

Oki, takker for info. Min tekniske innsikt har falt endel de siste årene hvor studier har opptatt mye av min tid istedet for hifiinteressen8)

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.911
0
36
da må du ta en fra left utgangen på blu-ray til left inngangen på forsterkeren. Og tilsvarende for right, hvis ikke ender du opp med bare lyd i den ene høytalleren.

:)

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
sirant skrev:
da må du ta en fra left utgangen på blu-ray til left inngangen på forsterkeren. Og tilsvarende for right, hvis ikke ender du opp med bare lyd i den ene høytalleren.

:)

Fordel med lyd i begge høyttalerne :mrgreen: Skal bli virkelig spennende å se hva disse van den hul kablene er gode for når Cambridgespilleren ankommer. En signalkabel til 2500 spenn bør gjøre nytta og vel så det. (selvom jeg riktignok "kun" betalte 1300 kr pga salgsvare).

Monster1

Medlem
1 Jul 2009
2.284
0
0
Hei!

Har tenkt å kjøpe nye kabler på fredag. Oppgradere litt. :-D

Står mellom Van Den Hul D-352 Hybrid og Van Den Hul Magnum Hybrid. Noen forskjeller på disse lydmessig? Mener å ha lest at det er mange som ikke blir fornøyd med magnum kabelen..

Takker for svar ! :)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Monster1 skrev:
Hei!

Står mellom Van Den Hul D-352 Hybrid og Van Den Hul Magnum Hybrid. Noen forskjeller på disse lydmessig? Mener å ha lest at det er mange som ikke blir fornøyd med magnum kabelen..

Det er bedre bassfundament på Magnum, har disse selv og prisen er ikke avskrekkende heller. Anbefaler dem med gode bananplugger. Nå er ikke jeg noen kabeltester men du kan jo prøve dem og se om det er verdt pengene. :)

kriss66

Medlem
4 Aug 2009
3.948
0
0
Monster1 skrev:
Hei!

Hehe, nice. jeg skal kjøpe av han Daniel her på AVforum :D

Så jeg gleder meg til disse kommer ;)

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Monster1 skrev:
Hei!

Jeg har ikke så god kjennskap til Magnumkabelen. Dog er min erfaring fra flere bekjente og folk i diverse hifisjapper at 352 hybrid er legendarisk og en gnistrende god kabel. Sjekk ut restsalget hos hifiklubben Tønsberg på nettsidene til klubben,- der kan du få jubileumsversjonen av 352 hybrid til halv pris! ( den samme som jeg kjøpte).

pegpisk

Medlem
30 Aug 2007
2.591
0
0
pegpisk skrev:
VDH Magnum Hybrid-kabler er skikkelig STYGGE!!
Kanskje den styggeste kabelen jeg noen gang har sett!!

Derfor gjør jeg nå et forsøk på å sprite opp mine egne litt :D

Som dere ser skinner det rød gjennom ved nærbilde med blitz.

Men på avstand ser det litt bedre ut. Den oppleves som en slags grå in real life.

Da jeg var litt usikker på hvordan dette ville bli kjøpte jeg billigste kabelstrømpen på ebay.
Og den er av jallakvalitet. Stiv og det frynser og får sprekker hvis man stirrer på den.

Meeen godt nok til at jeg vil gå videre med det. Så nå bestiller jeg mindre kabelstrømper til endene, samt krympeplast.
Plugger er allerede på vei.

Forhåpentligvis gjør de seg litt bedre langs en hvit/lys list når dette er ferdig.
Skal poste bilder av resultatet.

PS. Mobilbilder ja, om du lurte :)
Vel, endelig kom pluggene!
Og jeg glimrer til med knallgode bilder :)

Grunnet litt dårlig kvalitet på materialene og litt feile dimensjone ble ikke det så bra som jeg hadde håpet.
MEN det er fullt mulig å få det til å bli veldig bra.

Jeg kommer til å kle på resten av endene nå, men det kan godt tenkes at jeg kjøper nye klær om ikke så lenge.
Straks man vet hva man trenger, og ikke minst hvilke dimensjoner, så er det jo mye lettere :)

Og bare for å presisere, det er spesielt strømpen som er av dårlig kvalitet, og den lille strømpen til endene er egentlig for stor, klarte ikke å få den heelt stram på den ene (synlig på bildet).

Og uansett gjør den seg MYE bedre langs en hvit list nå, enn tidligere. Og da er målet nådd :-D

Vedlegg

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Van den hul er kvalitet!

Etter at jeg nå har hatt Van den hul kabler en god stund på mitt nåværende oppsett og gjort meg noen erfaringer er det ingen tvil for meg om at dette er høykvalitetskabler, og man får mye for pengene. Har nå Van den hul over hele linjen, både hdmikabel, signalkabel og høyttalerkabler:mrgreen:

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Gilmour skrev:
Etter at jeg nå har hatt Van den hul kabler en god stund på mitt nåværende oppsett og gjort meg noen erfaringer er det ingen tvil for meg om at dette er høykvalitetskabler, og man får mye for pengene. Har nå Van den hul over hele linjen, både hdmikabel, signalkabel og høyttalerkabler:mrgreen:
Du er litt i samme situasjonen som meg, har Van Del Hul høytalerkabler, HDMI og 1 signal. Jeg skal få solgt de 2 QED kablene mine så kjøpe VDH så da er det rund baut her i gården også. Jeg synes det er veldig god kvalitet samt dem er kritikeroste i flere magasiner, prisene på dem er ikke så avskrekkende forhold til mange andre merker. :)

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Roger Waters skrev:
Du er litt i samme situasjonen som meg, har Van Del Hul høytalerkabler, HDMI og 1 signal. Jeg skal få solgt de 2 QED kablene mine så kjøpe VDH så da er det rund baut her i gården også. Jeg synes det er veldig god kvalitet samt dem er kritikeroste i flere magasiner, prisene på dem er ikke så avskrekkende forhold til mange andre merker. :)

Høres konge ut Waters at du snart får VDH over hele linjen:mrgreen: Du har helt rett i at prisene ikke er avskrekkende sett i forhold til kvaliteten. Dessuten får jeg et meget seriøst inntrykk av både byggekvalitet og design på nesten alle kabelmodeller fra VDH. Her snakker vi kvalitet og erfaring tvers igjennom. Hvilken signalkabel har du forresten?

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Gilmour skrev:
Høres konge ut Waters at du snart får VDH over hele linjen:mrgreen: Du har helt rett i at prisene ikke er avskrekkende sett i forhold til kvaliteten. Dessuten får jeg et meget seriøst inntrykk av både byggekvalitet og design på nesten alle kabelmodeller fra VDH. Her snakker vi kvalitet og erfaring tvers igjennom. Hvilken signalkabel har du forresten?
Water er veldig lydint tross sin alder. :)

Hehe, jeg endte opp med The D-102 III som signalkabel, gleder meg til å bli kvitt de QED kablene med tiden. Har virkelig sansen for VDH selv og synes det er helt topp at de lager så bra kabler. Den jeg har er flaggskipet i mid-end klassen, passer bra til anlegget også. Jeg har ikke testa noe A-B prøving med kablene, men vet heller at jeg har kvalitet i alle ledd og null flaskehalser. :)