Valg av GERRIETS SCENEMOLTON Svart eller grå?

Gorm

Administrator
13 Des 2002
39.996
38
48
51
Jessheim
Jeg syns kombinasjon av svart i fremre del av rommet (litt ut på sideveggene), og grå molton i resten av rommet fungerer veldig bra. Molton reflekterer såpass lite lys at grå overflate ikke blir problematisk. Rom med sort molton hele veien blir veldig dystre å være i når lyset slukker på lerretet. Det vil i hvert fall kreve enormt med lamper for å gjøre det "hyggelig" når en ikke ser film. Jeg har selv et rom som reflekterer tilnærmet null lyst (ALT er sort matt stoff), men det er et rom jeg ikke oppsøker til noe annet enn film.

Reactions: Toroluf

knutarn

Medlem
30 Sep 2010
124
3
18
Jeg syns kombinasjon av svart i fremre del av rommet (litt ut på sideveggene), og grå molton i resten av rommet fungerer veldig bra. Molton reflekterer såpass lite lys at grå overflate ikke blir problematisk. Rom med sort molton hele veien blir veldig dystre å være i når lyset slukker på lerretet. Det vil i hvert fall kreve enormt med lamper for å gjøre det "hyggelig" når en ikke ser film. Jeg har selv et rom som reflekterer tilnærmet null lyst (ALT er sort matt stoff), men det er et rom jeg ikke oppsøker til noe annet enn film.
Takk for svar! :)

Toroluf

Medlem
24 Aug 2006
246
4
18
Hvis Gorm og lygren synes det går bra med grått i bakre del av kinoen, er det sikkert godt nok for deg, Hehe (de er over gj.snittet kresne).
Jeg har selv helt svart, det er ypperlig til filmbruk, men ellers veldig trist rom å oppholde seg i. Jeg skal lage nytt dedikert rom til høsten, da skal jeg lage en løsning med takskinner i takket slik at jeg raskt kan gjøre veggene lyse, slikt at rommet blir triveligerenår jeg ikke ser film. Kanskje undersøke om du kan komme på besøk til noen med helt svart og andre med svart/grå kino...? Min mobile kino er dessverre tatt ned for tiden.

m0lder

Medlem
30 Mai 2018
3
7
3
Frogner, Sørum
www.youtube.com
Jeg henger meg på her med erfaring med bruk av grått og svart. Brukt svart rundt lerret og på vegger som fanger øynene fra seerposisjon. Ellers grått på siden/bak. Jeg har det selv og bruker rommet også til gaming. Kjempefint med litt lys på grå vegg.

Reactions: Toroluf