Tv'n lagger! Hva må gjøres?!

Mikkelrm

Medlem
3 Mai 2009
129
0
0
Hei

Jeg har en samsung 6 serie, 46". Den fungerer utmerket til å se på tv og spille med, med unntak av assassins creed. Da "lagger" tv'n! Det er xbox jeg bruker som spillmaskin.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt laggen? Det er utrolig irriterende for det blir helt umulig å spille. Synes det er litt dårlig når den kosta 10k.

skorob

Medlem
7 Sep 2003
22.683
0
0
Mikkelrm skrev:
Hei

Jeg har en samsung 6 serie, 46". Den fungerer utmerket til å se på tv og spille med, med unntak av assassins creed. Da "lagger" tv'n! Det er xbox jeg bruker som spillmaskin.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt laggen? Det er utrolig irriterende for det blir helt umulig å spille. Synes det er litt dårlig når den kosta 10k.
Om det kun er 1 spill som kødder til, så kan det kanskje være der feilen ligger?! Har ikke TV'en en GAME modus?!

Alastor

Medlem
30 Nov 2006
3.366
0
0
Lagger bildet slik at det er etterslep osv, eller lagger det i responsen fra du trykker på håndkontrollen til reaksjonen på dette dukker opp på skjermen?

Mikkelrm

Medlem
3 Mai 2009
129
0
0
Alastor skrev:
Lagger bildet slik at det er etterslep osv, eller lagger det i responsen fra du trykker på håndkontrollen til reaksjonen på dette dukker opp på skjermen?
Bildet lagger slik at det blir etterslep.

Alastor

Medlem
30 Nov 2006
3.366
0
0
Da ville jeg forsøkt med en dyrere HDMI-kabel og sett om det ble bedre av dette. Antar du bruker HDMI-kabel til tven?

Mikkelrm

Medlem
3 Mai 2009
129
0
0
Alastor skrev:
Da ville jeg forsøkt med en dyrere HDMI-kabel og sett om det ble bedre av dette. Antar du bruker HDMI-kabel til tven?
Nei, det er en eldre xbox 360, så den har ikke HDMI. Bruker derfor komponent.

Alastor

Medlem
30 Nov 2006
3.366
0
0
Mikkelrm skrev:
Nei, det er en eldre xbox 360, så den har ikke HDMI. Bruker derfor komponent.
Er du sikker på at du bruker komponent-biten av kabelen, altså Rød, grønn, blå? Og at HD-bryteren på kabelen er satt til på?

Ta også å endre oppløsning i xbox-innstillingene til 1080p om det går, og sett tvens bildeformat til "skjermtilpasning".