Tv og internett tv fra canal digital

Amzoch

Medlem
29 Sep 2019
1
0
1
Hei, ny her,

får snart tv via fiber fra canal digital. Har dekoder innebygd i tv`en. kan man på noen måter fortsette det. Har ikke lyst på en til boks og en fjernkontroll til bare for å bytte kanaler

trafik

Medlem
28 Jun 2004
809
0
16
Ja det kan du. Det er vel Telenor som har tatt over CD

clasm

Medlem
16 Okt 2005
2.357
0
36
Via fiber er det for Telenor T-We to måter å få TV-signaler på: IPTV eller fiber med RF-overlay. Hvis det er sistnevnte som benyttes hos deg, vil du kunne benytte CAM hvis TV-en støtter det.

Jeg bruker ikke annet enn fjernkontrollen til T-We-boksen normalt sett - med den styrer jeg diverse funksjoner på TV og receiver også. Så i praksis er det den eneste fjernkontrollen jeg trenger til vanlig (men må ha fram fjernkontrollen til receiveren en gang i blant). TV-fjernkontrollen til min Sony-TV har jeg lagt helt vekk. Er enkelt å sette opp T-We-fjernkontrollen til å ta over for en del andre fjernkontroller.

Fordel med å bruke T-We-boksen framfor CAM vil være mulig til å starte programmer fra starten av, bruke ukesarkiv (det meste av programmet fra mange kanaler ligger tilgjengelig i en uke) og andre arkivtjenester/apper med inkludert innhold.

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
8.897
24
38
Med CAM i Linuxtuner (VU+Solo) , kan man se og spille inn flere kanaler på en gang, eller er det restriksjoner på det?

clasm

Medlem
16 Okt 2005
2.357
0
36
Med CAM i Linuxtuner (VU+Solo) , kan man se og spille inn flere kanaler på en gang, eller er det restriksjoner på det?
Kan man for så vidt med de vanlige T-We-boksene også (tre parallelle opptak + live-tv). Boksen som leveres nå støtter også 4K og HDR.