TV eller PJ?

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Har i dag en Sony PJ som antakelig blir erstattet av noe annet i løpet av året.
Spørsmålet er om jeg skal gå for PJ eller stor TV videre.

Har i dag 92" lerret, rommet har god lyskontroll, men ikke helt mørke vegger.

Har ikke tenkt å legge mer enn ca 20k i dette, men vil selvsagt ha best mulig resultat i retur.

Ser det finnes en 86" LG-TV (LG 86UM7600) til ca. 20k hos Power og Elkjøp nå, men på PJ siden er det antakelig Epson EH-TW7400 som er aktuell.
Finner lite tester av TVen, mens PJ får gode omtaler, selv om man i dette forumet klager på sortnivå og støy.

Blir brukt 90% til film fra plate, men ser at med apper på TV kan det bli mer Netflix.

Synspunkter?

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Fant en Epson EH-TW9300 på brukten til en grei pris, avventer litt i forhold til lampetid osv.
Noen som har noen formening om hvordan denne vil fungere i forhold til denne TVen?

Ballis

Medlem
1 Jul 2007
3.997
19
38
Om bruken virkelig er 90% film(!) ville jeg gått for projektor, malt rommet svart og kjøpt ett større lerret. 92 tommer er helt latterlig i projektorsammenheng og signaliserer til alle at det er kona som bestemmer hos dere 😆

• Haha
Reactions: americanFord

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
Skulle gjerne hatt større lerret, men fysiske begrensninger kan jeg gjøre lite med. Da måtte jeg enten gått for mindre høyttalere eller bygd baffelvegg med lydtramnsparent lerret, men jeg er egentlig ikke så interessert i noen av delene.
Men om det finnes noe råd i det du sier så er vel det at jeg burde gå for TV, eller synes du jeg bør spørre fruen?

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.381
32
48
Jeg ville testet TV. Har jo bytteangre/rett dersom det ikke skulle falle i smak? Tv er jo tut og kjør. Ingen pærebytte, blir ikke blendet av lampa og i tillegg kan det stå på litt lyskilder i rommet når dette frister, uten at hele bildet blir vasket ut. 4K og HDR vil uansett være hovedargumentet spør du meg, og være merkbart fra HW30 uansett om du velger TV eller PJ. Ikke vil du miste mye størrelse heller med 86", ift. hva du er vandt med.

• Like
Reactions: jakv

Ballis

Medlem
1 Jul 2007
3.997
19
38
Om 92 tommer er max ville jeg heller gått for TV. Nesten like stort og mye mindre hassle

• Like
Reactions: jakv

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
54
Kristiansund
De fleste argumentene heller mot TV. Har nylig fått en C9 på stua, og det er veldig greit med Youtube/Netflix/Plex i forhold til kinoavdelingen hvor dette foregår via mobil og Chromecast.

Regner ikke med å få OLED-kvalitet, men som americanFord sier så vil det nok bli en grei oppgradering av bilde uansett.

• Like
Reactions: Ballis