Trinnov

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.063
36
48
Nedtur, får ikke Altitude32'en min før i morgen :(
Det overlever du nok:)
lurer på om jeg har oppdaget en bug til!!! Bruk av begge hdmi ut parallellt samtidig..... Gir dropouts på utgangen uavhengig av kildevalg og sync?? Spesielt! Er det kanskje en utgang dedikert til hver hdmi kategori? Merkelig...

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
Det overlever du nok:)
lurer på om jeg har oppdaget en bug til!!! Bruk av begge hdmi ut parallellt samtidig..... Gir dropouts på utgangen uavhengig av kildevalg og sync?? Spesielt! Er det kanskje en utgang dedikert til hver hdmi kategori? Merkelig...
Det er helt normalt at å bruke begge HDMI utgangene gir lyd sync issues; det gjelder alle (samme på Marantz).
Man bør bruke HDMI utgang 2; den er HDMI 2.0b kompatibel; jeg mener også om du bruker begge HDMI utgangene så blir begge HDMI 1.4a.

Du kan vel fint ha begge koblet til samtidig, men mener å huske at det ikke er spesielt smart å ha begge aktive samtidig (f.eks både TV og projector på samtidig).

HDMI utgang 1 = HDMI 1.4a
HDMI utgang 2 = HDMI 2.0b

Edit:
Alle fancy surround prosessorer bruke det samme HDMI-kortet. Det er ikke laget av Trinnov.

Edit2:
De bruker Momentum Data Systems HSR-72Q

Edit3:

Som man ser her så skjønner man hvorfor HDMI port 5-7 er mest optimale (alle fungerer med HDMI 2.0b, om det er aktivert i Trinnov 4.2.8 skal ikke jeg uttale meg om)
240359

Edit4:
Korrigering; bruk av begge HDMI utgangene samtidig skal fungere fint - men begge blir da maks 1080p. Om det gir dropout i lyd så ville jeg sjekket med Trinnov. Lyd-sync pleier å bli litt kreativ med 2 aktive skjermer koblet til (det er helt normalt).

Sist redigert:

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.063
36
48
Mulig du har rett TGB. Når jeg tenker meg om har jeg vært borti dette før på tidligere prosessorer og BD spillere.
Men ikke at det gjør noe, det er nok utganger å velge i.
Faktisk når jeg tenker meg om, mener jeg Antoine nevnte dette i forbifarta når han tok meg igjennom maskinen. når vi snakket sammen.

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
Mulig du har rett TGB. Når jeg tenker meg om har jeg vært borti dette før på tidligere prosessorer og BD spillere.
Men ikke at det gjør noe, det er nok utganger å velge i.
Faktisk når jeg tenker meg om, mener jeg Antoine nevnte dette i forbifarta når han tok meg igjennom maskinen. når vi snakket sammen.
Mulig jeg har rett? Jeg har da alltid rett :)

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
Endelig; min Altitude32 16-32 er tilbake :)

176.4/192Khz i flerkanal virker fint (det som var problemet når den ble sendt til service). Har ikke noen kabler, forsterkere eller høyttalere til å leke med de siste 16 kanalene ennå

Hva har blitt gjort:
  • Firewire kort byttet
  • Bufferkort byttet
  • Jording til det ene lydkortet fikset (Altitude32 har 2)
  • Utvidet fra 16 til 32 analog utganger; og fra 8 til 16 digitale utganger.
240363

Sist redigert:

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
32
22
8
Endelig; min Altitude32 16-32 er tilbake :)

176.4/192Khz i flerkanal virker fint (det som var problemet når den ble sendt til service). Har ikke noen kabler, forsterkere eller høyttalere til å leke med de siste 16 kanalene ennå

Hva har blitt gjort:
  • Firewire kort byttet
  • Bufferkort byttet
  • Jording til det ene lydkortet fikset (Altitude32 har 2)
  • Utvidet fra 16 til 32 analog utganger; og fra 8 til 16 digitale utganger.
Vis vedlegget 240363
Hei, har du oppgradert til full pakke ? Hva type oppsett har du og hva er planen med oppgraderingen?

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
Hei, har du oppgradert til full pakke ? Hva type oppsett har du og hva er planen med oppgraderingen?
Jeg hadde egentlig tenkt å oppgradere til 24 kanaler for å være sikret for fremtiden. Har i utgangspunktet tenkt å sette opp 6 takhøyttalere og utvide med 2 ekstra sub'er. Da blir det 9.4.6 - alternativt utvide med surround1 (mellom front wide og surround); samt alternativt utvide i tillegg med en mellomting mellom surround og surround back (husker ikke definisjonen). Ikke helt umulig at jeg hekter opp en ekstra senter-kanal over TV også. Da lander vi på 14.4.6
Grunnen til at det landet på 32 kanaler var rett og slett fordi jeg fikk en ekstremt god pris; og da er jeg dekket for all fremtid uansett hva jeg måtte finne på. Den var allerede på fabrikken for service.

Så da har jeg en absolutt maks spesifisert Altitude32 - det blir ikke feil uansett :) Det også en viss underholdningsverdi at det ikke finnes veldig mange av disse i Norge (vet bare om 2, min egen og duet sin - finnes sikkert et par til).

Reactions: lygren

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
32
22
8
Jeg hadde egentlig tenkt å oppgradere til 24 kanaler for å være sikret for fremtiden. Har i utgangspunktet tenkt å sette opp 6 takhøyttalere og utvide med 2 ekstra sub'er. Da blir det 9.4.6 - alternativt utvide med surround1 (mellom front wide og surround); samt alternativt utvide i tillegg med en mellomting mellom surround og surround back (husker ikke definisjonen). Ikke helt umulig at jeg hekter opp en ekstra senter-kanal over TV også. Da lander vi på 14.4.6
Grunnen til at det landet på 32 kanaler var rett og slett fordi jeg fikk en ekstremt god pris; og da er jeg dekket for all fremtid uansett hva jeg måtte finne på. Den var allerede på fabrikken for service.

Så da har jeg en absolutt maks spesifisert Altitude32 - det blir ikke feil uansett :) Det også en viss underholdningsverdi at det ikke finnes veldig mange av disse i Norge (vet bare om 2, min egen og duet sin - finnes sikkert et par til).
Pluss min :) jeg setter nå opp et 13.4.6 system :) med en fullspekket JBL SDP-75

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
Har JBL SDP-75 alternativ til Trinnov remapping?

Jeg har lest meg opp på denne; og det er en Altitude32 i ny innpakning - og den leverer helt sikkert varene. Fra mitt ståsted er en av de viktigste elementene Trinnov sin optimizer og remapping. Og da er jeg ekstremt nysgjerrig på hvorfor noen velger å gå for JBL varianten uten nettopp disse tingene.

Sier ikke det er noe galt med SDP-75, og den er sikkert finfin den - jeg bare skjønner ikke valget (pris er selvsagt et argument) :)

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
32
22
8

Jeg har lest meg opp på denne; og det er en Altitude32 i ny innpakning - og den leverer helt sikkert varene. Fra mitt ståsted er en av de viktigste elementene Trinnov sin optimizer og remapping. Og da er jeg ekstremt nysgjerrig på hvorfor noen velger å gå for JBL varianten uten nettopp disse tingene.

Sier ikke det er noe galt med SDP-75, og den er sikkert finfin den - jeg bare skjønner ikke valget (pris er selvsagt et argument) :)
Optimizeren skal være den samme slik jeg har forstått men jeg er ikke teknisk nok til å svare deg her. Remapping er jeg usikker på om er tatt bort? Forskjellen mellom disse to har ikke jeg oversikt over. Men jeg tror nok den jeg har er mer en god nok for meg. Jeg kommer aldri selv til å sette meg inn i oppsettet og kalibreringen av denne. Det får noen som kan det gjøre for meg 😋 jeg ønsker bare enn best mulig kino opplevelse hjemme jeg 🙂

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
32
22
8

«The Trinnov Optimizer provides automated multi-point Room EQ, with HARMAN optimization parameters and target responses from HARMAN X research.»

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
32
22
8
Spennende.

Hvordan er ditt 13.4.6 oppsett - tenker da på plassering av høyttalere ?
Left / center / right + 2 HF
3 surround høyttalere på hver langside
2 back surround høytalere
2 sub front
2 sub back
6 atmos høyttalere

Bruker 3 stykk JBL M2 front + 16 stykk JBL SLC-4 surround / atmos samt 4 stykk JBL S2S-EX subber. Bruker da 26 av de 32 kanalene pga M2ene krever 2 kanaler slik jeg forstår.

Har vurdert å legge opp til en «Voice of god» i midt i rommet samt jeg har lagt opp til en høy center og muligheten til å ha en til høytaler på bakveggen (med trekkerør). Er helt sikkert overkill da rommet mitt er 6 * 4 meter

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
32
22
8
Left / center / right + 2 HF
3 surround høyttalere på hver langside
2 back surround høytalere
2 sub front
2 sub back
6 atmos høyttalere

Bruker 3 stykk JBL M2 front + 16 stykk JBL SLC-4 surround / atmos samt 4 stykk JBL S2S-EX subber. Bruker da 26 av de 32 kanalene pga M2ene krever 2 kanaler slik jeg forstår.

Har vurdert å legge opp til en «Voice of god» i midt i rommet samt jeg har lagt opp til en høy center og muligheten til å ha en til høytaler på bakveggen (med trekkerør). Er helt sikkert overkill da rommet mitt er 6 * 4 meter
I tillegg skal jeg kjøre et enkelt 5.1 oppsett med mitt eldre utstyr i kjellerstuen ved siden av kino rommet som jeg forstår kan kjøres fra samme prosessor. (Mark Levison forsterkere og Revel Ultima Studio høyttalere). Dermed bruker jeg 32 av 32 kanaler. Jeg har bygget alt klar med trekkerør til et felles rack. Forhåpenligvis blir det bra tilslutt

Reactions: alphamale

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.063
36
48
Synthesis fra JBL er en Tinnov Alltitude i JBL Hardware, ellers er de like, og kan Sammenlignes med min ADA TEQ 8 Trinnov.
Det som er spesielt med Synthesis er at den har flankene for aktiv deling klar for flere typer horn munning for JBL ,hvis jeg ikke husker helt feil samt at JBL bærer sin egen merkevare med Trinnov lisens.

Når vi titter på innmaten ( software ) antar jeg vi ser rett inn i en Altitude, med noen få unntak på spesifiseringen av enkelte parametere.
Hvor er det du holder til @ albfro 1977?