Trinnov

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
Ref posisjon av mikrofon; om du prøver med noe som ikke er 100% nøyaktig i 90 graders vinkel med taket så blir det relativt spennende med tanke på Trinnov's magiske remapping :)

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.025
37
48
:)

Jeg fant ut at jeg faktisk aldri har vært innom dette forumet før; takk for tipset forresten.

For min del så er min Altitude32 (16-32) parkert hos tolletaten etter service turen til Trinnov.

Forumet har lagt med brukket rygg noen år av kjente og ukjente grunner, men jeg håper at vi som brukere, gamle som nye klarer å reise kjerringa igjen.
Forumet var på sin glanstid overlegen sentralen på flere parametere.

Reactions: lygren

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
Forumet har lagt med brukket rygg noen år av kjente og ukjente grunner, men jeg håper at vi som brukere, gamle som nye klarer å reise kjerringa igjen.
Forumet var på sin glanstid overlegen sentralen på flere parametere.
Hadde en fantastisk diskusjon med Fedex her tidligere i dag; alle papirene var sendt fra Duet til dem - så hun stakkars svenske dama ante ikke hvorfor Altitude'n min fortsatt hang til fortolling. Hun konkluderte med at noen ikke gjorde jobben sin, og alt var ok. Så da får jeg bare vente i spenning.

Har hatt 2 jobbturer de siste 2 ukene; hjemme igjen fra København i går. Nå håper jeg bare Altituden dukker opp snart - så kan Duet få sin Altitude32 tilbake igjen.

Men hvordan synes du ting fugerer så langt ? I henhold til forventningene ?

Reactions: alphamale

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.025
37
48
Ref posisjon av mikrofon; om du prøver med noe som ikke er 100% nøyaktig i 90 graders vinkel med taket så blir det relativt spennende med tanke på Trinnov's magiske remapping :)
He he! sliter litt da! bruker laser, vater og voo doo når mikken skal i krybba si.
Forøvrig hadde jeg glemt å slå av mic første gangen jeg slo den på, så batteriet var tomt (jeg trodde den fikk strøm fra trinnov som min ADA TEQ)
Da kjente jeg at jeg ble svett, til jeg leste manualen.

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
He he! sliter litt da! bruker laser, vater og voo doo når mikken skal i krybba si.
Forøvrig hadde jeg glemt å slå av mic første gangen jeg slo den på, så batteriet var tomt (jeg trodde den fikk strøm fra trinnov som min ADA TEQ)
Da kjente jeg at jeg ble svett, til jeg leste manualen.
Vær forsiktig med å koble fra mikrofon når den er på - spesielt om Altitude16 ikke er avslått. Jeg anbefaler som du allerede vet å stenge ned hele Altitude16 når du gjør kobling (også kalibreringsmikrofon).

Ref posisjon av mikrofon - det finnes masse hjelpeverktøy inne i Altitude for å få dette helt korrekt. Men prosessen er dessverre litt komplisert siden Trinnov ikke tenkte helt gjennom dette - jeg er i dialog med dem for å få dette bedre :)

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.025
37
48
Hadde en fantastisk diskusjon med Fedex her tidligere i dag; alle papirene var sendt fra Duet til dem - så hun stakkars svenske dama ante ikke hvorfor Altitude'n min fortsatt hang til fortolling. Hun konkluderte med at noen ikke gjorde jobben sin, og alt var ok. Så da får jeg bare vente i spenning.

Har hatt 2 jobbturer de siste 2 ukene; hjemme igjen fra København i går. Nå håper jeg bare Altituden dukker opp snart - så kan Duet få sin Altitude32 tilbake igjen.

Men hvordan synes du ting fugerer så langt ? I henhold til forventningene ?
Ja typisk at man skal rammes av sånt jævla tull når en gleder seg.
Forøvrig går det ganske så greit, og jobben er svært overkommelig. hvis vi ser på OPTIMIZER isolert.

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.025
37
48
Vær forsiktig med å koble fra mikrofon når den er på - spesielt om Altitude16 ikke er avslått. Jeg anbefaler som du allerede vet å stenge ned hele Altitude16 når du gjør kobling (også kalibreringsmikrofon).
Jeg gjorde det, kabelen har stått i siden 😊

Reactions: TGBerland

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.025
37
48

Ref posisjon av mikrofon - det finnes masse hjelpeverktøy inne i Altitude for å få dette helt korrekt. Men prosessen er dessverre litt komplisert siden Trinnov ikke tenkte helt gjennom dette - jeg er i dialog med dem for å få dette bedre :)

Du tenker på elevation view? Og innenfor 2 grader kanskje?

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.025
37
48
Uansett TGB! Velkommen på forumet og til denne tråden.
Jeg vet jo av deg fra før, så jeg er ganske sikker på at du har masse å bidra med både her og andre tråder. Selv om du ikke har vært eier av altitude så lenge du heller vil jeg nok anse deg som en tungvekter i bruk allerede, og en kilde til klokskap rundt produktet og dens ytelse.

Reactions: TGBerland

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
Disse 3 skjermene forteller deg alt; og gir deg også en klar indikasjon på om mikrofon peker rett (midt mellom front-høyttalerne. Samt også om mikrofon står vinkelrett mot taket.

Det er bare litt trist at disse først er tilgjengelig etter kalibreringen er gjennomført; ikke under kalibreringen. Som du ser; jeg har ikke vært nøyaktig nok selv heller. Siden dette var en midlertidig kalibrering (som har blitt brukt litt for lenge) så var det ikke så nøye. Skal gjøre noen justeringer til når jeg får tilbake min egen Altitude32.

Vedlegg

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.025
37
48
Ja helt enig i at dette burde være mulig å løse on the fly. Man kan jo ende opp med å skyte inn flere kalibreringer før man engang er nær.
For mange kan det oppleves spesielt å se disse bildene, og man kan tro en må ha pilotutdanning for å tyde den. Men jeg TROR det viktigste uansett er å ta hensyn til vinkling vertikalt på mic. Denne avgjør samspillet mellom L-C-R og skjerm, og hvordan samspillet blir med plassering av vokal og effekter i front.
Heldigvis har vi remapping funksjonen, og den virker.

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
En ting flertallet som er "anti-kalibrering" glemmer; er at selv med perfekt plassering så påvirker rommet veldig mye. Jeg har fortsatt til gode å høre perfekt stereo-perspektiv uten Trinnov - selv med laser-oppmålte høyttalerplasseringer.

Det er jo det som er genialt med Trinnov; sømløs surround og perfekt stereo. Det er litt morsomt at man for en såpass dyr dings føler man har gjort et kupp etter å ha kjøpt den :)

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.025
37
48
Det er garantert den billigste oppgraderingen jeg har gjort hvis en regner antall kanaler.
Ingenting jeg har hørt noen gang, låter som de gjør når trinnov er koblet til. Grunnen vet vi! Men det jeg ikke klarer forstå er hvorfor det ikke er mer utbredt.
Er det kun pris og brukerterskel som stopper en audiofil sjel? Man kan spørre seg!
Det som er sikkert er at den blir stående her.............Lenge!

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
Det er garantert den billigste oppgraderingen jeg har gjort hvis en regner antall kanaler.
Ingenting jeg har hørt noen gang, låter som de gjør når trinnov er koblet til. Grunnen vet vi! Men det jeg ikke klarer forstå er hvorfor det ikke er mer utbredt.
Er det kun pris og brukerterskel som stopper en audiofil sjel? Man kan spørre seg!
Det som er sikkert er at den blir stående her.............Lenge!
Min kommer i det minste til å stå lenge; nå med 32 kanaler (kommer aldri til å få brukt for det ;)).
Eneste behovet jeg ser i uoverskuelig fremtid er oppgradering av HDMI-kortet når HDMI 2.1 begynner å bli mer vanlig.

Edit:
Faktisk hadde OHC en Trinnov Amethyst (demo-brukt) til under 50.000; det er et kupp. Det utrolige var at den ikke ble solgt! Tror hovedproblemet er at folk ikke skjønner eller har hørt om Trinnov på hjemmemarkedet.

Sist redigert:

alphamale

Medlem
11 Sep 2007
1.025
37
48
Min kommer i det minste til å stå lenge; nå med 32 kanaler (kommer aldri til å få brukt for det ;)).
Eneste behovet jeg ser i uoverskuelig fremtid er oppgradering av HDMI-kortet når HDMI 2.1 begynner å bli mer vanlig.

Edit:
Faktisk hadde OHC en Trinnov Amethyst (demo-brukt) til under 50.000; det er et kupp. Det utrolige var at den ikke ble solgt! Tror hovedproblemet er at folk ikke skjønner eller har hørt om Trinnov på hjemmemarkedet.
De har den ennå meg bekjent, var meningen jeg skulle låne den men jeg kjøpte meg en Parasound JC2 isteden. Trinnov har jeg jo i søkk og kav her 😁

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
Mener jeg har nevnt det for deg før, men nevner det igjen. Om du får problemer med HDMI enheter på HDMI 2.0b kortet i Altitude - så er det 2 chiper på port 1-4 og kun 1 chip på port 5-7. Så om du har problem med noen enheter (type HDMI 2.0); bruk port 5-7 :)

HDMI 1.4a enheter trives best på port 1-4.

Og man kan selvsagt konfigurere hvilken som helst HDMI port til hvilken som helst input.

TGBerland

Medlem
12 Mar 2019
29
17
3
Og for underholdningsverdiens skyld. Trinnov sitt 21.1.10 oppsett (kan selvsagt settes opp akkurat som man selv vil - dette er bare et utgangspunkt).
240336

Reactions: lygren