Trenger råd til valg av effektforsterker.

Gentron

Medlem
25 Feb 2021
7
1
3
Hei,jeg har godt til innkjøp av et brukt hjemmekinoanlegg. Det består av denon-avrx5200w,dali zenso7,zensor1,dali senter og en 12t subb fra xtz.Til film syns jeg det funker greit,men jeg hører også en del på musikk og der er jeg mindre fornøyd.jeg ønsker å kjøre en effektforsterker på frontene,men vet ikke helt hvor kraftig den må være. Jeg kommer til å se på finn da det ligger en del der. Har noen et forslag som vil fungere bra til zensor7? Ønsker ikke å bruke mer en 5000.

vegardxf

Medlem
23 Okt 2005
973
42
28
33
Ørsta, Møre og Romsdal
Hei! Jeg hadde en abrahamsen effektforsterker på noen dali ikon høyttalere jeg hadde. Var meget fornøyd med den komboen, hadde og en denon reciever.
Vanskelig å si hvor kraftig den skal være, effekt blir oppgitt med varierende målinger så litt vanskelig å anbefale antall watt f.eks.
Du får lete opp noen pene eksemplar fra forskjellige merker å lese litt tester og erfaringer, de har fungert bra for min del 😉

• Like
Reactions: Gentron

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.139
142
63
Hei,jeg har godt til innkjøp av et brukt hjemmekinoanlegg. Det består av denon-avrx5200w,dali zenso7,zensor1,dali senter og en 12t subb fra xtz.Til film syns jeg det funker greit,men jeg hører også en del på musikk og der er jeg mindre fornøyd.jeg ønsker å kjøre en effektforsterker på frontene,men vet ikke helt hvor kraftig den må være. Jeg kommer til å se på finn da det ligger en del der. Har noen et forslag som vil fungere bra til zensor7? Ønsker ikke å bruke mer en 5000.
Jeg anbefaler XTZ A2-300 Edge. Er drøyt 150w 8ohm litt under 300w ib4ohm. Ca din prisklasse og på Surround.no

Jeg har den selv, kjempefornøyd god lyd, masse watt.

Gentron

Medlem
25 Feb 2021
7
1
3
Jeg anbefaler XTZ A2-300 Edge. Er drøyt 150w 8ohm litt under 300w ib4ohm. Ca din prisklasse og på Surround.no

Jeg har den selv, kjempefornøyd god lyd, masse watt.
Jeg har sett på den ja,godt mulig det blir den. Der er forsåvidt en annen ting jeg å lurer på,mener min avr har oppgitt effekt på 140watt 8ohm. Vil man oppleve en stor forbedring i kraft med xtz eller må man hive på med noe enda kraftigere?

vegardxf

Medlem
23 Okt 2005
973
42
28
33
Ørsta, Møre og Romsdal
Watt er oppgitt på mange måter som jeg nevnte tidliger, jeg tok ett par raske søk på disse forsterkeren og ser at denonen er målt med 0,05% forvrenging på sin måling a 140w, mens xtz oppgir 0,005% på 150w.
Jeg er veldig sikker på at om du dykker videre i disse tallene vil du finne at xtz har utrolig mye mer tilgjengelig til enhver tid og vil alltid levere mer power en recieveren din kan 😉

Gentron

Medlem
25 Feb 2021
7
1
3
Takk for svar Vegard,som du ser av mine spm så er jeg ikke veldig inni dette med hifi.forum som dette,hvor det er mye kunnskap er gull verdt.

• Like
Reactions: vegardxf

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.635
7
38
Jeg gav 4000kr for en Rotel RB-1572. Den er på 2x250w begge kanaler drevet og fra 20Hz-20kHz. Jeg bruker den på 4ohm høyttalere og da yter den 2x500w med samme specs. Jeg har riktignok ikke Dali, men jeg er meget fornøyd.

• Like
Reactions: vegardxf