Trenger hjelp til valg av SUB, SVS eller Klipsch

Paakov

Medlem
23 Des 2017
15
0
1
Det står mellom flere alt egentlig er disse jeg vurderer:
SVS PB 2000 x 2
SVS PB 3000 x 1

Klisch R-115 SW x2

Er vel egentlig disse det er jeg har vurdert.

Rommet er i stuen men du kan si at rom str det er snakk er er en del av stuen som er 20m2. Selve stuen er større men er i et hjørne hvor jeg har da bygget en lydvegg med innbygning htt fra Klipsch og bak i takker er det også 2 stk innbygning htt.

Håper på god hjelp her og tror ikke jeg trenger å vurdere flere merker egentlig.

Snooky

Medlem
27 Sep 2005
2.061
28
48
Jeg har ikke erfaring med noen av disse. Siste SVS jeg hadde var PB16.
Men jeg anbefaler 2 sub foran 1 med mindre du må gå voldsomt ned i kvalitet for å få det til. God bass er veldig avhengig av plassering. Jeg har alltid fått bedre resultat med flere sub, og da snakker jeg ikke om rent lydtrykk.

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.143
25
48
Uten tvil 2 PB2000.
Mener Audioholics har testet PC2000 sylinder versjonen og målte flatt til oppimot 200Hz,så de kan deles høyt også visst du vil.
To subber i front gir mer headroom for eq dersom du trenger det,noe du mest sannsynlig trenger siden rommet er ca 20kvm.

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.629
6
38
Er ikke PC aktuelt? Jeg har hatt par av PC12-NSD, PB12-NSD DSP og PC2000 og PC'ene spilte som fy mens PB'ene fikk jeg aldri til skikkelig.

Paakov

Medlem
23 Des 2017
15
0
1
Uten tvil 2 PB2000.
Mener Audioholics har testet PC2000 sylinder versjonen og målte flatt til oppimot 200Hz,så de kan deles høyt også visst du vil.
To subber i front gir mer headroom for eq dersom du trenger det,noe du mest sannsynlig trenger siden rommet er ca 20kvm.
Hvordan er disse 2 kontra 2 stk av klipsch? Noen formening om det er klipchen like bra evt hva er bedre med svs?

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.143
25
48
SVSene vil spille dypere og ha mer ytelse i dypet enn Klipschene,så SVSene vil spille bedre til film.
Dersom du kun skal spille musikk så er jo Klipschene gode der,men til mikset bruk av musikk og film ville jeg valgt SVSene.

Paakov

Medlem
23 Des 2017
15
0
1
SVSene vil spille dypere og ha mer ytelse i dypet enn Klipschene,så SVSene vil spille bedre til film.
Dersom du kun skal spille musikk så er jo Klipschene gode der,men til mikset bruk av musikk og film ville jeg valgt SVSene.
Men blir det riktig da for tenker at Klipsch som er 15 er mere trøkk enn svs som er 12. Ser på tester at svs oh klipsch for ca like bra skussmål og at klipsch definitivt har mest trøkk men at svs går. Litt dypere. Men at svs er ikke for folk som vil ha max trøkk noe jeg gjerne vil ha jeg da. Har du selv hørt begge 2?

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.143
25
48
Har ikke hørt de 2 selv,baseres på tester,målinger og spesifikasjoner.
Ja Klipschen vil gi mer trøkk enn Svsen fra 25Hz og oppover,så dersom du ønsker det mot og miste ytelse fra 25Hz og nedover så vil jo Klipschen passe deg bedre.
Svsen sin styrke er på film hvor den vil levere kjellerdypbass uten å anstrenge seg.