Trenger hjelp!! Til projektor og lerret. Ingen budsjett

vidringstad

Medlem
25 Sep 2005
66
0
0
Hei,

Først og fremst så må jeg si at jeg har null peiling, så da hører jeg med ekspertene her inne.

Har søkt mye og prøvd å lese meg opp litt.

Litt info om plassering.
Har en relativt stor, men avlang. Rundt 50m2
Fra sofa bort til vekk så sitter man 4-5m i fra.

Har funnet ut at jeg ikke ønsker noe king size lerret, så størrelse er valgt til 84" + ramme.
Er dette bra? --> https://www.komplett.no/product/748877/tv-lyd-bilde/projektorer/lerret/elite-screens-84-ramme-lerret#

Projektor vil hovedsaklig kun bli brukt til film og fotball.

Har lest litt omtaler rundt forbi og ser folk er fornøyd med BenQ. Kom over denne:
https://www.komplett.no/product/823400/tv-lyd-bilde/projektorer/hjemmekino/benq-3d-dlp-projektor-w1070#reviews

Hva syntes dere?

Har ikke helt satt meg noe budsjett, men kanskje rundt 8-12k

Setter veldig stor pris på hjelp :)

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.060
22
38
51
Jessheim
Fin "pakke" det der. Veldig mye for pengene.
Husk at du også må ha et takfeste til projektoren, og at sistnevnte må henge med linsen sånn omtrent 5 cm høyere enn øvre kant på lerretet (bildeflaten). Kasteavstanden (anstand mellom linse og lerret) kan være fra ca 2,15 meter til ca 2,8 meter på et 84 tommer lerret

vidringstad

Medlem
25 Sep 2005
66
0
0
Fin "pakke" det der. Veldig mye for pengene.
Husk at du også må ha et takfeste til projektoren, og at sistnevnte må henge med linsen sånn omtrent 5 cm høyere enn øvre kant på lerretet (bildeflaten). Kasteavstanden (anstand mellom linse og lerret) kan være fra ca 2,15 meter til ca 2,8 meter på et 84 tommer lerret
Det var bra jeg hadde funnet noe som var greit :)

Er det noe tid som er bedre å handle på enn andre ganger? Komplett kjører de ofte tilbud?

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.268
0
36
Hender, men tviler de setter noe særlig ned på disse varene, beste fall en par hundringser liksom.

De største tilbudene tror jeg etter hva jeg ser skjer på tv fronten, men da også på modeller de ønsker og kvitte seg med eller generelt er sett på som overpriset