Trenger hjelp til innkjøp av ny forsterker

fsanden

Medlem
27 Jan 2008
108
0
0
Hei kan noen anbefale en bra forsterker til og drive dette?
Eg kommer til og bruke det mest til film

1 stk XTZ 99 W12 kommer til og kjøpe 1 til senere
3 stk XTZ 99 wmt
2 stk XTZ 99 W2MT

JD

Medlem
10 Apr 2003
7.998
1
38
fsanden skrev:
Hei kan noen anbefale en bra forsterker til og drive dette?
Eg kommer til og bruke det mest til film

1 stk XTZ 99 W12 kommer til og kjøpe 1 til senere
3 stk XTZ 99 wmt
2 stk XTZ 99 W2MT
En fordel om du sier hvor mye du kunne tenke deg å bruke...

fsanden

Medlem
27 Jan 2008
108
0
0
JD skrev:
En fordel om du sier hvor mye du kunne tenke deg å bruke...

Helst under 8000 kr :) viss det er mulig ?

Beklager at eg ikke har lagt med noe info om høyttalerene, men eg har i klart og finne noe specs på di, men eg satser på at det er noen her som vet hva eg trenger ;)

mfufu

Medlem
15 Des 2004
1.017
0
36
41
fsanden skrev:
Takk for hjelpa
Da blir det bestillt en Yamaha RX-A2020 kosta bare 1300kr mere men eg får stoppe der :p
Det blir sikkert veldig bra, gratulerer :)

Skulle til å skrive (om du ikke hadde bestillt allerede) at du kommer sikkert ikke til å "tråkke feil" uansett om du velger Pio, Onkyo eller Yamaha. Men jeg tror de frontene dine kan være ganske tungdrevne, har lest det flere steder. Men den receiveren du har valg har jo pre-ut, slik at hvis du etterhvert vil ha mere krefter til de så har du opsjon å utvide med en ren effekt. Det fine er jo at det trenger du jo ikke stresse med sånn med det første.

fsanden

Medlem
27 Jan 2008
108
0
0
Usikker

mfufu skrev:
Det blir sikkert veldig bra, gratulerer :)

Skulle til å skrive (om du ikke hadde bestillt allerede) at du kommer sikkert ikke til å "tråkke feil" uansett om du velger Pio, Onkyo eller Yamaha. Men jeg tror de frontene dine kan være ganske tungdrevne, har lest det flere steder. Men den receiveren du har valg har jo pre-ut, slik at hvis du etterhvert vil ha mere krefter til de så har du opsjon å utvide med en ren effekt. Det fine er jo at det trenger du jo ikke stresse med sånn med det første.
hei... Eg har ikke bestillt forsterkeren enda, kommer til og bestille en til mandagen
Men nå blei eg veldig usikker om eg trenger en som er så dyr viss eg uansett må ha en forsterker til for og drive front høyttalerene bra. er kanskje litt over kill (borkasta penger) og kjøpe en 9 kanals på 220w til og drive centeren og di to bakhøyttalerene ? og eg kommer aldrig til og få noe mere en 5,2 oppsett i stua mi.
hva syns dere? kjøpe en billigere forsterker + en til og drive front høyttalerene?
eller kjøpe den eg hadde tenkt og kjøpt og vente med en effekt forsterker?

dette er første gang eg kjøper meg et anlegg til hus så eg vet ikke hva eg driver med eller hva eg trenger :p

Nesta

Medlem
3 Jul 2005
723
0
0
fsanden skrev:
hei... Eg har ikke bestillt forsterkeren enda, kommer til og bestille en til mandagen
Men nå blei eg veldig usikker om eg trenger en som er så dyr viss eg uansett må ha en forsterker til for og drive front høyttalerene bra. er kanskje litt over kill (borkasta penger) og kjøpe en 9 kanals på 220w til og drive centeren og di to bakhøyttalerene ? og eg kommer aldrig til og få noe mere en 5,2 oppsett i stua mi.
hva syns dere? kjøpe en billigere forsterker + en til og drive front høyttalerene?
eller kjøpe den eg hadde tenkt og kjøpt og vente med en effekt forsterker?

dette er første gang eg kjøper meg et anlegg til hus så eg vet ikke hva eg driver med eller hva eg trenger :p
Jeg ville satset på denne yamahaen: Komplett.no - Yamaha RX-V771BL

Denne effektforsterkeren i tillegg: Sherbourn PA 2-160 - Stereo

Burde være bra forsterkere til høytaleroppsettet ditt.
I tillegg trenger du en RCA-kabel, f.eks denne: Tchernov Cable Original IC - Kabler

JosRuu

Medlem
30 Jul 2010
3.849
0
0
Østre Toten
Den Yamahaen du har tenkt å bestille er jo vesentlig bedre enn den siste som ble nevnt. Det er jo en grunn til at den er dyrere. Du får bedre romkorreksjon og lyd og bildebehandling er bedre. Og det er ikke sikkert du trenger effekt forsterker, det kan være seg at 2020 drar høyttalerne dine bra nok. Jeg hadde gått for så bra receiver som mulig og heller spart litt senere hvis det skulle vise seg at du trenger mer effekt. Det kan du også gjøre mye bra brukt kjøp på.

Nesta

Medlem
3 Jul 2005
723
0
0
JosRuu skrev:
Den Yamahaen du har tenkt å bestille er jo vesentlig bedre enn den siste som ble nevnt. Det er jo en grunn til at den er dyrere. Du får bedre romkorreksjon og lyd og bildebehandling er bedre. Og det er ikke sikkert du trenger effekt forsterker, det kan være seg at 2020 drar høyttalerne dine bra nok. Jeg hadde gått for så bra receiver som mulig og heller spart litt senere hvis det skulle vise seg at du trenger mer effekt. Det kan du også gjøre mye bra brukt kjøp på.
Ja, den siste er ikke like bra, men der har trådstarter mer kraft til fronthøytalerne med Sherbourn effektforsterkeren.

mfufu

Medlem
15 Des 2004
1.017
0
36
41
Spørsmålet er om kanskje den siste (RX-V771) vil være bra nok, med en effekt i tillegg? Jeg tror svaret er JA :)
Jeg tror forskjellen ifm romkorreksjon og forforsterker er minimal, og uansett så blir det like bra romkorreksjon om en justerer/etterjusterer manuelt, etter min erfaring :)

Bildebehandling derimot avhenger jo også av kilde og TV, så det er ikke gitt at det er verdt pengene å kjøpe den dyreste receiveren.

Komlo

Medlem
10 Sep 2010
8.178
0
0
Med 2020 går drt vel an å bi ampa frontane og? Kanskje litt å henta der. Eg ville gått for så god receiver du har råd til. Føler du at du treng effekt seinare, finst det mykje billig og bra på brukten...

fsanden

Medlem
27 Jan 2008
108
0
0
Komlo skrev:
Med 2020 går drt vel an å bi ampa frontane og? Kanskje litt å henta der. Eg ville gått for så god receiver du har råd til. Føler du at du treng effekt seinare, finst det mykje billig og bra på brukten...

Ja da ble det bestillt en Yamaha RX-A2020 nå, og kabler og div :)
høyttalene skal eg hente på fredagen og eg får forsterkeren på samme dag, så da skal eg komme med en oppdatering hvordan det spiller på lørdagen ;)

Takk for hjelpa alle sammen

SvendErikHoj

Medlem
23 Feb 2013
15
0
0
Jeg kjøpte den recievern forrige uke. Vil gjerne høre hvordan Airplay funksjonen din funker, om du har en iphone/ipad trådløst avspilling.

Sliter litt med å få iphonen min til å oppdage recievern. :???:

fsanden

Medlem
27 Jan 2008
108
0
0
Hei eg har ikke fått testet det enda, venter på at Komplett.no slkal få Yamaha YWA10BL trådløs nettverksadapter inn på lager igjenn.

SvendErikHoj skrev:
Jeg kjøpte den recievern forrige uke. Vil gjerne høre hvordan Airplay funksjonen din funker, om du har en iphone/ipad trådløst avspilling.

Sliter litt med å få iphonen min til å oppdage recievern. :???: