trenger hjelp til hvordan henge opp prosjektor

Realchef

Medlem
4 Feb 2005
195
0
0
dårlig formulert trådtittel, men jeg trenger forslag til hvordan jeg skal henge opp prosjektor i taket.

her er problemet:
kinorommet er under/på siden av vaskerommet, og når vaskemaskina sentrifugerer blir det ristninger i taket som gjør at pj også ryster. hvordan kan jeg få vekk denne vibrasjonen? noen som har forslag? finnes det noe for dette? hvor? hva? vaskemaskina står på dempeføtter, hylle er uaktuelt, så den må henge i taket. har prøvd å sette gummiklosser mellom tak og pj oppheng, dette hjalp ikke. setter pris på alle svar

nozehorn

Medlem
28 Apr 2012
144
0
0
Kanskje den beste løsningen er å se film når maskina ikke går?:wink:

Har du forhøyningssokkel til maskina? Kanskje det er lettere å dempe vibrasjonene under de tynne sokkelbenene?

Det beste hadde kanskje vært å finne stive fjærdempere?

Det er bare noen tanker, og jeg er ikke sikker på om det vil fungere. Kjedelig å kjøpe noe som ikke gir resultater.

Ta en titt her: Elastisk opplagring - Vibrasjonsdempere_

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.544
0
36
Tja, om man har en normal familie på kanskje 4-5 personer totalt så er det ikke mange timene klesvask maskina IKKE går :p

Hunsbedt

Medlem
10 Aug 2005
9.070
8
38
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Fjærer eller andre myke/stive takoppheng hjelper overhode ikke her (hvis du ikke kan beregne rystelsene og få opphenget til å gå i motfase...:rolleyes: ), du må gå mer drastisk til verks. Enkleste løsning blir å kople projektoren opp i mot veggene. Heng opp en 2X4" fra vegg til vegg en cm under taket, og heng projektoren fra denne. Det vil få en effektiv slutt på rystelsene, siden veggene ikke flytter seg vertikalt. Det vil kanskje ikke se pent ut, men litt maling eller molton vil gjøre underverker. Dette er det enkleste jeg kommer på i farten...:)

Realchef

Medlem
4 Feb 2005
195
0
0
takk for forslag..maskina går en god del og ser jo som oftest ikke mens den går. tror muligensjeg vil prøve hunsbedt sin versjon.. hørtes ikke dumt ut