Trenger hjelp med å velge forsterker til XTZ 99.36!!

plasmaa

Medlem
22 Mar 2011
18
0
0
Har fått XTZ 99.36 i hus og da trenger jeg hjelp til å velge en forsterker som klare å dra de høytalerne bra.
Har tenkt på Harman Kardon HK 970, Harman Kardon 980, Harman Kardon HK 670 eller noe i den duren. Er det noen som har noen tips?
Prøvd å lese litt hær på forumet.. Men vanskelig å finne rett svar

Mvh
Vegard :)

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
plasmaa skrev:
Har fått XTZ 99.36 i hus og da trenger jeg hjelp til å velge en forsterker som klare å dra de høytalerne bra.
Har tenkt på Harman Kardon HK 970, Harman Kardon 980, Harman Kardon HK 670 eller noe i den duren. Er det noen som har noen tips?

Mvh
Hva med XTZ sin egen forsterker da??
Den har digitale innganger også,som ikke så veldig mange stereoforsterkere har - absolutt en fordel!
Har fått mye skryt også,og burde vel passe XTZ høttalere bra skulle en tro!

BoGGis

Medlem
30 Okt 2006
4.736
0
0
plasmaa skrev:

Mvh
Heisann, vil nevne at hk er regnet som en veldig dårlig match til xtz, du bør heller vurdere merker som parasound, emotiva, densen, abrahamsen, electrocompaniet og primare :) lykke til med dine nye knallhøyttalere!

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
vet ikke om det var du som hadde den andre tråden med samme spm, men kan si at yamaha er bra på xtz :D

plasmaa

Medlem
22 Mar 2011
18
0
0
Da får jeg jaggu meg sette meg ned og titte litt på de forskjellige merkene! mye spennende :) Brukte stereoforsterkere kan jeg også ta.. Siden inntekten ikke er så veldig stor!

Har veldig gammelt utstyr nå.. slik som høytalerkabler osv er ikke så veldig oppdatert, noen som har noen plasser å anbefale hvor man kan kjøpe det? :)

Takker for svar fra alle :)

Vegard

plasmaa

Medlem
22 Mar 2011
18
0
0
ser veldig mye på XTZ sin egen forsterker ja.. Som skrevet så ser det ut som den er veldig bra, heller ikke så dyr :)

Håper jeg straks får muligheten til å kjøpe den!!
Spennende me noe nytt i hus :-D

Antares

Medlem
26 Feb 2007
783
0
0
Kjør XTZ sin D3 versjon, vil tro den matcher meget bra. Vil ikke anbefale HK 970... har testet denne, og ble veldig misfornøyd. Disse høyttalerne fortjener bedre!

Hunter2

Medlem
30 Jul 2009
1.454
9
38
jeg har hatt 99.36 i to år og bruker en Onkyo 876 reciever + XTZ AP-100 effekttrinn og er kjempefornøyd med det. Merket et skikkelig løft etter at
jeg kjøpte effekttrinnet. Fikk stålkontroll på høyttalerne. Så en D3 i ditt tilfelle blir nok bra.

Lykke til!

teddyh

Medlem
8 Aug 2008
755
0
0
Har selv veldig god erfaring med Vincent, og Music Angel sammen med XTZ. Låter veldig bra :)