TRALLTRALL`s Hjemmekino - endelig oppdatert

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
88
65
18
Det er ingen balanserte analoge innganger, kun utganger. Her ser du baksiden av min. Det mangler fire inn som blir levert i høst.
Usikker om det er noe som kan bestilles dersom det skulle være behov for det.

Det er bare å sende en PM her eller på facebook siden dersom du vil komme å høre. Så finner vi muligher for det.

Storm Bak.JPG

Slik ser du ut på JBL/Trinnov. Forskjellen er vel at denne har 32 dedikerte kanaler og Storm har 16 defikerte kanaler?

Vedlegg

• Like
Reactions: tralltrall

tralltrall

Medlem
9 Jun 2004
5.404
12
38
45
Oslo
Slik ser du ut på JBL/Trinnov. Forskjellen er vel at denne har 32 dedikerte kanaler og Storm har 16 defikerte kanaler?
Ja, virket sånn når jeg googlet det at Trinnov er litt mere låst på den biten.
Mens Storm kan ha opptil 32 kanaler helt fritt.
Det kan i enkelte oppsett være en fordel.

Bruker Trinnov Dirac?

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
88
65
18
Ja, virket sånn når jeg googlet det at Trinnov er litt mere låst på den biten.
Mens Storm kan ha opptil 32 kanaler helt fritt.
Det kan i enkelte oppsett være en fordel.

Bruker Trinnov Dirac?
Slik jeg leser det så er Storm en 16 kanals prosessor men at du kan ha totalt 32 kanaler med pre prosessing. Slik jeg forstår så håndterer Dirac bare 16 kanaler. Trinnov bruker ikke Dirac, de har sin egen optimizer og sin egen mic for kalibrering. Jeg har ikke hørt Storm men forstår at det er en fantastisk prosessor som jeg tror du kommer til å ha stor glede av. Gratulerer foresten.

albfro1977

Medlem
4 Feb 2007
88
65
18
Trinnov kan faktisk oppgraderes fra 32 kanaler til 48 eller 64 kanaler. Noe som er ekstremt og da må kinoen virkelig være ekstremt stor 😋

tralltrall

Medlem
9 Jun 2004
5.404
12
38
45
Oslo
Slik jeg leser det så er Storm en 16 kanals prosessor men at du kan ha totalt 32 kanaler med pre prosessing. Slik jeg forstår så håndterer Dirac bare 16 kanaler. Trinnov bruker ikke Dirac, de har sin egen optimizer og sin egen mic for kalibrering. Jeg har ikke hørt Storm men forstår at det er en fantastisk prosessor som jeg tror du kommer til å ha stor glede av. Gratulerer foresten.
Jeg får se hvordan det blir når jeg setter inn de siste 4 kanalene. Men slik jeg har forstått det vil alle kanalene ha tilgang på Dirac, ellers blir det jo litt rart å ha ukalibrerte kanaler i oppsettet. Men skal undersøke litt nøyere.

Og takk, jeg har allerede stor glede av den.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.961
13
38
Takk for svar og tilbud, setter pris på det - jeg tar kontakt :)

HVIS jeg plutselig får mange penger til overs å kjøper en slik, har jeg egentlig behov for to innganger. Primært platespilleren, men også DAC - men dette er vel såpass bra at det bare er å kjøre det digitale signalet rett inn kanskje. Men platespilleren som er min primære kilde må inn :)

Det er ingen balanserte analoge innganger, kun utganger. Her ser du baksiden av min. Det mangler fire inn som blir levert i høst.
Usikker om det er noe som kan bestilles dersom det skulle være behov for det.

Det er bare å sende en PM her eller på facebook siden dersom du vil komme å høre. Så finner vi muligher for det.

Storm Bak.JPG

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
665
22
18
Har i kveld vært en tur hos tralltrall og hørt på kinoen hans. Vurderer å kjøpe en Storm prosessor, så det var i hovedsak den jeg var mest interessert i å høre/se.
Må starte med å si at det var utrolig hyggelig å være på besøk hos deg. Koste meg virkelig! Interessant å høre hva andre tenker om rom, akustikk og utstyr.

Lyden var det ingenting å utsette på. På film var det utrolig sømløst i surround og ingen tendenser til noe hull på demoklippene som ble spilt. I bunn var det godt med trøkk og en kunne kjenne det fysisk også. Dialog i filmer var også veldig bra. Det var aldri slitsomt, selv ved litt høyere volum. Synest det spilte steikje godt fra topp til bunn!

Regner med det blir en Storm her også etter hvert. Spørsmålet er vel egentlig hvor mange kanaler det blir.

Takk så mye for at jeg fikk lov å komme på besøk.

Karmann

Aktiv
31 Jan 2007
1.097
176
63
A det er liv her. Jeg må jo skrive at jeg har jo vært innom å hørt kinoen for en liten stund siden, med Storm i butikken og som Saarg skriver så låt det skit fett der inne. Jeg har den kinoen som en av mine all time ( har noen kinoer jeg har vært innom). Storm eller ikke, det er mange ting i butikken her som er meget bra.
Vertskapet var som lyden, meget bra. Takk for lytten og beklager sen tilbakemelding, kommer gjerne innom en annen gang også :)

tralltrall

Medlem
9 Jun 2004
5.404
12
38
45
Oslo
Har i kveld vært en tur hos tralltrall og hørt på kinoen hans. Vurderer å kjøpe en Storm prosessor, så det var i hovedsak den jeg var mest interessert i å høre/se.
Må starte med å si at det var utrolig hyggelig å være på besøk hos deg. Koste meg virkelig! Interessant å høre hva andre tenker om rom, akustikk og utstyr.

Lyden var det ingenting å utsette på. På film var det utrolig sømløst i surround og ingen tendenser til noe hull på demoklippene som ble spilt. I bunn var det godt med trøkk og en kunne kjenne det fysisk også. Dialog i filmer var også veldig bra. Det var aldri slitsomt, selv ved litt høyere volum. Synest det spilte steikje godt fra topp til bunn!

Regner med det blir en Storm her også etter hvert. Spørsmålet er vel egentlig hvor mange kanaler det blir.

Takk så mye for at jeg fikk lov å komme på besøk.
Takk for besøket. Veldig hyggelig at du tok turen. Alltid koselig med hifi besøk.
Så hyggelig du likte det du hørte også, så takk for fine ord om kinoen.
Blir spennende å se hva du ender opp med. I mine øyne og ører leverer Strom så det holder og litt til.

tralltrall

Medlem
9 Jun 2004
5.404
12
38
45
Oslo
A det er liv her. Jeg må jo skrive at jeg har jo vært innom å hørt kinoen for en liten stund siden, med Storm i butikken og som Saarg skriver så låt det skit fett der inne. Jeg har den kinoen som en av mine all time ( har noen kinoer jeg har vært innom). Storm eller ikke, det er mange ting i butikken her som er meget bra.
Vertskapet var som lyden, meget bra. Takk for lytten og beklager sen tilbakemelding, kommer gjerne innom en annen gang også :)
Ja ja...her er det liv. Selv om det ikke oppdatertes hver dag.
Tusen takk for besøket og hyggelig ting falt i smak. Kom gjerne igjen om du vil, det er alltid hyggelig.
Kinoen er alltid åpen for besøk om noen ønsker. :)

• Like
Reactions: Karmann