Nå tror jeg faktisk kinoen er 98% ferdig byggemessig. Føles egentlig litt rart etter så mange timers jobbing.
Om en snau uke er det booket "hjemme hos" reportasje her, så ligger ganske bra an for å komme i mål. Fryktet jobbing døgnet rundt den siste uken, men det ser det ut som jeg slipper.
Nå gjelder det å fintune tiltakene og anlegget og se hvor langt jeg klarer å komme på denne uken. Sweet spot begynner å bli sweet....
Slik ble bakveggen med rørene.
Det endte opp med 8 rør foran dempeveggen. 4 av hver størrelse pluss de to store, en i hvert hjørne. (synes ikke på bildet)
Det er viktig at avstanden mellom hvert rør er riktig, dette påvirker lyden mye. Så etter mye lytting og testing endte det opp med dette resultatet.
Rett under projektoren har jeg festet en 5 cm tykk akusitkkplate. Her hadde jeg en refleksjon fra høyre front. Nå er den borte.
På sideveggene endte jeg opp med 2 rør på hver side. Testet med opptil 4 rør på hver side. Diffuseringen skal komme bakfra, så ønsker ikke å ha rørene lenger frem i rommet enn sitteposisjon.
Litt nærmere bilde av bakveggen. Her ser dere også toppplaten jeg snakket om i forrige innlegg. Denne skuler toppene av rørene, pluss at den bryter litt opp den svarte bakveggen. Mulig jeg skal sette noen rør mellom platen og taket. Dette blir neste byggeprosjekt for å komme opp i 99% ferdig resultat.
Høyre hjørne bak. To rør på sidene, samt det store røret i hjørnet. Bak røret har jeg akustikkplater. 25cm ut på hver side. Røret dekker den ene platen. Dette er for å dempe refleksjoner som finnes der.
Så et lite bilde fremover i rommet. I kveld blir det nok en film.
.