Tråden for oss som simpelthen elsker svenske thrillere og spenningsfilmer!

axel666

Medlem
11 Apr 2008
156
0
0
Yeah baby, da er det bekreftet fra offisielt hold at det blir 5 splitter nye Johan Falk filmer med Anders Nilson (Johan Falk) Seth Rydell (Jens Hulten) og resten av gjengen. Blir uten Joel Kinnaman (Frank Wagner) denne gangen, men gleder meg maksimalt alikevel. Innspillingen vil foregå i sommer, og slippes på dvd/blu-ray før filmene vises på svensk tv 4. Bare å glede seg folkens :)

Tänkte jag skulle vara lite "petig" här och rätta dig med att det är Jakob Eklund som spelar Johan Falk ;) Och enig i att det är trevliga filmer.

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Tänkte jag skulle vara lite "petig" här och rätta dig med att det är Jakob Eklund som spelar Johan Falk ;) Och enig i att det är trevliga filmer.

Hehe, takk for korreksen. Du har selvsagt helt rett, Jacob Eklund it is :) "Hva faan"!!

MorJohan

Medlem
27 Mar 2005
1.406
0
36
Halden
Noen som har sett Camilla Läcberg filmene?
Kan de anbefales?

Nå er vel filmsmak høyst individuelt, men jeg har alle filmene og vil anbefale de på det sterkeste.
Det er ikke filmer med action hele tiden á la eksempelvis Johan Falk, men filmene engasjerer og har som regel noen høyst overraskende vendinger.

Til den prisen Platekompaniet selger de for vil du få mange timer god svensk spenning for en rimelig penge.

tralltrall

Medlem
9 Jun 2004
5.404
12
38
47
Oslo
Nå er vel filmsmak høyst individuelt, men jeg har alle filmene og vil anbefale de på det sterkeste.
Det er ikke filmer med action hele tiden á la eksempelvis Johan Falk, men filmene engasjerer og har som regel noen høyst overraskende vendinger.

Til den prisen Platekompaniet selger de for vil du få mange timer god svensk spenning for en rimelig penge.

Takk for svar.
Da er serien bestilt. Det skal være veldig dårlig om det ikke er verdt pengene. ;-)

tralltrall

Medlem
9 Jun 2004
5.404
12
38
47
Oslo
Hehe, fortsetter jeg med å anbefale deg filmer så blir du vel fort blakk.... :rolleyes:

hehe...du sier noe der.
Er bare flott med litt anbefalinger.

Så denne forrige dagen, den er riktignok ikke svensk men dansk, med det er jo veldig nære. :)
Men litt samme sjanger som flere andre som er nevnt i denne tråden.

Veldig spennende, så denne anbefales. Skal ikke se bort fra at det kan komme noen etterfølgere også.

http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/BLU-RAY/Kvinnen_I_Buret_Blu-ray/?id=2233231

MorJohan

Medlem
27 Mar 2005
1.406
0
36
Halden
Takker for tipset!

Den virker jo spennende da, og som du sier så er jo Sverige og Danmark veldig nære.
Kun Øresundsbroen som skiller,- og jeg må ærlig innrømme at jeg ble ganske så avhengig av denne "Broen"....

Filmen er bestilt + litt annet snacks... :D

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.115
126
63
Noen som vet hvor jeg feks finner Johan Falk med engelske tekster?

ice

Medlem
14 Jan 2004
434
0
0
59
Da var "Hypnotisøren" "En Pilgrims død" og "Johan Falk 7-12" bestilt på BD

Tack för tips....

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Litt vemodig at Persbrandt er ferdig i BECK...

Forøvrig kommer det nye Falk filmer i sommer på blu-ray.

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Litt vemodig at Persbrandt er ferdig i BECK...

Forøvrig kommer det nye Falk filmer i sommer på blu-ray.

Absolutt et tap, Mikael Persbrandt er en av mine svenske favorittskuespillere ever. Spesielt så er jeg svak for rolleprestasjonen hans i Hamilton filmene, maktdemonstrasjon. De nye Johan Falk filmene blir et vanvittig høydepunkt som jeg gleder meg maks til. Kliss nye Falk filmer med topp bilde og lyd anno 2015 blir helt utrolig bra.

Nye Wallander spillefilmer kommer også denne sommeren forøvrig, og sesong 3 av Broen er også under produksjon så fremtiden er lys for oss som elsker svenske produksjoner :) :)

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Har også et annet killer tips til lesere av denne tråden: "Hypnotisøren" med Mikael Persbrandt og Lena Olin i hovedrollene. Et glimrende klassisk svensk spenningsdrama med fokus på den rette stemningen samt gode karakterer og persongalleri.

Skal jeg sammenligne denne med noe så vil jeg si at stemningen/kvalitetsfølelsen filmen gir minner om den legendariske Millenium triologien.

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Har flere ganger "nesten" kjøpt Hypnotisøren. Har lest boka, så da har filmen en tendens til å bli en nedtur. Mulig jeg tar den med meg neste gang jeg er ute for å handle.

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Det hender at filmen kan bli nedtur om man har lest boken først Sirant. Jeg hadde ikke lest boka men gikk rett på filmen. Men filmen er uansett verd å se for de som liker denne sjangeren skulle jeg påstå: Hypnotisøren er en høykvalitets spillefilm.

jakv

Medlem
10 Des 2004
24.682
1
38
55
Kristiansund
Har sett et par filmr med Irene Huss siste uka. kjøpte dem for 20,- pr. stk. i Sverige, og angrer på at jeg ikke kjøpte flere.
Flere som har sett noen av disse?

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Jeg har sett nesten alle, meget gode syns jeg. Skulle vel komme flere av de etterhvert også? Tror jeg kjøpte boks med seks filmer for 99 sek.