Tråden for oss som simpelthen elsker svenske thrillere og spenningsfilmer!

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Da bestilte jeg Broen sesong, på blu-ray for 99 kroner på cdon - må jo være en god deal. Blir spennende.

Grattis med røverkjøp! ;) Kongepris. Broen er bunnsolid kvalitet i alle ledd som du sikkert har fått med deg for lengst, så her er det bare å få beina på bordet og kose seg maks med topp notch underholdning :)

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Fått sett et par Falk filmer til nå og storkoser meg :) Denne bossete og sarkastiske gjenglederen Seth Rydell er bare en kongekarakter og har gitt meg flere latterkuler :)

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Sett ferdig boks nr 2 nå Johan Falk, og her var det mye gull :) Som folk har vært inne på er det ingen tvil om at flere av filmene i boks nr 2 holder endel høyere kvalitet enn i den første boksen. En meget bra intensitet i flere av filmene, som kjennetegner de aller beste spenningsfilmer. Og godeste Seth Rydell gjør nesten flere av filmene alene, her har dere to klassikere fra han, "morsesignalering for idiot" og keen på frokost scenen;)

[video=youtube;giNDPWAzrlY]http://www.youtube.com/watch?v=giNDPWAzrlY[/video]

[video=youtube;hYjdPfy0Hdo]http://www.youtube.com/watch?v=hYjdPfy0Hdo[/video]

Sist redigert:

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Få litt liv i denne tråden igjen :)

Fullførte Broen sesong 2 igår kveld, pløyde gjennom den på 3 dager ;) Ord blir tidvis fattige når jeg skal beskrive hvor solid håndverk Broen faktisk er i denne sjangeren. At det er topp notch på lyd og bilde er nå en ting. Men det jeg blir aller mest imponert over er den utrolige nærmest konstante ubehageligheten og usikkerheten skuespillerne i de forskjellige rollene greier å få frem. Du får svært ofte en liten tvil når nye mennesker i persongalleriet introduseres i serien, og musikk/ svært gode skuespillerprestasjoner skaper en nerve som for meg er ubetalelig i denne sjangeren.

At produsentene evner å få frem mellommenneskelige problemer i relasjoner som for eks det problemfylte forholdet mellom Martin og Mette, gjør bare serien enda mer komplett. Jeg kan bare si meg dønn enig med de som har sagt dette før meg: Broen er blant det aller beste som er laget av nordisk krim og spenning. Det er bare å glede seg maks til sesong 3 som er bekreftet å komme :)

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Nettopp ferdig med sesong to selv, og kan akkuratt som Gilmour anbefale den til alle med ett snev av interesse for skandinavisk krim :)

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Nettopp ferdig med sesong to selv, og kan akkuratt som Gilmour anbefale den til alle med ett snev av interesse for skandinavisk krim :)

Ja, er den ikke konge? :) Hva liker du best med serien sirant? For meg går de strålende rolleprestasjonene veldig høyt opp og den auraen mange har rundt seg. Rollefiguren til Victoria, direktøren i medisonusfirmaet var for meg blant høydepunktene i sesong 2. Så utrolig selvsikker,arrogant og stilsikker at man bare må bli imponert :)

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Har alltid hatt stor sans for Kim Bodnia - helt siden jeg så Pusher når den kom :)

Men er mange gode rolletolkninger i filmen, liker godt Victoria også.

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Har alltid hatt stor sans for Kim Bodnia - helt siden jeg så Pusher når den kom :)

Men er mange gode rolletolkninger i filmen, liker godt Victoria også.

Ingen tvil om at Bodnia gjør en strålende rollefigur i Martin, ofte når hans hjertelige smittsomme latter kommer frem etter Saga har sagt et eller annet morsomt, så tar jeg meg selv i å le skikkelig selv :) Fantastisk morsom type, og prototypen på en jovial frittalende danske :)

tralltrall

Medlem
9 Jun 2004
5.404
12
38
47
Oslo
"Hypnotisøren" dukket opp i postkassen forrige uke. Så den ikveld. Hadde gledet meg stort til svensk thriller kveld. Men dessverre. Denne skuffet skikkelig. :-(
Selve historien er jo ok, men film resultatet var ikke heldig. Det var veldig mye dårlige skuespillere, bilde og lyd var dårlig.
Føles som en lavbudsjett film.

Jeg digger svenske filmer og dette var sjelden kost.

Off-topic: jeg så "livvaktene", dansk serie i to sesonger a 10 episoder. Veldig bra, anbefales. :)

piip

Medlem
8 Jan 2006
126
0
0
Broen er bare helt konge! Har heldigvis ikke sett sesong 2 enda, så har den til gode :) Trodde ikke det ble flere sesonger, men vanvittig bra å høre at det blir en sesong 3. Ellers synes jeg også at danske Forbrytelsen var bra, men 20 episoder i den første sesongen ble litt langdrygt etter å ha sett Broen 1 med bare 10 episoder der man aldri ville stoppe, men bare se neste episode og neste og neste :))

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Broen er bare helt konge! Har heldigvis ikke sett sesong 2 enda, så har den til gode :) Trodde ikke det ble flere sesonger, men vanvittig bra å høre at det blir en sesong 3. Ellers synes jeg også at danske Forbrytelsen var bra, men 20 episoder i den første sesongen ble litt langdrygt etter å ha sett Broen 1 med bare 10 episoder der man aldri ville stoppe, men bare se neste episode og neste og neste :))

Helt enig, fantastisk at det blir sesong 3 av Broen. I mine øyne ville det nesten vært kriminelt å stoppe nå etter den massive suksessen serien er blitt. Såvidt meg bekjent blir den lansert i land etter land nå, og den blir lovprist absolutt overalt- ikke minst i krimnasjonen Storbritannia. Ingen tvil om at Broen innehar noe helt helt spesielt som treffer ekstremt mange mennesker. Og du kan glatt glede deg til sesong 2, som du sikkert allerede er klar over ;)

Hans som er sjefen for etterforskerne er en av mine favorittkarakterer i serien. Herlig når han forsøker å sende hjem Saga for å sove en natt hun jobbet sent. Saga går hjem for så å komme tilbake en times tid senere hvorpå Hans irettesetter henne: "Nej, men hva fan! Hva e det du inte forstog med at gå hem å sova??" :) :)

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.152
150
63
Åh huttiheita for en opplevelse. Så nettop Johan Falk Barninfiltratören på Youtube etter tipset herfra. En sykt god film, og en sykt god serie. Elsker det at de har med fullstendige karakterer både på politisiden og gjengsiden. Uhyre spennende med utvikling på höyt nivå....

Trodde Falk var noe middelmådig som Beck etc, men det var en perle av en film. Så sinnsykt spennende og mye som skjer...

Sist redigert:

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Åh huttiheita for en opplevelse. Så nettop Johan Falk Barninfiltratören på Youtube etter tipset herfra. En sykt god film, og en sykt god serie. Elsker det at de har med fullstendige karakterer både på politisiden og gjengsiden. Uhyre spennende med utvikling på höyt nivå....

Trodde Falk var noe middelmådig som Beck etc, men det var en perle av en film. Så sinnsykt spennende og mye som skjer...

Utrolig morsomt å høre slikt skryt av legenden Johan Falk! Disse filmene har i mange år vært av mine absolutte favoritter, jeg har etterhvert fått et veldig nært forhold til disse filmene- så det varmer virkelig å høre om andre som "faller" for disse filmene :)

Det er så mye å suge til seg av detaljer,stemning og gode rollefigurer i disse filmene: naturligvis ført ann av Johan Falk selv, og godeste Seth Rydell som gjengleder :) Forøvrig gjør Hulten som spiller Seth Rydell en av de beste rolletolkningene jeg har sett noensinne i skandinaviske spenningsfilmer. Det er en opplevelse i seg selv å se slikt skuespillhåndverk utfolde seg på skjermen.

Regner med at du vet det selv: men du har mange flere filmer å glede deg til om ikke du har sett alt av Johan Falk enda. Spesielt fra boks nr 2 (filmene 7-12) er det flere virkelige perler.

MorJohan

Medlem
27 Mar 2005
1.406
0
36
Halden
Takk for tips! Ikke sett eller hørt om denne før, så den blir ført opp på innkjøpslista asap :)

Fraber meg all verbal eller fysisk vold dersom filmene ikke svarer til forventningene!! ;)
Kan sammenlignes litt med Läckberg,- men noe mer action...

Klasse "A-filmer" for min del! :)

Og gi gjerne tilbakemelding,- det er flere filmer på gang!

PS.
Dersom du skulle bestille fra CDON,- bestill Svart Lucia også! Gammel film, men utrolig bra.

Bl.a. med Tova Magnusson-Norling fra "Broen".
DS.

Sist redigert:

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
29
48
Var i sverige i dag og rasket med meg litt krim fra norby sjappa. Bokser med 4 filmer beck 99 kroner stykke kjøpte jeg de jeg manglet av, samt boks 1 av johan falk (1-6) for 199. Mange timer her for få kroner.

Gilmour

Medlem
24 Mar 2011
6.830
0
0
Yeah baby, da er det bekreftet fra offisielt hold at det blir 5 splitter nye Johan Falk filmer med Anders Nilson (Johan Falk) Seth Rydell (Jens Hulten) og resten av gjengen. Blir uten Joel Kinnaman (Frank Wagner) denne gangen, men gleder meg maksimalt alikevel. Innspillingen vil foregå i sommer, og slippes på dvd/blu-ray før filmene vises på svensk tv 4. Bare å glede seg folkens :)