Tråd for Yamaha's nye High-end prossessor og effekt-trinn CX-A5000 /MX-A5000

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
0
36
Takker.
Det betyr vel at RK er innkoblet - men at EQ er av?
Leste noe om at Yamaha 3040 kobler ut sub i pure direct. Spørs om det er det samme her. Er slik på de fleste receivere, uten at jeg skjønner hvorfor. Bruker alltid pure direct på musikk.

Fordi signalet skal være ubehandlet - Pure :eek:

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.719
5
38
Interessant. Kunne godt tenke meg å teste CX-A5000 prosessoren. I utgangspunktet er jeg skeptisk. Yamaha sine receivere er ikke spesielt nøytrale og har sin egen tydelig signatur. Det ønsker ikke jeg.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.870
80
48
Det fant jeg ut, men sette opp slik at det kommer opp som default, at når jeg ser film så står det Video 1 DTS HD MA eller True HD eller hva enn som kommer inn.. Lydformat i stedet for lyd preamp-setting.
Det står alltid det på min. Er på jobb nå , så jeg husker ikke farten hva jeg gjorde , eller om det må gjøres noe spes for å det skal stå default.
Kanksje det må spesifiseres i "scene-settingen" , men jeg husker ikke sikkert.

YNWA

Medlem
9 Feb 2007
765
0
0
Gleder meg til å få prøvd denne prosessoren hjemme etter hvert.
Spent å høre hva denne har å by på, ågjør da heller ikke noe at den blei billigere enn det man først antok.

Å de var skuffet over DSP leste jeg, men jeg bruker jo aldri de derre kirke,hall, sci-fi osv osv likevel, skjønner ikke helt poenget med det.

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
Nå har jeg ikke fått gjort noe med Firmware enda. ville se en film først så ser om jeg har tid etterpå til å ta den da.

Når Yamaha slås på står det firmware error.

Da fant jeg omsider det flat/front settings etc, og fikk decoder opp i vindu. Takk Torolan.

Begynner likne noe nå ja ;)

Sist redigert:

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.870
80
48
YNWA skrev:
Gleder meg til å få prøvd denne prosessoren hjemme etter hvert.
Spent å høre hva denne har å by på, ågjør da heller ikke noe at den blei billigere enn det man først antok.

Å de var skuffet over DSP leste jeg, men jeg bruker jo aldri de derre kirke,hall, sci-fi osv osv likevel, skjønner ikke helt poenget med det.
Nei de dsp modusene er litt så som så - selv bruker jeg sci-fi el pl movie standard på film modus , for å aktivere høydekanalene , og det fungerer bra , men alt det andre er bare vas.
Og til musikk er det jo bare helt bak mål !

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.870
80
48
Nå har jeg ikke fått gjort noe med Firmware enda. ville se en film først så ser om jeg har tid etterpå til å ta den da.

Når Yamaha slås på står det firmware error.

Da fant jeg omsider det flat/front settings etc, og fikk decoder opp i vindu. Takk Torolan.

Begynner likne noe nå ja ;)
Det er bra :)
Ja det er alltid litt å sette seg inn i når man bytter til noe nytt. Men det er jo halve moroa det da.

Og hvordan synes du den presterer da ?

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
0
36
Tja, de kaller det effekt forsterker, men 150W pr kanal er ikke all verden og ikke mer en du får i en integrert surround??

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
Det er bra :)
Ja det er alltid litt å sette seg inn i når man bytter til noe nytt. Men det er jo halve moroa det da.

Og hvordan synes du den presterer da ?

Meget bra sålangt, ser Blackhat nå :D

Fant denne artige da:

[video=youtube;8BOG7owVFyA]https://www.youtube.com/watch?v=8BOG7owVFyA[/video]

Andreas21

Medlem
24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Stor mulighet for at dette settet havner i min kino i løpet av sommeren/høsten, effektforsterkeren vil ha større krefter enn de fleste receivere og skal uansett bare drive surround og presence front hos meg.:-D

leifeinar

Medlem
14 Jan 2008
1.304
0
36
vil vel tro at det 150w med alle kanaler i drift? men skuller heller sett litt mere Watt og heller ferre kanaler. 7x250w eller noe annet kos. er veldig glad i den varme Yamaha klangen :)

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.645
95
48
44
BlackHat kan forresten anbefales.

Hvis det er noe Michael Mann kan så er det skytescener, og i denne filmen er er det 2 som virkelig gir deg ryggmassasje ;)

Kan ikke si det er noen himmel og jord forskjell på lyden nå kontra 5.1 analog fra Oppo BDP-95 til Parasound Halo C2, men seff greit å ha alt i en boks nå da.

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
0
36
BlackHat kan forresten anbefales.

Hvis det er noe Michael Mann kan så er det skytescener, og i denne filmen er er det 2 som virkelig gir deg ryggmassasje ;)

Kan ikke si det er noen himmel og jord forskjell på lyden nå kontra 5.1 analog fra Oppo BDP-95 til Parasound Halo C2, men seff greit å ha alt i en boks nå da.

Når det gjelder lyd kan man jo og sjekke ut Jupiter Ascending :eek:

Dolbytor

Medlem
21 Aug 2003
5.755
0
0
Det er klart at dette er "seriøse" Watt kontra det en finner i de fleste recievere, men spørsmålet er om den topper Z11 i større grad.