Torolan's stuekino. Nye Surr-ht fra Arendal på vei inn...

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.481
17
38
As presterer helt rått! Har lastet ned infuse til atv 4k idag og kjøpt audessey appen, så jeg skal leke meg litt etterhvert jeg også!

Sent from my iPad using Tapatalk
Ok , ja da kan leke deg litt vetdu :)
Har Infuse appen jeg også , og den fungerer bra den ja. Får bare håpe det kommet Atmos støtte samt bitstream for ATV4 også nå snart , så blir den komplett :)

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.481
17
38
Det er lenge siden det har vært noen bilder i denne tråden , så tenkte at det var på sin plass nå , siden det har skjedd såpass mye de siste par mnd :)
Kan ta en liten oppsummering her.
Det startet med ny sofa og salongbord som ble nøye bestilt etter mål utfra hva som vil passe optimalt i en stuekino. Det er jo litt viktig at dette kan fungere både som stue og kino , selv om det selvsagt må bli noen kompromisser når man ikke har dedikert rom.

Neste som kom inn var en ny 65 tommer LG Oled B7 TV. Og når man først hadde muligheten for 4K , så ballet det jo på seg :)
Så da ble det ny Marantz prosessor og selvsagt muligheter for Atmos også. Så måtte man følge opp med ATV 4K og en ny Sony UHD-spiller :)

Og slik ser det altså ut her i heimen nå om dagen :)

Først ser vi selvsagt frontrekka , så er det surr-back , så surr-HT integrert i en hylle og til slutt Atmos-HT som er festet til vegg helt oppunder taket , og så vinklet ned mot lytteposisjon. Synes dette fungere meget bra :)

3071D3E4-7CEF-443E-8A16-147CFAC83159.jpeg
AE21D493-5E5C-452A-B0B3-526923098099.jpeg
5587E821-32DC-45BC-B276-E8668CD02641.jpeg
004C1282-F7DA-4E53-9504-297C007C7F1B.jpeg
4B30D580-F74D-4441-8ABE-C33301475A2B.jpeg
5D42B13F-15E1-4ECA-89DA-6FB12AAA7B20.jpeg
E2C25FFD-1B1A-4559-ABD2-332F6D9E5FEC.jpeg
2F82E004-562E-4DCC-ACB5-258ADE6B936C.jpeg

Reactions: Danke

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
6.127
11
38
Det er lenge siden det har vært noen bilder i denne tråden , så tenkte at det var på sin plass nå , siden det har skjedd såpass mye de siste par mnd :)
Kan ta en liten oppsummering her.
Det startet med ny sofa og salongbord som ble nøye bestilt etter mål utfra hva som vil passe optimalt i en stuekino. Det er jo litt viktig at dette kan fungere både som stue og kino , selv om det selvsagt må bli noen kompromisser når man ikke har dedikert rom.

Neste som kom inn var en ny 65 tommer LG Oled B7 TV. Og når man først hadde muligheten for 4K , så ballet det jo på seg :)
Så da ble det ny Marantz prosessor og selvsagt muligheter for Atmos også. Så måtte man følge opp med ATV 4K og en ny Sony UHD-spiller :)

Og slik ser det altså ut her i heimen nå om dagen :)

Først ser vi selvsagt frontrekka , så er det surr-back , så surr-HT integrert i en hylle og til slutt Atmos-HT som er festet til vegg helt oppunder taket , og så vinklet ned mot lytteposisjon. Synes dette fungere meget bra :)
Lekkert dette! Spesielt kult med "integrert" bakløsning! :)

Mulig du har sagt det før, men er det noen grunn til du ikke bruker center?

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
16.209
4
38
Det var et skikkelig hjemmekoselig kino oppsett.
Slike effekt forsterkere med båttlysende wattmetere står høyt på ønskelisten for min del også. :)

Kjører du forresten med phantom Center?

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.481
17
38
Lekkert dette! Spesielt kult med "integrert" bakløsning! :)

Mulig du har sagt det før, men er det noen grunn til du ikke bruker center?
Jotakk.
Vel , det var litt tilfeldig egentlig. Når jeg gikk over fra Monitor Audio GX og til PL300 , så hang ikke GX senteren med i hele tatt opp mot PL frontene.
Og hele GX rekka ble også solgt samlet etterhvert , og PL senteren var såpass dyr at den måtte settes på vent.
Men etterhvert så fant jeg ut at så lenge man sitter i sweetspot så er ikke senteren noe savn i det hele tatt. Man får faktisk løftet dialogen mer naturlig opp på skjermen med frontene alene.
Og dem som ikke sitter i sweetspot er ikke så kresne heller , så derfor ble vi enige om å kjøre uten. Og for å være ærlig så savner jeg den aldri :)
Det var et skikkelig hjemmekoselig kino oppsett.
Slike effekt forsterkere med båttlysende wattmetere står høyt på ønskelisten for min del også. :)

Kjører du forresten med phantom Center?
Jotakk , Mac er vanedannende , og bidrar veldig til å gjøre det hjemmekoselig - og det beste av alt , fruen elsker dem også :)

Ja kjører phantom senter - se svar over ....

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.593
18
38
FOR en hyggelig stue du har, masse godlyd hele veien. Gøy å se at du bruker stuen som lytterom, da blir det garantert brukt hver dag :)
Fint med noe bilder i tråden!

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.481
17
38
FOR en hyggelig stue du har, masse godlyd hele veien. Gøy å se at du bruker stuen som lytterom, da blir det garantert brukt hver dag :)
Fint med noe bilder i tråden!
Takk for hyggelige ord :)
Ja at oppsettet er i daglig drift er det ingen tvil om , så vi har masse glede av dette !

Ja fant ut at det var på tide med noen bilder igjen nå :)

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
1.593
18
38
Ja, gøy med bilder og gjerne videoer også ( ikke for lyden siden del) men alltid gøy se hvordan folk løser ting

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

Reactions: Torolan

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.481
17
38
Heisann , her kommer det en liten oppdatering :)
Lenge siden sist nå , og nå passer det jo fint å teste nye forumet litt også :)

Gikk på en liten "AS smell" idag....

Har lenge hatt litt lyst til å oppgradere til AS også på surr-ht , særlig etter at dem lanserte Small serien som passer litt bedre inn i en stue. Og idag oppdaget jeg at det var en par i riktig finish i "outlet" utvalget til Lsound , så da slo jeg til

Blir spennende å høre hva disse kan tilføre stuekinoen

240043

Reactions: Snooky and 2biassen

Electra

Medlem
13 Feb 2004
9.667
3
38
Da er det enda ein større grunn til å teste den nye ferja og ta turen til slinde. :) Nye platformen her ser meget oppegåamdes ut. :-D

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.481
17
38
Da er det enda ein større grunn til å teste den nye ferja og ta turen til slinde. :) Nye platformen her ser meget oppegåamdes ut. :-D
Absolutt
Ja ser lovende ut dette , får håpe trafikken her inne tar seg opp og nå så...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Reactions: Electra

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.481
17
38
Ja da har jeg fått montert , kalibrert og testet litt med de nye Arendal surr- høyttalerne.
Og det er liten tvil om at disse også er av meget god kvalitet , og at dem klarer å høre en mye bedre jobb med å skjøte lydbildet sammen med frontene😀
Både frekvensgang og dynamikk ble av en helt annen kaliber med dissa ift. dem jeg hadde , og jeg synes egentlig MA’ene fungerte veldig bra også ...😀
Audyssey satte x-over helt ned på 40hz med disse , men jeg har satt den til 60. Prøvde med både 80 og 100 også, men det var med 60 det ble jevnest respons , og det høres meget bra ut også😀

Så da blir det nye bakhøyttalere på Fatter’n også😀

Kan legge ved et par bilder også , og det blir jo så som så når rommet også skal fungere som stue...
240236

240237

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.402
10
38
Kjenner jeg blir nysgjerrig på Arendal Sound. Synd de ikke kommer i aktive versjoner :(
Tipper dette stueanlegget låter bra! Grattis med nye surrerundt-høyttalere. Litt kompromisser må de fleste som har denne hobbyen hanske med.

Hvordan er akustikken i rommet? Få stuer som har god akustikk..

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.481
17
38
Kjenner jeg blir nysgjerrig på Arendal Sound. Synd de ikke kommer i aktive versjoner :(
Tipper dette stueanlegget låter bra! Grattis med nye surrerundt-høyttalere. Litt kompromisser må de fleste som har denne hobbyen hanske med.

Hvordan er akustikken i rommet? Få stuer som har god akustikk..
Takk for det 😀
Ja Arendal leverer virkelig varene synes jeg .
Akustikken er slett ikke verst her synes jeg , og jeg har gjort noen tiltak her også. Du ser på bildet akustikkplater i førsterefleksjon både på sidevegg å i taket.
Så med mye gjenstander og tykke gardiner så synes jeg klangen er behagelig , og jeg får en rimelig jevn frekvensrespons i rommet også . Skal få lagt ut noen målinger igjen etterhvert 😀

Reactions: americanFord

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
6.127
11
38
lekkert oppsett dette Tommy! åssen er totalpakka nå? Syns du skal klinke til med en center også, selv om jeg vet at det spiller bra uten :)

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
14.481
17
38
lekkert oppsett dette Tommy! åssen er totalpakka nå? Syns du skal klinke til med en center også, selv om jeg vet at det spiller bra uten :)
Hei igjen ja - hyggelig at du stikker innom :)
Totalpakka er så bra som den aldri har vært før den nå :)
Det ble et betydelig løft med de nye surr-ht , og det høres lett også i det daglige selv når man bare titter på TV og kjører Dolby Surround upmix.
Ja jeg burde hatt en senter også selvsagt , men som jeg har sagt tidligere så savnes den ikke egentlig , og jeg har fått tydelige hint om at nå har vi nok høyttalere i stua ..
Så jeg får vel kanskje ikke tøye strikken noe lengre nå ;)

Reactions: Electra