Torolan's stuekino. Nye Surr-ht fra Arendal på vei inn...

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
dvs at man kan lage en target kurve som gjør at det ruller av etter eget velbefinnende i toppen f. eks?

Dypbass må man ha, men det er vel ikke mangel på det hos deg med to AS2? :)
Det kan man ja - det er par utgangspunkt til avrulling man kan velge mellom , men du kan også rulle av enda mer hvis du vil med "kurve-editor".

To Sub2 gjør en fantastisk jobb ja :) Selv om det finnes andre suber som går enda dypere , så spiller AS subene med en fantastisk kvalitet og kontroll :)

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.924
16
38
Det kan man ja - det er par utgangspunkt til avrulling man kan velge mellom , men du kan også rulle av enda mer hvis du vil med "kurve-editor".

To Sub2 gjør en fantastisk jobb ja :) Selv om det finnes andre suber som går enda dypere , så spiller AS subene med en fantastisk kvalitet og kontroll :)
Tusen takk for svar ! Da skal jeg se en dag jeg har HELT fri til å utforske litt med den appen!
Jeg merker at Audessey gjør mer en bare EQ`høyt til tross for at man har samme avstand etc.. Jeg syns dog det kanskje dreper litt dynamikk som du nevnte ja, men det kan jeg tenke meg fordi energien i øvre mellom og diskant er økt hinsides!!

Aldri fått hørt på sub2 eller 3 egentlig, kun 1 og 1.5... Men vil tro den er en potent liten sak!

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
Tusen takk for svar ! Da skal jeg se en dag jeg har HELT fri til å utforske litt med den appen!
Jeg merker at Audessey gjør mer en bare EQ`høyt til tross for at man har samme avstand etc.. Jeg syns dog det kanskje dreper litt dynamikk som du nevnte ja, men det kan jeg tenke meg fordi energien i øvre mellom og diskant er økt hinsides!!

Aldri fått hørt på sub2 eller 3 egentlig, kun 1 og 1.5... Men vil tro den er en potent liten sak!
Jeg savner vel ikke dynamikk på normale lyttenivåer , tvert imot vil jeg si. Det er kun ved maks pådrag jeg merker at RK stjeler litt krefter.
Opplever heller ikke at Audyssey legger til så mye i toppen som du antyder. Kan det ha skjedd endringer i senere tid med Audyssey tro...?

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
Og idag kom siste leddet i 4K kjeden på plass :)
Har testet litt , og den virker meget lovende . Rask og fin , og ser ut til å spille av alt mulig.

Det koster flesk å slenge seg på denne karusellen :( Først ny Oled-TV , så ny prosessor , ny Apple-TV 4K og nå til slutt ny HD spiller fra Sony. Så nå er det innkjøpstopp i lang tid fremover ?

D3528A79-EE85-4277-B816-B2C37F761F98.jpeg

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.924
16
38
Jeg savner vel ikke dynamikk på normale lyttenivåer , tvert imot vil jeg si. Det er kun ved maks pådrag jeg merker at RK stjeler litt krefter.
Opplever heller ikke at Audyssey legger til så mye i toppen som du antyder. Kan det ha skjedd endringer i senere tid med Audyssey tro...?
Det er nok kanskje brukerfeil, eller romrelatert, men om jeg kikker på eq etterpå så legger den glatt på 4-6-8 db fra 2 khz og opp, og da sier det seg at det blir spisst...
Dette er en sr7011... må forske mere på dette...

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
Det er nok kanskje brukerfeil, eller romrelatert, men om jeg kikker på eq etterpå så legger den glatt på 4-6-8 db fra 2 khz og opp, og da sier det seg at det blir spisst...
Dette er en sr7011... må forske mere på dette...
Den er jo ganske ny da ja , så det er litt om det skulle være gjort så mye endringer til år mtp. targetkurven til Audyssey da ja.
Synes du det låter spist i direct da eller ? Hvis ikke så er det jo bare å be Audyssey stoppe korrigeringen ved f.eks 1 kHz eller noe når du får den nye appen :)

Johnnygrandis

Medlem
29 Feb 2008
1.897
3
38
Og idag kom siste leddet i 4K kjeden på plass :)
Har testet litt , og den virker meget lovende . Rask og fin , og ser ut til å spille av alt mulig.

Det koster flesk å slenge seg på denne karusellen :( Først ny Oled-TV , så ny prosessor , ny Apple-TV 4K og nå til slutt ny HD spiller fra Sony. Så nå er det innkjøpstopp i lang tid fremover ?

Vis vedlegget 126094
Grattis med overgang til 4K, tenker selv i disse baner men venter litt med bilde da prisene for 4k PJ er langt fra edruelige enda.

Karmann

Medlem
31 Jan 2007
999
53
48
Gratulerer igjen Det er nesten som ei kjerring med mannen sitt visa kort i klesbutikk her nå Artig med oppgraderinger

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

Zeke1983

Medlem
11 Jan 2007
5.924
16
38
Den er jo ganske ny da ja , så det er litt om det skulle være gjort så mye endringer til år mtp. targetkurven til Audyssey da ja.
Synes du det låter spist i direct da eller ? Hvis ikke så er det jo bare å be Audyssey stoppe korrigeringen ved f.eks 1 kHz eller noe når du får den nye appen :)
Ja den kom jo i fjor så tror ikke det er de største nye forandringene i de nye.. Nei i pure så er det litt lukket mellomgass og myk deilig topp, så må uansett ratte litt i mellombassen:)

Grattis med ny spiller btw! Nå mangler bare en AS center?!

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
0
Testet eq appen til Audyssey? Mye muligheter der som du kanskje savner. Har Marantz reciever på vei selv, så dette blir moro. Ser du har Dreambox 8000 og, hadde en sånn noen år, betalte 10 lapper for den ny. Men nå er det Vu+ som gjelder.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
Testet eq appen til Audyssey? Mye muligheter der som du kanskje savner. Har Marantz reciever på vei selv, så dette blir moro. Ser du har Dreambox 8000 og, hadde en sånn noen år, betalte 10 lapper for den ny. Men nå er det Vu+ som gjelder.
Har som beskrevet litt tidligere her lekt meg litt med eq-appen ja , og den fungerer etter intensjonen den. Eneste er at den ruller av en del i dypbassen ser jeg. Dette er også beskrevet i andre forum , så dette er jo litt rart egentlig. Kan jo hende dette blir rettet på etterhvert.
Skal som sagt ta en ny runde med Audyssey når jeg har fått julen ut av huset :)

Dreamboxen var dyr ja. .. Men den funker fortsatt som den skal , så den blir nok stående en stund til. Vet ikke hva jeg evt. skulle tjene på å bytte til en Vu+ box egentlig...?

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
0
Så ikke du hadde testet appen.

Solo 4k som jeg har nå er mye raskere enn Dreambox 8000, og syns image til Vu er bedre.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
Så ikke du hadde testet appen.

Solo 4k som jeg har nå er mye raskere enn Dreambox 8000, og syns image til Vu er bedre.
Så du mener det kan være verdt en oppgradering der også altså .... ?
Men mtp. bildegjenngivelse så er det vel ikke så stor forskjell vil jeg tro. Det er jo dårlig med 4k kanaler også foreløpig så...

Hmm , tror det får vente litt - det har vært mye pengebruk her en stund nå...

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
0
Jeg mener det ja, er mange år siden jeg gikk over til Vu+ og var en aha opplevelse. Har ikke 4k tv men er uansett bedre på Hd syns jeg. Vurderer Ultimo 4k nå, den er rå. 4x1500mhz prosessor og 4gb ram.

Det må tas en pause på oppgradering her og tror jeg

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
Jeg mener det ja, er mange år siden jeg gikk over til Vu+ og var en aha opplevelse. Har ikke 4k tv men er uansett bedre på Hd syns jeg. Vurderer Ultimo 4k nå, den er rå. 4x1500mhz prosessor og 4gb ram.

Det må tas en pause på oppgradering her og tror jeg
Hmm , nå må du ikke drive å friste meg :)

Hva er hovedgrunnen til at du vurderer å oppgradere til Ultimo kontra Solo 4k da ? Du skjønner , jeg er ikke så mye inne på disse parabolgreiene - jeg har hatt en kompis som har hjulpet meg med dette. Jeg skifter bare kanaler jeg ;)

Saarg

Medlem
3 Apr 2007
612
7
18

Hva er hovedgrunnen til at du vurderer å oppgradere til Ultimo kontra Solo 4k da ? Du skjønner , jeg er ikke så mye inne på disse parabolgreiene - jeg har hatt en kompis som har hjulpet meg med dette. Jeg skifter bare kanaler jeg ;)
Jeg tviler på at bildet blir noe særlig bedre med å bytte til en VU+, så jeg ville heller spart pengene :D Regner med at kanalbytte går rimelig kjapt på din boks allerede?

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.757
21
38
Jeg tviler på at bildet blir noe særlig bedre med å bytte til en VU+, så jeg ville heller spart pengene :D Regner med at kanalbytte går rimelig kjapt på din boks allerede?
Kanalbyttet går hvertfall såpass fort at det ikke irriterer meg.

Føler jo også at bildet er rimelig bra , men alt kan jo selvsagt bli bedre :)

Men det blir nok uansett ikke noe handel på en stund enda , men uansett greit å følge med litt i markedet selvsagt.

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
0

Jeg digger jo å holde på med de boksene, tester og styrer, så fort det kommer no nytt må jeg ha det, både software og hardware. Og bruker den som mediestreamer. Digger når det kommer oppdateringer Og er norsk oversetter for Black Hole Image. Ultimo 4k er mye raskere da, og mer fleksibel ang bytting av tunere kontra Solo 4k. Men er ett fett for din del da hvis du bare zapper med den og ikke kan noe med den selv.

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
0
Tviler du på det du, der tar du nok feil. Kanalbytte er veldig mye raskere. Men her kommer det og an på emu osv. En prioriteringssak akkurat det.

roddis

Medlem
8 Aug 2005
3.466
0
0
Har som beskrevet litt tidligere her lekt meg litt med eq-appen ja , og den fungerer etter intensjonen den. Eneste er at den ruller av en del i dypbassen ser jeg. Dette er også beskrevet i andre forum , så dette er jo litt rart egentlig. Kan jo hende dette blir rettet på etterhvert.
Skal som sagt ta en ny runde med Audyssey når jeg har fått julen ut av huset :)

Dreamboxen var dyr ja. .. Men den funker fortsatt som den skal , så den blir nok stående en stund til. Vet ikke hva jeg evt. skulle tjene på å bytte til en Vu+ box egentlig...?
Ang. avrulling så testet jeg med app og uten, ble helt lik avrulling her.