TonArt nedlagt i dag.

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.520
0
36
Trondheim
Har ventet på det en stund,går forbi der på tur til jobben.
Har vært endel forskjellige/merkelige åpningstider den siste tiden.
Synd for Trondheim å miste kanskje den mest spennende Hifi butikken i byen.

Blir det salg på varene i butikken mon tro.

raeggis

Medlem
5 Sep 2005
944
1
18
I denne uke var planen å ta en tur til TonArt for en lyttetest på noen høytalere...(skuffet)
Er dette et resultat av overprisning?
Kansje det er noen her inne som vil kjøpe?

raeggis

Medlem
5 Sep 2005
944
1
18
gpt33 skrev:
Har ventet på det en stund,går forbi der på tur til jobben.
Har vært endel forskjellige/merkelige åpningstider den siste tiden.
Synd for Trondheim å miste kanskje den mest spennende Hifi butikken i byen.

Blir det salg på varene i butikken mon tro.

Det ser ut som at de foreløpig ikke vil selge mer:( Ingen info om dette på deres heimeside.

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Etter å ha besøkt butikken, så er jeg ikke forundret over at det ikke gikk. Håper noen andre overtar og fortsetter med produktene. For de er det ikke noe i veien med.

gpt33

Medlem
13 Jun 2004
5.520
0
36
Trondheim
teddytusen skrev:
Etter å ha besøkt butikken, så er jeg ikke forundret over at det ikke gikk. Håper noen andre overtar og fortsetter med produktene. For de er det ikke noe i veien med.

Det var ikke alle som jobbet der som var like flinke nei

28 Okt 2009
767
0
16
dritt, har vært der noen timer å hørt på demoer ja. Hva heter han der med litt langt lyst hår? han har ihvertfall peiling og er en trivelig kar syns jeg.

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.647
995
113
48
Asker
Nok et eksempel på hvor tøffe tider det er for bransjen. Slik går det når seriøse butikker stiller med gode demoer og folk går så hjem og kjøper billig på nett fra en "garasje" sjappe...

jokris

Medlem
6 Des 2006
12.736
0
0
BEF skrev:
Nok et eksempel på hvor tøffe tider det er for bransjen. Slik går det når seriøse butikker stiller med gode demoer og folk går så hjem og kjøper billig på nett fra en "garasje" sjappe...

+1 her, det skjer ofte at slike butikker brukes på dette viset og det slår tilbake på de som ikke lenger da har en fysisk butikk å handle i lenger

Gimsegutten

Medlem
12 Des 2006
1.990
0
0
Trist! Da fins det vel knapt andre butikker enn HiFi-klubben, Soundgarden og de store elektromarkedene nord for Dovre...

teddytusen

Medlem
27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Gode demoer har hvertfall jeg til gode å oppleve der. Da jeg var der sist (riktignok en stund siden) var demo-romma nede rote-rom, og jeg fikk høre at det hadde stått sånn lenge. Den "servicen" jeg fikk var slett ikke noe å skryte av. Trist at en butikk forsvinner, for de trenger vi flere av, men slett ikke overraskende.

raeggis

Medlem
5 Sep 2005
944
1
18
gpt33 skrev:
Det var ikke alle som jobbet der som var like flinke nei
Det stemmer, du tenker på han med det sorte håret;-) Han sa til meg:
Jeg måtte ha 5 stk subber i min stue, for å få god lyd. Jeg skulle egentlig
bare ha en centerhøytaler, men gikk derifra forbannet. Makan til type..

Får bare ønske noen andre vil selge deres produkter.

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Triste greier, hadde en gang gleden av å høre en ptototype av Etera, og det er vel det nærmeste jeg har vært en pinkfloydkonsert for å si det slik.
En fargeklatt i Trøndelag hvor så enormt mange driver med musikk og lyd, men hvor hifibransjen sliter. Er selv fra nordtrøndelag hvor det ikke finnes en eneste dedikert hififorhandler :(
Nå skal det vel sies at når de ikke klarer å holde åpningstider, og roter til lokalene så går det den veien. Det er en grunn til at kjedebutikker overlever.

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.719
5
38
BEF skrev:
Selvsagt et poeng i disse internett tider. Samtidig så tror jeg ikke det er hele årsaken. Nå kjenner ikke jeg til tonart, men har besøkt en god del butikker i Norge. Og nesten ingen klarer å presentere spesielt bra lyd. Når det i tillegg er dyrt, så er det ikke rart man ikke selger spesielt godt. De fleste vil få bedre lyd med en MP3 spiller og noen bra in-ear plugger. Skal kostbar hifi selge, så må det også levere varene.

FredrikC

Medlem
20 Des 2008
4.533
0
0
orso skrev:
Selvsagt et poeng i disse internett tider. Samtidig så tror jeg ikke det er hele årsaken. Nå kjenner ikke jeg til tonart, men har besøkt en god del butikker i Norge. Og nesten ingen klarer å presentere spesielt bra lyd. Når det i tillegg er dyrt, så er det ikke rart man ikke selger spesielt godt. De fleste vil få bedre lyd med en MP3 spiller og noen bra in-ear plugger. Skal kostbar hifi selge, så må det også levere varene.

Jeg tror du har mye rett i dette. Jeg tror generelt at rimelig utstyr og gjerne kinaprodusert er kommet så tett på "hi-end" produkter i lydkvalitet at de fleste "hører" ikke poenget å med kjøpe dyre anlegg og dermed blir volumet for lavt.
Jeg tror generelt at mange produsenter vil måtte slå seg sammen for å overleve slik vi ser i bilbransjen (det skjer jo allerede), samt at de må også forhandle rimelig utstyr for å holde omsetningen i gang. Det er jo en hvis trend på gang med at f.eks Elkjøp har begynt med Marantz, Kef, Abrahamsen osv. Kanskje er dette et nødvendig onde hvis Hi-Fi skal overleve.

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
FredrikC skrev:
Jeg tror generelt at mange produsenter vil måtte slå seg sammen for å overleve ...

Nå hører vel de fleste til en eller annen gruppe allerede: Denon/Marantz (D&M holding), NAD, PSB, Tivoli, Audioquest (Lenbrook), Klipsch, Jamo, Energy (Klipsch group), Proson, QLN, CAV etc. (JWS), B&W, Rotel, Classe (B&W group). Harmann/Kardon, JBL, Infinity, AKG er nok et eksempel.