Ton art stengt- hvor få service på Klipsch?


saftogboller

Medlem
3 Mar 2009
153
0
0
Kjøpte mitt Klipsch surroundsett hor Ton art i Trondheim i fjor høst. I går oppdaget jeg at ene elementet på RC-64 hadde fått en bulk.. Dette skyldes hverken ytre påføring eller at de er spilt for høyt med.. Har lest her på forumet at dette er et fenomen som kan oppstå på noen ht fra Klipsch.. Dette må vel i så måte være en garantisak. MEN når jeg idag skulle oppsøke Ton art for å informere de om problemet, ser jeg at de har stengt.. :(

Hvor kan jeg da henvende meg for å få ordnet opp ?
 

Tronic

Medlem
28 Feb 2006
6.957
1
0
Ring importøren og spør. Tror det er Audiocompaniet som importerer Klipsch.
 

Olebrum

Medlem
28 Jan 2006
975
0
0
42
Da må du prøve å høre med Audiocompaniet som er importør av klipsch.
De er ikke helt enkel å få tak i så vær forberedt.
Telefon: 22 11 68 70
Fax: 22 11 68 71
Mobil: 90 13 74 72
E-mail: info@audiocompaniet.no
 

saftogboller

Medlem
3 Mar 2009
153
0
0
Takker.

Mener nå å huske at Ton Art skaffet ht gjennom Audiocompaniet ja.. At de kan være vanskelige å få tak i kan jewg skrive under på.. Kjøpte ht i fjor sommer, men fikk de ikke før bortimot 3 mnd senere.. Møtte opp flere ganger på Ton Art og fikk de til å ringe Audiocompaniet for å purre på - uten resultat.. Ikke bra service det..

Derfor vegrer jeg meg for å eventuelt skulle måtte sende RC-64 nedover til de for service/reperasjon.. Tar vel måneder det også.. Frakt blir nok også dyrt..

Men får vel prøve å ringe de..
 

mk4

Medlem
4 Okt 2005
5.934
0
36
Olebrum skrev:
Da må du prøve å høre med Audiocompaniet som er importør av klipsch.
De er ikke helt enkel å få tak i så vær forberedt.
Telefon: 22 11 68 70
Fax: 22 11 68 71
Mobil: 90 13 74 72
E-mail: info@audiocompaniet.no
Kan du trygt si, jeg har sendt mail og ringt 5 ganger i løpet av to uker uten å få svar på lagerstatus og pris.
 

pirium

Medlem
1 Mai 2006
4.185
0
0
Mtp. hvor populært Klipsch er her i landet, er det helt utrolig at de har en så tafatt importør. Ser de har endret hjemmesiden sin nå, men sist jeg sjekket (for en måneds tid siden) var det fortsatt RF-35 som var omtalt på hjemmesiden deres under "Klipsch". Det er vel 3-4 år siden RF-35 gikk ut av produksjon... En liten digresjon, men det sier noe om ambisjonsnivået til importøren av en av Norges mest populære høyttalermerker.
 

mk4

Medlem
4 Okt 2005
5.934
0
36
Og for ti minutter siden fikk jeg faktisk svar på mailen jeg sendte 20/1..
 

sailor

Medlem
11 Aug 2004
252
0
0
Audiocompaniet er lettest å få tak i på telefon mellom 1400 og 1800

De er ingen IT entusiaster, mere lyd entusiaster
 

saftogboller

Medlem
3 Mar 2009
153
0
0
Prøvde å ringe Audiocompiniet idag. De to første gangene jeg prøvde å ringe var det noe feil på linja så det ble avbrutt. Men like etter ble jeg ringt opp av dem!! I og med at dette var mitt første forsøk på å snakke med de på telefon, må jeg si meg svært fornøyd. Mindre førnøyd ble jeg ikke etter samtalen heller. Ble møtt av en veldig imøtekommende person og service. Nå har jeg fått svar på hvorfor diverse forsinkelser på varer etc har oppstått. Jeg legger meg flat for alle fordommer. Kan godt være at de kan være vanskelige å få tak i på telefon (noe de også selv innrømmer), men når du først har kommet igjennom blir du møtt med forståelse og respekt. Det er ihvertfall mitt inntrykk etter første telefonsamtale dit.

Så i forhold til mitt problem med RC-64, ser dette ut til å ordne seg smertefritt :) Bare synd Ton Art i Trondheim ikke klarte å fortsette driften og man ikke lenger har en lokal forhandler. Håper en ivrig sjel ser sitt snitt til å åpne en ny butkk. Det tror jeg vil bli veldig godt mottatt blandt midt-norske lydentusiaster.