Tips til sonefri blu ray spiller?

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
Har en Denon blu ray spiller det i følge forhandler ikke går an å gjøre sonefri.
Har også nok sone A blu rays til at jeg vurderer å kjøpe en sonefri spiller av et slag. Om jeg har lest riktig, så utgår da 4K spillere, da gammel blu ray koding vil gjelde til tross for at 4K plater IKKE er kodet?

Noen tips og vink? Det er konsertfilmer det er snakk om, så en forutsetning er at spilleren håndterer DTS-HD og DolbyTrue HD

På forhånd takk!

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.536
58
48
43
Har en Denon blu ray spiller det i følge forhandler ikke går an å gjøre sonefri.
Har også nok sone A blu rays til at jeg vurderer å kjøpe en sonefri spiller av et slag. Om jeg har lest riktig, så utgår da 4K spillere, da gammel blu ray koding vil gjelde til tross for at 4K plater IKKE er kodet?

Noen tips og vink? Det er konsertfilmer det er snakk om, så en forutsetning er at spilleren håndterer DTS-HD og DolbyTrue HD

På forhånd takk!
Kjøp deg en ren sone A spiller fra Amazon.com eller ebay, eller ta en Sone A 4k spiller så får du i både pose og sekk.

Det er ofter rimeligere enn en sonefri spiller, så fremt du har en ledig hdmi da..

https://www.ebay.com/itm/Samsung-UBD-M7500-ZA-4K-UHD-Blu-Ray-Player/132668998533?epid=13006999732&hash=item1ee3b04385:g:QloAAOSwyCNbVds9&LH_BIN=1&LH_ItemCondition=1000

1500 kr inkl global shipping med tracking. + moms da så 1900 kr ca..

for 2000 + moms får du en sony

https://www.ebay.com/itm/Sony-UBP-X80-4K-UHD-Ultra-HD-3D-WiFi-Bluetooth-Blu-ray-Blueray-Player-Kit/173134036873?hash=item284f97bf89:g:tf4AAOSwwB1as9Fy&LH_BIN=1&LH_ItemCondition=1000

så det er bare å velge prisnivå å handle.

global shipping er også rimelig kjapt, har den sikkert på en uke ++

husk å sjekke hvilke som kan brukes på 220v, hvis ikke trenger du en 110v omformer fra clas ohlson el kjellogco til etpar lapper i tillegg.

Sist redigert:

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.144
13
38

På forhånd takk!
De fleste konsertfilmer jeg har sett og har selv er sonefrie....?

Sent from my iPad using New Forum mobile app

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.880
23
38
De fleste konsertfilmer jeg har sett og har selv er sonefrie....?

Men er det fordi de var mulig å spille av, eller har du en spiller som er gjort sonefri?

Jeg har noen Sone A BD filmer og konserter selv, og har foreløpig løst sone problematikken med å rippe de og fjerne sone problemet på den måten.

Har ellers vurdert å kjøpe en billig BD spiller fra ebay eller noe, regner med de fleste støtter lydformatene som er på plata, så lenge det sendes via HDMI til en receiver som støtter dette.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.144
13
38
Men er det fordi de var mulig å spille av, eller har du en spiller som er gjort sonefri?

Jeg har noen Sone A BD filmer og konserter selv, og har foreløpig løst sone problematikken med å rippe de og fjerne sone problemet på den måten.

Har ellers vurdert å kjøpe en billig BD spiller fra ebay eller noe, regner med de fleste støtter lydformatene som er på plata, så lenge det sendes via HDMI til en receiver som støtter dette.
De ca. 10 musikk Blu-ray jeg har står det 0 eller ABC på....både Woodstock filmen og Rock and Roll hall of Fame Concerts fikk jeg fra Amazon USA og de gikk fint. David Gilmour fra 2007 står det B på, men den er kjøpt i Norge, som den nyeste også, den står det ABC på....
Ellers er det vel ett nettsted som fremdeles holder på med å fortelle regioner på, men ettersom 4K er sonefrie, så er det ikke så mye igjen av problemet som var for noen år siden....

Sist redigert:

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.536
58
48
43
Ellers er det vel ett nettsted som fremdeles holder på med å fortelle regioner på, men ettersom 4K er sonefrie, så er det ikke så mye igjen av problemet som var for noen år siden....

Nå tror jeg at Bluray vil leve godt sammen med 4k i mange år enda, og i motsetning til DVD vs Bluray, så har jeg ingen problemer med å se Bluray og 4k disker om hverandre.

Men så lenge trådstarter tydeligvis snuser på 4k så vil det jo bare være logisk å gå for en USA 4k spiller så er alle problemene løst.

eiricd

Medlem
16 Feb 2008
180
0
0
Takk for innspill sålangt!!

en rimelig sone B spiller er antagelig mest aktuelt. Har enda ikke skiftet til 4K tv, og av konsertfilm som er min hovedinteresse, finnes det foreløpig veldig lite i 4K.

Har ledig hdmi, og plass i benken til en ekstra spiller :)

i utg pkt er jeg alltid litt skeptisk til å kjøpe elektronikk fra utlandet, tilfelle det oppstår problemer. Innsparte penger forsvinner raskt om du må sende spilleren til utlandet for reparasjon feks...erfaringer her?