Til dere som sliter med trådløst nett i hjemmet. Les her!

Andersen88

Medlem
12 Jul 2010
1.808
0
0
Har i lang tid hatt store problemer med trådløst nett i huset. Det har vært ustabilt og tregt, og til tider svært ustabilt. Har en del av-relaterte produkter koblet opp (sonos, boxee, nas), og dette krever en del ressurser. Routeren jeg kjører er en Linksys E4200. Til dere som kjenner til produktet, vet at denne ikke er flaskehalsen i et hjemmenettverk. Men likevel har ytelsen vært svært begrenset(tykke vegger og relativt store avstander: 25-30m)

Nå har jeg funnet løsningen!

Asus ea-n66

Dette er en liten sak som er svært enkel å sette opp. Det enkleste er å koble nettverkskabel til, og følge installasjonsprosessen. Brukte ca 10 min fra utpakking til ferdig nettverk. Denne kobler seg på det eksisterende nettverket, og lager et separat nettverk. Og resultatet? Full dekning i hele huset, full nedlastingshastighet (ca 30mbit -fiber) og rask oppkobling mot nas (denne står kablet til linksys e4200). Har testet boxee trådløst, og nå spiller den 1080p fra nas!

Slenger med en liten test fra dinside: Asus Ea-n66

Test selv! :)

Roger Waters

Super Moderator
Medlem av ledelsen
24 Jan 2007
20.414
18
38
Dette virket som en perfekt liten sak i heimen for de med mange wireless komponenter, kanskje dette blir redningen fremover så dette er noe folk bør ta seg råd til. :)

Selv sliter jeg ikke med noe nett her i gården men det er fint det finnes slike enkle løsninger. :)

ablokhus

Medlem
4 Des 2003
177
0
0
Blir det en ny SSID med denne som det blir på et trådløst accesspunkt, eller er det akkurat samme SSID?

thenuts

Medlem
28 Nov 2011
651
0
0
Du kan vel strengt tatt sette denne opp med samme SSID, kanal, passord etc. som router slik at du ikke skjelner forskjell mellom nettverkene og kan bevege deg fritt imellom uten å bytte oppkobling?

Øyvind

Strike Ace

Medlem
1 Apr 2005
1.539
0
36
thenuts skrev:
Du kan vel strengt tatt sette denne opp med samme SSID, kanal, passord etc. som router slik at du ikke skjelner forskjell mellom nettverkene og kan bevege deg fritt imellom uten å bytte oppkobling?

Øyvind

Ja, men velg en annen kanal, helst 3 kanaler opp eller ned slik at de ikke støyer for hverandre.

ldynamic

Medlem
30 Jun 2012
1.542
0
0
Andersen88 skrev:
Har i lang tid hatt store problemer med trådløst nett i huset. Det har vært ustabilt og tregt, og til tider svært ustabilt. Har en del av-relaterte produkter koblet opp (sonos, boxee, nas), og dette krever en del ressurser. Routeren jeg kjører er en Linksys E4200. Til dere som kjenner til produktet, vet at denne ikke er flaskehalsen i et hjemmenettverk. Men likevel har ytelsen vært svært begrenset(tykke vegger og relativt store avstander: 25-30m)

Nå har jeg funnet løsningen!

Asus ea-n66

Dette er en liten sak som er svært enkel å sette opp. Det enkleste er å koble nettverkskabel til, og følge installasjonsprosessen. Brukte ca 10 min fra utpakking til ferdig nettverk. Denne kobler seg på det eksisterende nettverket, og lager et separat nettverk. Og resultatet? Full dekning i hele huset, full nedlastingshastighet (ca 30mbit -fiber) og rask oppkobling mot nas (denne står kablet til linksys e4200). Har testet boxee trådløst, og nå spiller den 1080p fra nas!

Slenger med en liten test fra dinside: Asus Ea-n66

Test selv! :)

Ser det er en stund siden tråden hvar oppdatert, men om man er inne på å gjøre forbedringer på ruteren anbefaler jeg å bytte firmware til dd-wrt. Dette vil øke signalstyrken og gi deg langt mer avanserte muligheter for bla. qos, og administrasjon av nettverket en det som kommer i standard firmware. Kjører selv en linksys wrt54g med dd-wrt og den fungerer som bare det.