Tigers hjemmekino - Nekrolog

Status
Stengt for ytterligere svar.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
Tekker, Kaffekopp. Det ble litt friskere, ja.

RS: Primærbruken for meg nå er stereo, og da er Avantgarde et godt alternativ. På film så er ulikheten i modell ikke et tema jeg legger merke til. Forskjellen mellom Mi og M sies å være 47 endringer i teorien, når man ser alle modellene under ett. I praksis så vil jeg anta ulikhetene er marginale. Hvilken serie som er best lydmessig...tja si det.

Vetteman

Medlem
27 Jan 2006
11.730
0
0
46
Grattis med nye stoler Tiger! Skikkelig kinofølelse, de var ordentlig fine!
Så rotelen ble værende :grin: Men jeg tror ikke det blir så lenge, har inntrykk av at du er litt "urolig" om dagen. Jeg tipper det blir noe nytt stash fra Primare i kåken din om ikke lenge :wink:

Kokken

Moderator
1 Sep 2004
13.657
0
0
Nå som de to sub'ene ligger for mulig salg: Hva har du tenkt å gjøre mhp sub? Ny eller tilbake til forrige?

Bidda

Medlem
9 Jan 2004
10.008
0
0
www.lesjo.net
De nye stolene ga et perfekt helhetlig inntrykk, gratulerer. Er selv litt lite engasjert i kino'n da det går mye tid til bassengbygget ;-)

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
Ak: Takker, men jeg har nå hull i veggen jeg må tette med nye surroundhøyttalere. :)

Bidda: Hadde jeg hatt samme strøkne utendørsprosjekt så deg hadde jeg helt klart nedprioritert hjemmekinoen jeg også. Når skal det være ferdig?

Majesty: Det ble en SVS PB12-Plus.

Cocazulu: Det ble jaggu SVS på veggen også.

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
26.536
0
0
48
Se det ja....:razz:

Spennende å høre dine erfaringer med Plus/2 nå da, Tiger. I og med at vi begge har hatt både tuben og denne (og forsåvidt PB10?).

SBS som bakhøyttalere har jeg jo tro på. Men om det blir noen "revolusjon" ifht CX er jeg mer usikker på. Uansett spennende å høre om forskjellene.

g-h

Medlem
11 Jun 2005
3.140
0
0
Anfield skrev:
Spennende å høre dine erfaringer med Plus/2 nå da, Tiger. I og med at vi begge har hatt både tuben og denne (og forsåvidt PB10?).
Vel vel Rune, vært på øllen igjen? Han skreiv da virkelig Plus og ikke Plus/2 :D

skorob

Medlem
7 Sep 2003
23.601
0
0
Majesty skrev:
Hvorfor ikke? Pris?
Uten å ta med DD serien i alternativene ville jeg helt klart valgt SVS, men det er nå meg :)

Men så skal tiger ha utstyret lengre enn 1mnd og da :D....

Bidda

Medlem
9 Jan 2004
10.008
0
0
www.lesjo.net
Tiger skrev:
......Bidda: Hadde jeg hatt samme strøkne utendørsprosjekt så deg hadde jeg helt klart nedprioritert hjemmekinoen jeg også. Når skal det være ferdig?
Rør ferdig nå, styring og kabler neste helg. "Balja" skal opp i løpet av juni. Terasser i løpet av juli (ferie arbeid).

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
Kjekt å komme hjem i dag. 1 stk. SVS PB12-Plus og 7.0 SBS pakke i garasjen. :) Hipp, hipp hurra.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
Tog må det bli pga. de små håpefulle. Fikk plassert subwooferen på plass i kveld, og kjørt noen klassiske scener (Darla, I Robot, Flight of the Phoenix). Morro det. Satte også opp et par SBS-01 for å høre dem i stereo. Umiddelbart høres det helt greit ut...til jeg kobler over til M3A. Men jøss, til den prisen så spiller SBS-01 bra, og de har faktisk bittellitt bass også. Er spent på å teste dem som surround og bakre surround. Før helgen kommer også Primare DVD26 tilbake ferdig oppgradert med DVI-kort og ny firmware. I løpet av helgen så tipper jeg at alt er på plass og kalibrert.

Hva skal man finne på etter det, mon tro...

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
26.536
0
0
48
Tiger skrev:
Hva skal man finne på etter det, mon tro...
Ikke vær redd, Tiger! Det dukker tidsnok opp noe....;-)

Spennende å se/høre hva du opplever med DVD26 med DVI. Du ble jo ikke akkurat "blåst over ende av begeistring" når du testet over komponent ettersom jeg skjønte.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
Etter hva jeg har lest så er forskjellen mellom komponent og DVI natt og dag. Vi får se til "freddan". Uansett så bestilte jeg 12.3 elementet til SVS-oppgraderingen. Har du gjort det samme?

Status
Stengt for ytterligere svar.