Tigers hjemmekino - Nekrolog

Status
Stengt for ytterligere svar.

Magnera

Medlem
29 Des 2003
2.749
0
0
34
hmm..fikk en liten klump i halsen jeg nå, men hvis det er prosessen du liker best er det jo bare å kjøre på videre.

Lykke til!

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
26.295
0
0
48
Jeg har enda ikke kommet over sjokket med at du skal selge rubbel og rake jeg, Tiger.:-|

Når du nå "tar en geiri" ;-) og skal opp i stua med stereo, hva skjer da på bildefronten? Er det tilbake til 28"? Og skal kinoen bare stå tom?

Håper det er noe i det gamle fjellregel-tipset; "Det er ikke forsent å snu...";-)

cocazulu

Medlem
17 Jul 2003
1.018
0
36
45
Anfield skrev:
Når du nå "tar en geiri" ;-) og skal opp i stua med stereo, hva skjer da på bildefronten? Er det tilbake til 28"? Og skal kinoen bare stå tom?
Kanskje han selger rommet og? :)

Tiger, tenkte jo litt på et par av de C-X'ene dine, men "vi" vil visst ha noe som er litt mer i matchende farger enn sort... hmm.. så da blir det vel K-X til slutt.

Men må melde meg inn i gruppen over de som syns det er rart du nå vurderer full kapitulasjon. :)

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
42.939
0
0
Kapitulasjon og kapitulasjon, fru Blom. En plasma på 42"-50" i stua med supplerende kringlyd anser jeg ikke som en kapitulasjon. ;)

geiri

Medlem
29 Feb 2004
6.301
0
0
41
avforum.no
Anfield skrev:
Jeg har enda ikke kommet over sjokket med at du skal selge rubbel og rake jeg, Tiger.:-|

Håper det er noe i det gamle fjellregel-tipset; "Det er ikke forsent å snu...";-)

Takktakk. Det er hyggelig å bli integrert i hifimiljøet her på forumet og kjent for sin bragd :)
Ikke verst å få oppkalt ett gjøremål etter seg. LOL

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
42.939
0
0
Har foreløpig denne kombinasjonen på papiret. K3 Super og Samsungs 40" LCD (LE-40M61B):

Dobermann

Medlem
16 Jun 2003
1.384
0
0
Magnera skrev:
hmm..fikk en liten klump i halsen jeg nå, men hvis det er prosessen du liker best er det jo bare å kjøre på videre.

Lykke til!
Er det inntrykket jeg også sitter igjen med :) Farlig sykdom.

Konrad

Medlem
9 Jun 2003
10.207
0
0
44
Tiger skrev:
Kapitulasjon og kapitulasjon, fru Blom. En plasma på 42"-50" i stua med supplerende kringlyd anser jeg ikke som en kapitulasjon. ;)
I forhold til det du hadde, JO!

Ble ganske overrasket når jeg så utstyret ditt på AVtorget. Dette må da svi på pungen? Regner med at du taper en god del på dette....

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
42.939
0
0
Sterke saker dette med stueanlegg. Plutselig fremstår Pioneers PDP-506XDE som en særdeles attrakitiv bildeformidler. Oppløsningen på 1280x768 på en plasma er definitivt ikke en ulempe. Hmmm.

Oban

Medlem
15 Aug 2003
2.539
0
0
Vel, som AK skrev, så har du nevnt tidligere at du vurderte å kvitte deg med hele kinoutstyret. Men jeg trodde nok ikke du skulle gjøre alvor av det - spesielt ikke like etter å ha montert akustikkplater og oppgradert projektor.

Å flytte kinoen opp i stua har jo både fordeler og ulemper. Først og fremst blir den mye mer tilgjengelig. Med små barn i huset er det ikke alltid like lett å benke seg i kjellerkinoen med volumet tilfredsstillende høyt (det vet jeg av egen erfaring). Jeg tror nok at en "stuekino" blir mer brukt enn et dedikert kinorom.

Jeg håper iallefall at du blir fornøyd med valget ditt, og at savnet av stort bilde og total lyskontroll ikke blir for stort. Og fortsett å holde oss oppdatert. Med dine erfaringer er jeg sikker på at du finner en svært god løsning når du først har bestemt deg for å ta dette dramatiske (i AV-forums verden) valget.

Lykke til !

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
42.939
0
0
To nyheter:

a) HFC ringte og fortalte at min nye senter AV3Ci Signature var kommet.

b) I tillegg bestilte jeg i dag et par Audiovector K3 Super. :) Gleder meg til å høre hvordan de låter.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
42.939
0
0
RE Bidda: Har mottatt en drøss med henvendelser på enkeltkomponenter, bortsett fra høyttalerne i frontrekken. Vi avventer litt til.

Piit

Medlem
31 Okt 2004
368
0
0
33
www.comart.no
Sweet!

Klarer du å si noe om forskjellen fra AV3C? Er jo en stund siden du hadde den nå.
Har du fått solgt alt nå eller? Ser det står som solgt på avtorget.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
42.939
0
0
Vil eventuelt selge enkeltkomponenter etter at jeg har installert de nye Audiovector K3 Super i stua sammen med et par CX. Beholder Loewe Aventos som et "plasmasubstitutt" inntill jeg ser om det å ha AV-komponenter i stua blir en familiesuksess.

Status
Stengt for ytterligere svar.