Theatertek og optisk ut på hovedkort

durabit

Medlem
11 Des 2002
255
0
0
Er det noen som har erfaring i å bruke optisk utgang på hovedkortet i forbindelse med DVD-avspilling? Jeg har et Abit IT7-Max2 hovedkort der jeg kjører digital lydoverføring til receiver via en optisk kabel. Men jeg har et sync-problem når jeg spiller av DVD-filmer med Theatertek. Lyden kan være sync i kortere perioder men så i neste øyeblik være flere sekunder ute av sync med video. Veldig irriterende. Hvis jeg skipper til neste kapittel kan jeg klare å opprette riktig sync for ytterligere en periode.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.975
75
48
41
www.avforum.no
Samme problem som på Terratec Digital 512i... Merkelig, er ikke sikker på hva som kan være problemet... I utgangspunktet skulle en anta at f.eks. 700 kb/s ikke skulle være noe problem å sende over optikk, men det er tydelig dette ikke er tilfelle!

F.eks. Hercules Digifire 7.1 fungerer bra med TheaterTek, og ligger på 7-800.- (selges på f.eks. Komplett.no).

tahustvedt

Medlem
12 Des 2002
3.484
0
0
Jeg har samme erfaringene som Lygren med 512i og dette ligner veldig.

Zoltriz Nightingale PRO 6 fungerer glimrende med både optisk og coax digitalutgang. Under 500,- på Clas Ohlson.

Tor Arne

durabit

Medlem
11 Des 2002
255
0
0
Jeg får vurdere kjøp av et Terratec-kort selv om jeg håpet å unngå det. Det har vel mulighet for både digital opptak og avspilling.