The Secret Sanctuary: Et avsluttet kapittel

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
20.014
0
0
46
Skallens reir er historie, og det er på tide å starte på nytt. http://avforum.no/forum/av-rom-konstruksjon-optimalisering/91735-skallens-reir-solgt.html

Nytt rom blir i garasjen. 3,9 x 5 meter, med 2,55 takhøyde. Her er et bilde av utgangspunktet.

Planen er å lage en skråkasse langs hele taket, og vinkle bakveggen inn eller ut på midten.

På utstyrsiden er det Klipsch og SVS til lyd, og jeg ønsker meg en Sony til å henge i taket.

Vedlegg

Sist redigert:

ROXY

Medlem
11 Nov 2004
12.923
0
0
Ser ut som om det skulle gå an å svi av noen arbeidstimer her ja.
Utgangspunket ser jo veldig bra ut.
Lykke til med arti arbeid!

PS! Er jo akkurat i startgropa selv med bygging. Dynamitt-Harry smeller av de første kinaputtene til uka.

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
20.014
0
0
46
ROXY skrev:
Ser ut som om det skulle gå an å svi av noen arbeidstimer her ja.
Utgangspunket ser jo veldig bra ut.
Lykke til med arti arbeid!

PS! Er jo akkurat i startgropa selv med bygging. Dynamitt-Harry smeller av de første kinaputtene til uka.
Det går nok noen timer ja, men forhåpentligvis ikke alt for mange.

Alt blir tatt på enklest mulig måte nå i starten. Jeg vil heller ha muligheten til å bygge om senere.

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
20.014
0
0
46
OleM skrev:
Dette har potensialet til å bli noe veldig bra! :grin:
Det har jeg og troen på:grin:

Jeg kommer til å tette igjen vinduet på bildet. Fra før har jeg tettet igjen et vindu og en dør.

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
20.014
0
0
46
Er det noen som har noen tanker om bakveggen bør vinkles innover i rommet, eller utover?

Jeg tenkte en vinkling på 5 cm på midten er passelig for å ungå stående bølger.

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
20.014
0
0
46
slendrian skrev:
Hiver meg på gjengen som følger med på oppdateringer :)

Hvordan er ståa?
Siden det er så mye annet som skal gjøres, så har det ikke skjedd så veldig mye, men har nå fått jobbet litt i dag. Ellers er det bare småting som å fjerne lysrør og div som har skjedd i kinoen.

Dagens økt: Først fjerne dørene.

Det er bare å svinge de ut, og løfte opp.

Borte vekk:D

Igang med forskaling:

Ferdig:

Så blir det støyping i morgen, og når det er tørket blir det opp med reisverk og dør.

Vedlegg

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
20.014
0
0
46
Og det ble mur:

På med bunsvillen:

Ferdig med reisverket:

I morgen setter jeg inn døren. Så er det bare å kle veggen og isolere.

(og rydde litt ser det ut for på siste bilde)

Vedlegg

Espen-hj

Medlem
28 Nov 2009
3.870
0
0
Blir spennende å følge med her. Ser ut som du har fått ein fin start på prosjektet ditt Skalle! Ønsker deg lykke til med videre bygging

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
20.014
0
0
46
Fikk døren opp i går, og har tettet veggen i dag. Da er det klart for å klaske opp kledningen.

Vedlegg

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
20.014
0
0
46
Da er veggen ferdig kledd, og det er kun maling som mangler.

Da er det å starte inne i kinoen, men først er det en uke ferie, og så skal det byttes noen kledningsbord på huset.

Vedlegg

randall

Medlem
9 Des 2006
9.788
0
36
Oslo
Ser bra ut det der, Skalle. Blir fint med ny film-, musikk og brunbrennevin-hule. Men er du sikker på at du ikke vil kunne få fuktproblemer/råte der ny kledning møter gammel? Hadde kanskje vært greit å kjøre ny kledning helt til taket? (Evnt skråskjært i skjøtene?)
Horisontalt vestlandsregn er vel ikke å spøke med?

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
20.014
0
0
46
Skjøtene står jo under tak, og jeg har fuget, så det bør være tett. Alternativet var å rive taket, så da ble det slik.

Jeg har skråskjært i bunn, men stående kledning er nok egentlig ikke beregnet brukt på vestlandet.

Skalle

Medlem
26 Apr 2008
20.014
0
0
46
Da har det blitt litt jobbing igjen. Gulvet er rettet opp, og jeg har isolert litt.

Først fuktsperre:

Så 2X2" som er klosset opp for å komme i vater:

Til slutt 50mm isolasjon. Hadde selvfølgelig bare en rull, så får kjøpe mer i morgen.

Vedlegg