The Incredibles

jfinneru

Medlem
27 Jul 2003
16.250
0
36
51
så denne i går. utrolig bra film!! velodynen fikk jobbet litt på denne.

a|ex

Medlem
29 Sep 2004
10.944
0
0
Ja det er helt rått. HELT rått. Denne filmen er så sinnsykt bra teknisk produsert at en vanlig tv nærmest høres ut som et heftig surroundanlegg!

akto

Medlem
28 Apr 2004
16.635
0
36
www.facebook.com
Dette er en glisefilm, satt bare å gliste under hele filmen. Meget godt lydspor, meget god bildekvalitet, og ustyrtelig morsom :D Terningkast 6

Anfield

Medlem
18 Sep 2004
23.594
0
0
50
Kaster meg på hyllestene til denne filmen jeg og... :lol: :lol: Vanvittig bra! Både lyd og bilde. Jeg og kona satt begge og storkoste oss. Disse animasjonsfilmene er jo nesten blitt de store høydepunktene på hjemmekinofronten her hjemme ihvertfall..... :lol: :lol:

FallenA

Medlem
30 Des 2004
4.290
0
0
avforum.no
Anfield skrev:
Kaster meg på hyllestene til denne filmen jeg og... :lol: :lol: Vanvittig bra! Både lyd og bilde. Jeg og kona satt begge og storkoste oss. Disse animasjonsfilmene er jo nesten blitt de store høydepunktene på hjemmekinofronten her hjemme ihvertfall..... :lol: :lol:
Støtter dette jeg oxo!
Bøyer meg i støvet !

FallenA

Medlem
30 Des 2004
4.290
0
0
avforum.no
roffe skrev:
Er den for skummel for veldig små barn? 3 og 6 år?
:p For en 3 åring kan den nok være litt skummel, men det kommer jo litt an på lydnivået oxo da! Små barn svetter kanskje litt mer når lyden er høy!
For en 6 åring er det nok litt bedre, men jeg tror nok at du må se den sammen med dem i tilfelle ! (Merker nok fort på ungene hvis de syns den er skummel) :wink:

roffe

Moderator
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Da er den sett, og jeg må innrømme at jeg synes denne filmen var svær underholdende! :D Pixar-gjengen har gjort det igjen. :mrgreen:

Minstegutten var faktisk mindre synlig skremt enn storesøster på, men mot slutten havnet begge på fanget til pappa, og da gikk det greit for begge. Det er helt klart ikke en film å la barna se uten voksne, ihvertfall. 7-års grensen er helt på sin plass.

a|ex

Medlem
29 Sep 2004
10.944
0
0
Ja det vil jeg si. Det er også noe som gjelder for de fleste animasjonsfilmer, skal de passe for de minste blir det gjerne litt i kjedeligste laget for de eldre - og dette er jo typen film som godt voksne i tillegg til unger i barneskolealderen riktig storkoser seg med! :D

3 Mar 2004
1.800
0
36
minhjemmekino.no
2 kompiser og jeg så den i går kveld og stokoste oss (alle ca 30år :D ) En animasjonsfilm for alle aldre, så absolutt. Storkoste meg med alle scene som er "kopiert" fra store andre filmer. Mye innslag av James Bond og litt Star Wars som jeg husker i farten :roll:

Hvis noen ble skremt her, må det ha vært naboen under. Startet filmen ca kl 2200 og det var jo ikke akkurat spart på lydeffekter utover i filmen :twisted: Sony sub'n fikk virkelig kjørt seg....

Crowly

Medlem
30 Apr 2004
480
0
0
45
Kjøpte og så den i går, stor koste meg igjennom hele filmen. Var meget imponert over vann effektene, jeg begynner å få problemer med å se forskjell på animasjon og ekte saker.

Kan jo bli spennende å se om Cars klarer å heve lista. Det er vel neste film som kommer i fra Pixar i 2006, i følge traileren på disken.

Jack-Jack Attack var også bra.

a|ex

Medlem
29 Sep 2004
10.944
0
0
Når det gjelder animasjon er det ingen tvil om at animering kan være umulig å sjeldne fra virkelighet dersom man ønsker det. Poenget med filmene vi har sett de siste årene fra Pixar og Disney er jo at filmene fortsatt skal fremstå som tegnefilmer (og dermed tiltalende til den yngre garde), noe som gjenspeiles i måten ting er animert på - men en gang iblant dukker det opp natursekvenser o.l. i disse filmene som er skremmende realistiske, som for eksempel scenen fra sjøen i The Incredibles som nevnt ovenfor.

Grafikken som PS3 kan vise til skal visst være så bra at det kan være vanskelig å sjeldne spill og film, og det høres jo rimelig vilt ut :)

oyvindk

Medlem
7 Jan 2005
2.085
0
36
Er lyden bra på det norske lydsporet også? Jeg tror jeg skal ta en kikk på denne filmen, men hvilket lydspor skal jeg velge?

a|ex

Medlem
29 Sep 2004
10.944
0
0
Du skal selvfølgelig velge originalsporet, det norske er vel kun for femåringer :wink:

Det er heller ikke utenkelig at lydkvaliteten ikke er fullt så bra på det norske sporet..

oyvindk

Medlem
7 Jan 2005
2.085
0
36
a|ex skrev:
Du skal selvfølgelig velge originalsporet, det norske er vel kun for femåringer :wink:

Det er heller ikke utenkelig at lydkvaliteten ikke er fullt så bra på det norske sporet..
Ok, takk. Da blir det sånn.

Oban

Medlem
15 Aug 2003
2.281
0
0
oyvindk skrev:
Er lyden bra på det norske lydsporet også?
Med tanke på lydeffekter - ja.
oyvindk skrev:
...., men hvilket lydspor skal jeg velge?
Du bør velge originalsporet slik at stemmene matcher de animerte munnbevegelser.

Forøvrig er det vel sjelden at en film/DVD-utgave får så udelt positive tilbakemeldinger som vi kan lese i denne tråden. :shock:

a|ex

Medlem
29 Sep 2004
10.944
0
0
Oban skrev:
Forøvrig er det vel sjelden at en film/DVD-utgave får så udelt positive tilbakemeldinger som vi kan lese i denne tråden. :shock:

Har du noe negativt å komme med så spytt ut! Det eneste jeg kan sette fingeren på er at DTS er mangelvare, men så er DD-sporet også infernalsk bra så jeg kan ikke si det er noe jeg savner. Det optimale hadde selvfølgelig vært BÅDE DTS og DD i 6.1-koding :)