Terminal til skjulte høyttalerkabler

Repiv

Medlem
5 Jan 2008
84
0
6
Jeg ønsker å legge skjulte høyttalerkabler til et 7.1.4 oppsett i hjemmekinoen. Det blir en del terminaler på veggen bak receiveren. Hva slags terminaler bruker dere her? Finnes det en «padde» med flere terminaler på, eller må jeg kombinere mange små?

PCI

Medlem
13 Sep 2021
1
0
1
Lite tips til vegguttak som jeg har brukt med stort hell i kinoen, er kabelkanal fra OBO Bettermann type Rapid 45. Denne passer over veggbokser feks fra Elko eller andre bokser av samme dim. Borrer hull i bakkant på kabelkanalen som passer med veggboksene. Som uttak kan alt som passer til 45 serien brukes, eller ett eller flere 1U patchepanel til rack som har xlr eller keystone. Passer fin fint bak rack og kanalen kan males i samme farge som veggen. Patchpanelene må tilpasses litt med kappskive, men glir rett inn. Skrues fast i front plate. Dette er billigere enn å kjøpe mange veggplater. Jeg har to 1U rackpanel XLR type med plass til 12 enheter hver hvor det er montert uttak til xlr kabler, høyttalerkabler neutrik 4 pol, og HDMI kabler er tredd gjennom en ledig enhet. Nettverk brukes keystone rammer med keystone plugger til 45 serien.
IMG_20210913_232110029.jpg
IMG_20210913_232057269.jpg

DSC_0518.JPG
DSC_0680.JPG

Sist redigert: