T-We boks ii

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
8.954
27
48
OK, forrige modell jeg har da. Har fiber, og det er dyrere uten TV en med, så da bare står den her ellers. Har parabol og CD. Mye bedre alt sammen der når man har Linuxtuner.

clasm

Medlem
16 Okt 2005
2.361
1
38
OK, forrige modell jeg har da. Har fiber, og det er dyrere uten TV en med, så da bare står den her ellers. Har parabol og CD. Mye bedre alt sammen der når man har Linuxtuner.
Tja. Man får da ikke funksjonalitet som Start-Forfra, ukesarkiv og de andre arkivene etc. Hva er bedre på en tredjepartstuner?

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
8.954
27
48
Det er ting jeg ikke bruker. Med en UHD-linuxtuner får man mye bedre bilde, EPG'en er jo av en annen verden for meg som spiller inn alt jeg vil se på, bortsett fra nyhetssendinger som er det eneste jeg ser live. Skulle jeg gått gjennom EPG'en for å sette timere for det jeg ser på T-WE, hadde jeg ikke rukket gjennom EPG'en på ei uke.

clasm

Medlem
16 Okt 2005
2.361
1
38
Det er ting jeg ikke bruker. Med en UHD-linuxtuner får man mye bedre bilde, EPG'en er jo av en annen verden for meg som spiller inn alt jeg vil se på, bortsett fra nyhetssendinger som er det eneste jeg ser live. Skulle jeg gått gjennom EPG'en for å sette timere for det jeg ser på T-WE, hadde jeg ikke rukket gjennom EPG'en på ei uke.
Gir bedre bilde med tanke på skalering av HD til 4K? Sett ellers skulle jeg ikke tro det skulle være noen særlig stor forskjell.

Svenning

Medlem
18 Des 2008
75
1
8
Moss
... Med en UHD-linuxtuner får man mye bedre bilde ...
Den nye T-We II boksen (som det var bilde av over) har 4K. Det har ikke generasjonen før. Og, generasjonen(e) før kjøpte du. T-We II har abonnementpris.
Jeg har den nye boksen og er rimelig fornøyd. Alt virker OK, men jeg er ikke veldig glad i det nye T-We II brukergrensesnittet der litt av intensjonen er at strømming og lineær TV "smeltes sammen". Jeg er født i 1954 og liker å ha kontroll ... :)

• Like
Reactions: brumlebass

torleifh

Medlem
2 Jan 2008
31
0
6
Jeg har nylig byttet fra Rikstv til Telenor. Er ikke spesielt fornøyd med start på nytt funksjonen til T-we. Det mest irriterende er at når man starter et program fra begynnelsen så hopper man ut til sanntidsmodus etter en stund. Deretter må man gå tilbake dit man var/spole for å komme dit man var. På Rikstv fungerte funksjonen mye bedre. En annen irritasjon er at man må spole flere minutter før man finner begynnelsen på programmet.

Svenning

Medlem
18 Des 2008
75
1
8
Moss
... når man starter et program fra begynnelsen så hopper man ut til sanntidsmodus etter en stund. Deretter må man gå tilbake dit man var/spole for å komme dit man var.... En annen irritasjon er at man må spole flere minutter før man finner begynnelsen på programmet.
Jeg opplever det samme; at ved start forfra, så må jeg spole et stykke. Men, har ikke opplevd å hoppe ut til sanntidsmodus.
En ting jeg ikke liker er at funksjonen "start fra begynnelsen" ikke finnes for alle kanaler. Bruker ofte "Guide" når vi setter oss ned for å se på TV. Scroller nedover for å se om det er noe vi har lyst til å se. Finner et program vi kunne tenke oss å se, men det er 20 minutter siden det startet. Da er det dumt at "start fra begynnelsen" ikke finnes for alle kanaler.

clasm

Medlem
16 Okt 2005
2.361
1
38
Jeg opplever det samme; at ved start forfra, så må jeg spole et stykke. Men, har ikke opplevd å hoppe ut til sanntidsmodus.
En ting jeg ikke liker er at funksjonen "start fra begynnelsen" ikke finnes for alle kanaler. Bruker ofte "Guide" når vi setter oss ned for å se på TV. Scroller nedover for å se om det er noe vi har lyst til å se. Finner et program vi kunne tenke oss å se, men det er 20 minutter siden det startet. Da er det dumt at "start fra begynnelsen" ikke finnes for alle kanaler.
Problemet er vel at problemene ikke nødvendigvis starter på oppgitt tidspunkt, mens opptaket av programmet starter på spesifisert tidspunkt.