SVS SB13 Ultra sammen med Ken Kreisel DXD-808 DUO

hifipaal

Medlem
12 Feb 2015
12
0
0
Heisann. Venter på SVS SB13 Ultra og har 2 stk. Ken Kreisel DXD-808 fra før. Tror dere det vil passe inn å ha SVS SB13 på ene siden i front og DXD-ene stacket (DUO) på andre siden i front? Eller vil det bli vanskelig å få de integrert til å spille sammen? Takker for svar

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.877
84
48
Det kan jo fungere bra det.
Kommer litt an på hva slags verktøy du har for å kalibrere dette.
Selv hadde jeg nok valgt enten 4 KK eller 2 SB13 , også litt for symmetriens skyld.
Men nå har du jo muligheten til å teste dem hver for seg også , så merker du jo hvem du liker best. Og da kan du jo endre på dette ved senere anledning.

carisma

Medlem
27 Okt 2013
1.034
0
36
For ett par år siden så ville jeg nok ha sagt Nei (av uvitenhet:)
Men etter å ha prøvd litt selv med forskjellige subwoofere så vil jeg si, kjør på.
Det kan være visse forutsetninger som må til som nevnt av Torolan.

Har selv ett rom med 2 store porta kasser med 12" og 2 mindre kasser med 10" og slave.

Disse spiller veldig forskjellig med forskjellige egenskaper.
Og helt ærlig så spiller de bedre sammen enn hver for seg.

hifipaal

Medlem
12 Feb 2015
12
0
0
Takker for svar. Kan nevne at jeg har en Denon X4000 receiver med Audyssey XT32. Denne har innebygd subEQ med 2 subwooferutganger og kalibrerer på begge utgangene.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.877
84
48
Takker for svar. Kan nevne at jeg har en Denon X4000 receiver med Audyssey XT32. Denne har innebygd subEQ med 2 subwooferutganger og kalibrerer på begge utgangene.
Den skal jo gjøre en bra jobb med suber den , så da er det bare å prøve seg fram egentlig.
Og du har mulighet til å sette subene symmetrisk for lett og sammenligne ?

Strike Ace

Medlem
1 Apr 2005
1.539
0
36
Det kan fungere, men tror det fort kan bli problemer da det er 2 ganske forskjellige konstruksjoner.
Mener at man kan se dette lett ved hjelp av WinISD Pro og TransferFunction grafene.

Ofte at det ikke er "fasit" på alt så det er bare å prøve seg frem og se resultatet.

Personlig ville jeg ha brukt MiniDSP for å la SB13 ta seg av sub område og latt DXD808 ta seg av bass området.
Dette fordi SB13 har et større og tyngre element i lukket kasse og passer bedre på dypere frekvenser enn på f.eks. DXD808 som er mer dynamisk og "effektiv" på de høyre frekvensene.