Surround "HUB"

heine83

Medlem
16 Mar 2011
9
0
0
Hei.

Jeg har laget meg et lite hjemmekino-anlegg i stua. Og vil ha mulighet til å forandre hvilke høyttaler jeg vil bruke ganske raskt, uten å skru ut alle ledningen i surround-forsterkeren. Jeg har koblet til anlegget i stua til noen høyttaler på bad og kjøkken. Og lurer på om det finnes en slags hub, som jeg kan skru opp på veggen bak tv-bordet.

Jeg har H/K AVR 260 med H/K HKTS 11 og 2 stk. JBL ES 100. Og noen mindre høyttalere på kjøkken og bad.

-Heine

amunds

Medlem
29 Okt 2007
5.491
0
0
Du har jo sone 2-funksjon på de fleste recievere, som er til nettopp for dette.
Har ikke AVR260 dette ?

heine83

Medlem
16 Mar 2011
9
0
0
amunds skrev:
Du har jo sone 2-funksjon på de fleste recievere, som er til nettopp for dette.
Har ikke AVR260 dette ?
Jo, den har sone 2-funksjon. Men jeg har fortsatt for mange høyttalere. :)
Med mindre det går å koble fler kabler bak. Men så peiling har jeg ikke.
Jeg bruker kun "speakers 8 ohm" kablene.
Bilde av H/K AVR 260s bakside
Men jeg lurer litt på om det finnes en "HUB" eller om jeg kan lage en? Vil det merkes på lyden, forresten? Da skjøter jeg på en måte kablene. Om "HUB"en er hun og kablene er han-kabler..

amunds

Medlem
29 Okt 2007
5.491
0
0
Det finnes jo slike "kabel-hub'er" eller hva det nå heter.

Hvor du har et par ht-kabler fra forsterker inn på en "boks" som man igjen kan koble 2-3 par ht-kabler ut ifra. En slags switch mao.

heine83

Medlem
16 Mar 2011
9
0
0
amunds skrev:
Det finnes jo slike "kabel-hub'er" eller hva det nå heter.

Hvor du har et par ht-kabler fra forsterker inn på en "boks" som man igjen kan koble 2-3 par ht-kabler ut ifra. En slags switch mao.
Ja, det er akkurat det jeg er ute etter. Vet du hva det heter eller hvor man får tak i sånt? :)

amunds

Medlem
29 Okt 2007
5.491
0
0
Høres ut som en Claas Ohlson-gadget... Splitt av litt mer kvalitet ville jeg sjekket de kjente hifi-nettbutikkene...

Google kan man jo også bruke... ;-)