Superexact som frontht. Senter, surround og sub?

5 Nov 2009
191
0
0
Jeg hadde sett meg ut Monitor Audio RX serien som nye ht i hjemmekinoen, men så fikk jeg plutselig Dynabel Superexact av farfar. Trenger tips til hva som kan matche klangen til disse ht. Aner ikke hvor jeg skal begynne å lete. Ønsker dipol/bipol bakht. da jeg har sofaen helt inntil veggen. Funker ikke så bra med vanlige ht.

På forhånd, takk.

Red. Skal spilles sammen med Yamaha 2067 (og NAD 304 som driver f.pre)

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Hva med å sjekke ut Dynabels høyttalere? Dynabel er et bra sted å begynne ;)
Det viktigste er å få en center som matcher klangmessig, bakhøyttalerne er ofte ikke like kritiske. Mirage har en del gode dipole høyttalere som kan henges i taket eller på vegg. Tror det er Mono som er importør.
PS: At du ikke får svar på 24 timer betyr ikke at du ikke kommer til å få svar. Bump med måte :)

5 Nov 2009
191
0
0
ragwo skrev:
Hva med å sjekke ut Dynabels høyttalere? Dynabel er et bra sted å begynne ;)
Det viktigste er å få en center som matcher klangmessig, bakhøyttalerne er ofte ikke like kritiske. Mirage har en del gode dipole høyttalere som kan henges i taket eller på vegg. Tror det er Mono som er importør.
PS: At du ikke får svar på 24 timer betyr ikke at du ikke kommer til å få svar. Bump med måte :)
Jeg vinner verdensmesterskap i utålmodig!

Ikke så mye fornuftig å få ut av hjemmesiden til Dynabel. Tror kanskje de har Norges dårligste hjemmeside...

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
åsmund_teodor skrev:
Jeg vinner verdensmesterskap i utålmodig!

Ikke så mye fornuftig å få ut av hjemmesiden til Dynabel. Tror kanskje de har Norges dårligste hjemmeside...
Tar du en telefon får du nok hjelp :)

5 Nov 2009
191
0
0
Takk for linken, men den sier lite om hvilke senter jeg kan matche de med.

Hilsen småsyke og småsure Åsmund Teodor.

tols1

Medlem
2 Jan 2006
16.665
0
0
Vel, poenget var jo at du kan bygge en Exact og bruke som center. Perfekt match.

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
tols1 skrev:
Vel, poenget var jo at du kan bygge en Exact og bruke som center. Pregede match.
Det er vel ikkke noe behov for magnetisk skjerming heller ved bruk av flatskjerm.

5 Nov 2009
191
0
0
Det blir nok for vanskelig for meg. Ikke enkleste konstruksjon, akkurat. Prøvde uten senter i går kveld, og tror jeg kommer til å fortsette med det en stund.