Subwoofers VS Nabo klager!

¨satyrion

Medlem
12 Jan 2011
764
0
0
Etter jeg fikk sotte opp min 15 tommers sub på mitt 20 KVM rom får jeg en del klager siden jeg bor på kollektiv og det er veldig lytt. Naboene blir lite glade når det brøles inn med 500 watt drum'n bass på morgenen.

Hvordan kan man unngå naboklager, har batt subben i 1 dag og får alrede nå stygge blikk av de andre når jeg ser på Star Wars eller spiller Pendulum og den gamle kåken rister så glassene på kjøkkenet skriker.

Hva gjør dere med store subber for og unngå klager?

Har sotte den oppå sånne spisse knåtter men det hjelper ikke noe særlig :(

Whoracle

Medlem
3 Aug 2003
7.223
0
0
38
Du kommer til å være den minst likte beboeren helt til den dagen du flytter ut ;)

heanwi

Medlem
27 Apr 2006
1.951
0
0
29
Skrur ned volumet :mrgreen: Kjedelig ja, men er fælt lite man ellers kan gjøre hvis man ikke har muligheten til å bygge rom i rom i rommet. Dog hjalp Auralex Gramma noe hos meg, men du har jo prøvd noe lignende allerede.

Focalom

Medlem
12 Apr 2006
1.197
0
0
Uheldig kombinasjon.

Du har vel ikke så mange muligheter.
-Flytte
-Skru ned volumet, eller kvitt deg med suben
-Eller kjøre på så lenge det varer :twisted:

FredrikC

Medlem
20 Des 2008
4.534
0
0
¨satyrion skrev:
Etter jeg fikk sotte opp min 15 tommers sub på mitt 20 KVM rom får jeg en del klager siden jeg bor på kollektiv og det er veldig lytt. Naboene blir lite glade når det brøles inn med 500 watt drum'n bass på morgenen.

Hvordan kan man unngå naboklager, har batt subben i 1 dag og får alrede nå stygge blikk av de andre når jeg ser på Star Wars eller spiller Pendulum og den gamle kåken rister så glassene på kjøkkenet skriker.

Det sier vel seg selv, skru ned subben eller dropp den. Anbefaler deg et godt sett hodetelefoner isteden.

Spikes er foresten lite egnet for å forhindre forplanting til gulvet. Dempeføtter eller en dempematte vil være bedre, men på ingen måte kurere problemet.

Hvard16

Medlem
19 Nov 2005
498
0
0
FredrikC skrev:
Det sier vel seg selv, skru ned subben eller dropp den. Anbefaler deg et godt sett hodetelefoner isteden.
Ja det var iallefall løsningen for meg. Så får du heller bruke hodetelefoner om kveld, natt og morgon. Naboene tåler vel litt bråk midt på dagen tenker ;)

¨satyrion

Medlem
12 Jan 2011
764
0
0
Har et per Beyerdynamic 770 PRO så de fungere bra, men er så kjipt når eg akkurat har fått meg sub så kan de ikke gratulere en gang bare klage. Trodde kanskje det endelig skulle gjøre meg populær men tvert imot...

Tror jeg skal prøve og få huseier på min side, nå er det 7 VS 1 :cry:

Hvard16

Medlem
19 Nov 2005
498
0
0
¨satyrion skrev:
Har et per Beyerdynamic 770 PRO så de fungere bra, men er så kjipt når eg akkurat har fått meg sub så kan de ikke gratulere en gang bare klage. Trodde kanskje det endelig skulle gjøre meg populær men tvert imot...

Tror jeg skal prøve og få huseier på min side, nå er det 7 VS 1 :cry:
Gi de nummeret ditt så de kan klage fra sofaen/sengen også må du nok spille på dagen viss du bare MÅ spille på fullt ;)
Tror ikke huseier kan gjøre noe med saken...

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
Hehe, bodde i kollektiv før selv, er ingenting man kan gjøre med det annet en å spille lavere eller kjøpe mindre sub eller selge den.

Folk vil klage uansett, men syns ikke de har noen rett til å klage midt på dagen da.

Jeg hadde 2 store subber og spilte for full guffe, fikk masse klager, men jeg bare ignorerte de :p noen ganger spilte jeg høyt med full fest på hele natta, da kan jeg skjønne det. Men så lenge du holder deg innenfor rimelige tider, så får de bare klage så mye de vil, får de heller vurdere om det å bo i kollektiv var rett for dem, jeg bodde med 9 andre, det er ingen vei jeg hadde regnet med at det kom ttil å være et ROLIG bosted, og jeg klagde aldri på andre folk som hadde fest hele natta, fordi det er ikke mer jeg forventer av folk som bor i et kollektiv, folk er unge, sånn er det bare.

Vil de ha fred og rod får de flytte alene eller ut på landet. Når man bor med så mange er det umulig tilfredstille alle sammen.

Kan du ikke spørre om de vil være med se på film da? Fader eller, hadde den som bodde på rom ved siden av meg i kollektiv hatt det feiteste anlegget ever hadde jeg jo sittet på rommet ditt hele tiden og sett på film og spilt :D

HK_Xclio

Medlem
15 Nov 2008
7.161
0
36
Sørreisa
Om du spiller innenfor rimelige tider så er det bare å peise på. Ingenting å klage på. Det er jo tross alt ditt hjem også, å di må faktisk strekke seg etter dine behov også å ikke bare sine egne. Å du trenger jo ikke dundre i vei absolutt hele dagen, å en time eller to skader ikke.

Osamede

Medlem
19 Mai 2007
206
0
0
¨satyrion skrev:
Etter jeg fikk sotte opp min 15 tommers sub på mitt 20 KVM rm får jeg en del klager siden jeg bor på kollektiv og det er veldig lytt. Naboene blir lite glade når det brøles inn med 500 watt drum'n bass på morgenen.

Du trenger ikke en sub in liten 20KVM rom og ganske sikkert ikke 15 tommers eller 500 watt. Man kunne vel si at en som bor i en leilighet kan ikke bruke en sub uten å forstyrre naboer - og det er egoistisk.

CNK

Medlem
27 Mar 2005
5.166
0
0
Er det rettferdig at du skal kunne spille så høyt du vil og når du vil mens hele nabolaget plages?

orso

Medlem
14 Nov 2008
10.721
4
38
Er det veldig lytt er det lite som hjelper. Gummi under suber vil gjøre at litt mindre bass forplanter seg i gulvet, men den går alikevel gjennom andre vegger.

Dipolbass gir faktisk vesentlig mindre bassforplanting i andre rom. Tror Linkwitz har målt det til 5dB mindre. Så det kan jo prøves, men spørs om det er tilstrekkelig.

30 Okt 2006
3.146
0
0
Hadde kun 5.0/7.0 system da jeg bodde i blokk av nabomessige hensyn. Sub kom først i hus når en jentegjeng flyttet inn i etasjen under og hoppet på den ***** dansematten i timesvis hver dag. Hevnen var ofte å sette på Rage Against the machine- wake up: YouTube - rage against the machine - Wake up Gjerne tidlig dagen etter jentefest, men jevnt over er det bedre å vise hensyn:mrgreen: Inviterte etterhvert noen av naboene på film og fikk straks større takhøyde ifht. til støy. Kommer lengre med hensyn og kommunikasjon enn å være en skitstøvel!:wink: