sub tilkobling.

pal1

Medlem
11 Nov 2007
69
0
0
hvis høyttalerne er koblet til suben med høyttaler kabler er det da suben som driver høyttalerne? og hvis jeg stiller crossover på suben for eksempel til 80hz er det da kun suben som spiller frekvenser under 80hz?

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
tror effekten blir fordelt fra forsterkern til suben og til HT igjen, så det går vel ikke noe effekt tapt, om du har bare rett fra sub så tapper den vel subben for effekt vil jeg tro.

Litt usikker på den delingen der? kanskje noen andre har noen kloke ord, litt nysgjerrig selv, men en direkte avrulling vil det ikke bli uansett, den vil jo bare rulle av ved 80hz rolig.

Tror nok det vil bli mye bedre resultat uansett om du bruker en reciever og lar den ta seg av delingen ved autokalibrering etc.

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
37
Nord-Trøndelag
pal skrev:
hvis høyttalerne er koblet til suben med høyttaler kabler er det da suben som driver høyttalerne? og hvis jeg stiller crossover på suben for eksempel til 80hz er det da kun suben som spiller frekvenser under 80hz?

- hvis høyttalerne er koblet til suben med høyttaler kabler er det da suben som driver høyttalerne ?
* Nei.

- og hvis jeg stiller crossover på suben for eksempel til 80hz er det da kun suben som spiller frekvenser under 80hz?
* Ja, høytalerne faller vel av ca mellom 12dB pr oktav til 48dB pr oktav. det samme med subens høypass filter.