Striky bygger hjemmekino

striky

Moderator
22 Apr 2003
8.825
24
38
Vestfold
Takk for det, Ak :) Her er andre enden av kjellerstua, en liten peisovn må selvsagt til for den rette stemninga. I bakgrunnen skimtes skyvedørene jeg postet bilder av under bygging.

ferdig-4.jpg

Kohe321

Medlem
23 Feb 2016
247
0
0
Utrolig bra! Kan tenke meg at filmkvelder med gamle western klassikere, feks. Sergio Leone's Once Upon a Time in the West eller lignende, vil få noen ekstra hakk stemning her. Bare å lade opp med hjemmebrygget øl i baren med denne musikken i bakgrunnen på Sonosen før man flytter seg inn i kinoen. Digg! :D

[video=youtube;i3Q8h-fDfEI]https://www.youtube.com/watch?v=i3Q8h-fDfEI[/video]

For en film dette er forresten... :)

Sist redigert:

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.523
362
83
46
Asker
Er ekstremt imponert, utrolig gjennomført og utrolig stemningsfullt bar/kjellerstue dere har fått og en utrolig flott inngang til en framtidig kino.

striky

Moderator
22 Apr 2003
8.825
24
38
Vestfold
Takk for det :)
Om vi stikker av med førsteplassen, vil nok det gi en kick-start på hjemmekinobyggingen :)

PureHifi

Medlem
15 Aug 2011
1.092
51
48
meget bra bar/kjellerstue du har fått.
har nytt hus å ny hjemmekino under planlegging , hakke større rom en deg (6x4,5) og etter en dialog med Lsound blir det nok samme oppsett som deg, med unntak av andre subber(mulig jeg benytter meg av mine 2 Jl fathom F112. alternativt blir det byttet mot 2 18" DIY kit fra Avshop) var inne på tanken om fult klipsch Thx ultra 2, hvordan vil du beskrive lyden av de iforhold til AS? gler meg til å følge byggetråden til hjemmekinoen din da dette blir mye likt utgangspunkt jeg har:)

striky

Moderator
22 Apr 2003
8.825
24
38
Vestfold
Ja, da ser jeg det plutselig har gått to år... Men nå er jeg endelig i gang, etter en rekke andre prosjekter i og utenfor huset, er det nå klart for hjemmekinobygging.

Starter med å bygge ny lettvegg, for å dempe lydmessig ut mot resten av kjelleren.

241169

En liten del av rommet har jeg måttet "ofre" til frua og hennes treningsrom, og det ble bygd tidligere i år. Nedenfor ser man lettveggen mot treningsrommet, og noen av rørene som er klargjort mot hjemmekinoen fra teknisk rom. Treningsrommet er forøvrig også bygget med lydbøyler i himlingen og ellers dempet/tettet på samme måte som resten av rommet kommer til å bli.

241170

• Like
Reactions: Gorm

BEF

Administrator
25 Des 2005
11.523
362
83
46
Asker
Utstyrsmessig er jeg fortsatt i tenkeboksen, men det som er sikkert er at det blir baffelvegg med lydtransparent lerret.

B&W CT700-serien eller Adam GTC er eksempler som skal undersøkes nærmere.
Eller skal vi snakke litt sammen om en DIY løsning :)