Streame til flere apple airport express samtidig fra ipad

Petterb

Medlem
30 Jul 2011
6
0
0
Jeg har montert høyttalere i flere rom og kjøpt en Sherbourn 12-kanals forsterker til dette. Tenker å bruke 6 airport express som jeg bruker på hver sin inngang så jeg får stereo i 6 rom. Har kjøpt inn et par airport express for å teste dette, og det funker bra!
Mitt spørsmål er: Klarer jeg å streame den samme sangen fra ipad/iphone til flere airport express'er samtidig? Ønsker dette for å spille samme musikken i hele huset når jeg ønsker det, men klarer ikke helt å komme i mål med dette når jeg bruker f.eks. wimp.

Halair

Medlem
13 Nov 2012
1.030
0
0
Kjenner ikke til hvordan eventuelt iPhone/iPad kan dette men iTunes støtter fler-enhetsavspilling. Individuell volumkontroll er det også.

Muligens du kan basere deg på iTunes e.l. som signal, og styrer iTunes via iPhone/iPad ?

Mirage

Medlem
20 Nov 2003
6.146
0
0
36
Jeg bruker en pc, har installert Airfoil, som kan streame til omtrent så mange AE som man vil:mrgreen:

Hovmod står for fall, ser at man får Airfoil til bl.a. Ipad, så vil tro denne vil løse problemet.

Petterb

Medlem
30 Jul 2011
6
0
0
Mirage skrev:
Jeg bruker en pc, har installert Airfoil, som kan streame til omtrent så mange AE som man vil:mrgreen:

Hovmod står for fall, ser at man får Airfoil til bl.a. Ipad, så vil tro denne vil løse problemet.

Prøvde og laste ned Airfoil for å sjekke dette. Slik jeg forstår det må man ha MAC med Reemote server for å kunne bruke Ipad? Eller er jeg helt på jordet da?