Streame musikk - Onkyo

cy

Medlem
25 Apr 2005
241
0
16
Jeg ønsker å streame musikk fra min Samsung Galaxy tlf til en Onkyo TX-NR808 fra 2010.
Hvilke muligheter har jeg?
Forsterkeren har nettverkstilkobling, og ledige usb-porter, men tror ikke den har Bluetooth?
Via app'en Onkyo Remote kan jeg styre volum, velge input-kilde, soner etc, men valget music streaming - my smartphone laster ikke... bare spinner..
Appen er fra 2016, så dette virker ikke å være noe som Onkyo prioriterer?
Er TX-NR808 for gammel til at dette skal funke?

Det finnes jo Bluetooth-adapter med USB og AUX, ville det funket?

240904

sven.o

Medlem
1 Des 2006
47
3
8
Arendal
Yes, løp å kjøp. Har en slik i bar anlegget. Funker på TIDAL, Spotify osv. Regner med at du har en ledig SPDIF på receiveren din (?), da gjør den d/a coverteringen, noe som sikkert er bedre en den som er i cromecast’en

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

9 Jun 2019
419
51
28
Chromecast er nok et bra alternativ. Men kanskje Bluesound er bedre alternativ. Adskilligere dyrere enn Chromecast. Jeg kan ikke tenke meg dac chipen i Chromecast er bra,men lyd får du! Som sagt en del tror dac er dac,det stemmer ikke i det hele tatt. Jeg ser at Chromecast har en mini optisk kabel inngang ,og en 3.5 mm kabel inngang. Som sagt du du må ledige optiske utganger på din Onkyo’en din,så er bare streame musikk... Chromecast er jo som sagt vestlige billigere enn Bluesound NODE2i,så du får vurdere hva du vil ha. Men Chromecast Audio er grei den. Chromecast med støtte for 4K,har nettverks utgang. Det kan være viktig om du kjører trådløst eller kablet med nettverkskabel om ruteren står bak et skap osv... Som sagt lytt på ørene dine,til slutt er det kun du som kan vurdere hva slags lyd du vil ha. Lykke til!

9 Jun 2019
419
51
28
Men som jeg forstår spør du også om ulike adaptere kan virke også,det har jeg ingen erfaring med. Men du sier at appen til Onkyo’en virker delvis, men bare «spinner». Du sier at din Onkyo er fra 2010. Det kan jo kanskje hjelpe med firmware oppdatering? Jeg har kun iphone og iPad hardware, så jeg kjenner ikke til Samsung sine produkter. Send Mail til Onkyo og spør. de om en firmware update. Men du kjenner nok din Onkyo utmerket, så dette har du kanskje prøvd. Men hvis du feks kjøper Chromecast sine utgaver,så er det jo apper som følger med der også. Jeg har ikke prøvd noen av Chromecast sine utgaver,men jeg kan ikke tenke meg de ikke har noen for apper. Men hvis feks bruker Spotify geniale app med det beste grensesnittet av alle, ja kan du bruke volum på Onkyo’en sin app. Som sagt dette er jeg ikke 100 prosent sikker på,men Spotify sin app kjenner godt til. Den er helt fantastisk. Men du har sikkert vært borti Spotify app’en før. Som sagt lykke til!!

sven.o

Medlem
1 Des 2006
47
3
8
Arendal
Hmm, tenkte penger var et issue. Men hvis ikke så er bluesound et godt alternativ, har en node selv som jeg har hatt i mange år. (Har også en Pioneer N-70 EA streamer, dyr men god). Sonos er også et alternativ til bluesound, i følge mange bedre brukersnitt, men ikke bedre lydkvalitet en Bluesound.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

9 Jun 2019
419
51
28
Hei! Jo,det du sa om Chromecast er nok en utmerket ide. Og hvis man er på budsjett, så vil det nok fungere. Men jeg bare slengte ut ideer.... Men er du god på PC,MAC? Har opprettet en tråd om ulike løsninger til min NODE2i, det var derfor jeg nevnte Bluesound i denne tråden. Takk.