Stor lydforskjell med ny receiver?

NightFlare

Medlem
5 Jan 2005
105
0
0
Hei,

jeg har følgende oppsett:

Jamo S626 HCS3 surround
Klipsch R-115SW Subwoofer
Onkyo TX-SR608B
Sony KD65 XD7505BAEP

Jeg lurer nå på å kjøpe en ny receiver.
Jeg har kikket på Sony STR-DN1080 fordi jeg har sett at den har gjort det godt i tester, men også fordi jeg har en Sony TV og lissom ser for meg at de spiller bra på lag.
Jeg har også et øye på Onkyo TX-NR676 B fordi jeg har sett at også den har gjort det bra, samt at den er på tilbud på komplett i dag.

Spørsmålet mitt til dere er, vil jeg merke stor forskjell i lydbildet om jeg kjøper en av disse nye receiverne? Eller er det mest funksjonalitet jeg betaler for? :)

Arendal

Medlem
14 Feb 2003
10.513
0
36
Du vil merke mest forskjell på lyden hvis du benytter deg av romkorreksjon for da er det produsentens preferanser som styrer.
Hvis du ikke bruker romkorreksjon vil du få mest glede av flere innganger og funksjoner osv.

Å kjøpe receiver og TV fra samme produsent har minimal effekt.

NightFlare

Medlem
5 Jan 2005
105
0
0
Du vil merke mest forskjell på lyden hvis du benytter deg av romkorreksjon for da er det produsentens preferanser som styrer.
Hvis du ikke bruker romkorreksjon vil du få mest glede av flere innganger og funksjoner osv.

Å kjøpe receiver og TV fra samme produsent har minimal effekt.
Okey, tusen takk for svar! :)

Jeg slet en del med å få ARC til å fungere ordentlig med Onkyo'n. Tenkte at det sikkert var litt fordi den var gammel, men også at det sikkert hadde funka bedre om begge var Sony. Men da vet jeg at det sikkert ikke er så viktig :)