Stereo oppset til garasje

Jakey

Medlem
21 Mar 2010
255
0
0
Har sett meg ut noen kandidater selv, hvor rent og spille er ikke det alle viktigste pga. det er snakk om en garasje/verksted med diverse bråk. Er vant med gamle Pioneer og klipsch (mener jeg) 3-veis høyttalere, med 10" basselemt. Men vil ha noen mindre til og sette på en hylle eller noe på veggen.

Noen som har noen formeninger om f.eks disse? Hva bør jeg gå for?

Trenger forsovet forsterker (helst liten type som står i stil) kan ta det i en egen tråd etterpå.

Tannoy Mercury

JBL STUDIO 130

SYSTEM AUDIO SAXO 8

CERWIN VEGA XLS-6

FENCE AUDIO DUO 21

På forhånd takk :)

FilmThor

Medlem
28 Nov 2012
216
0
0
Hvor mye penger har du tenkt å bruke, da? SA høyttalerne er jo knallbra, og de drives utmerket med en liten forsterker som BRIK til under 1000,- lappen Brik - Fnky

Jakey

Medlem
21 Mar 2010
255
0
0
Har vanskelig med og sette pris, vil si minst mulig. Men må liksom bare betale det det vil koste for noe som duger til det bruket.

Hadde håpet det skulle holde seg til maks 5k. Er tross alt bare en garasje.

FilmThor

Medlem
28 Nov 2012
216
0
0
Rett og slett bare to 8" vegg høyttalere med en liten forsterker tilkoplet. Hva skal du spille fra? Jeg mener; hva er signalkilden? Telefonen din? SD-kort?

Jakey

Medlem
21 Mar 2010
255
0
0
Ok. Har ingenting akkurat nå. Men blir nok og spille fra Pc/Ipad regner jeg med.

FilmThor

Medlem
28 Nov 2012
216
0
0
ELKO kommer med en morsom modell nå; ELKO Sound Streamer. De viste den på Eliaden i fjor. En veggmontert enhet, med forsterker innebygd i vegg og da altså innebyggings høyttalere. Internett radio, DAB radio, FM, og trådløs streaming via trådløsnettet. Har du ikke trådløst nett i garrasjen så kan du bruke 3,5mm jack inn i fronten. En sånn løsning vil være ryddig og totalt innebygd. Da slipper du kabler rundt omkring og du slipper å bruke benkplass. Jeg tror de er på markedet nå om litt. Du finner litt info om den her: http://www.elko.no/getfile.php/Dokumenter/ELKO%20Nyheter/ELKOnyheter_21_juni_2012.pdf