Status AVforum V2

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.589
98
48
Stemmer. Når en logger ut og inn og oppdaterer forsvinner meldingene. I en lang meldingstråd står kun første melding igjen.

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.589
98
48
Fikk tilbake meldingene i går kveld men nå er problemet tilbake. Dette gjør dessverre meldingsfunksjonen ubrukelig når en ikke kan stole på at mottager får lest meldingen og en selv ikke får lest svaret.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.386
213
63
43
www.avforum.no
Vi er på saken, er visst noe som har skjedd for andre med samme plattform også, men ikke noe xenforo hadde noen umiddelbar løsning på selv dessverre. Gir beskjed når feilen er rettet.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.386
213
63
43
www.avforum.no
Vi har kjørt reindeksering av en rekke av indeksene nå, og foreløpig er feilen borte (vi kjørte flere reindekseringer denne gangen enn forrige gang). Forumleverandøren har fremdeles ikke kommet med en offisiell fiks, men så snart det foreligger vil vi oppdatere med denne.

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.589
98
48
Prøvde på nytt med kommunikasjon via meldingssystemet og samme problem igjen. Meldinger forsvinner, og når ny melding kommer inn får jeg ikke lest den.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.386
213
63
43
www.avforum.no
Prøvde på nytt med kommunikasjon via meldingssystemet og samme problem igjen. Meldinger forsvinner, og når ny melding kommer inn får jeg ikke lest den.
Kjedelige greier, vi kjører ny rebuild av tråder og poster nå, det fikset problemet sist gang, men ikke bra at dette nå tydeligvis oppstår i tette intervaller...

Karmann

Svært aktiv
31 Jan 2007
1.369
548
113
Ja, samme her. Jeg har prøvd forskjellige nettlesere, men samme problem. Jeg har en melding jeg venter på å få lest, men den kommer ikke opp.

oes

Medlem
18 Nov 2006
263
6
18
Spam på Torget?
Vil bare informere om at siden 17.mars er Torget totalt dominert av nær identiske annonser på engelsk - tilsynelatende med svært kostbare high-end-produkter til gunstige priser. Mer enn 40 stk på ca 2 uker. Før det var det ca 1 mnd siden forrige annonse.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.386
213
63
43
www.avforum.no
Spam på Torget?
Vil bare informere om at siden 17.mars er Torget totalt dominert av nær identiske annonser på engelsk - tilsynelatende med svært kostbare high-end-produkter til gunstige priser. Mer enn 40 stk på ca 2 uker. Før det var det ca 1 mnd siden forrige annonse.

Ja, har sett de, har jo tatt litt av... Spørsmålet er om dette bare er spam eller om det faktisk er en selger som prøver å selge inn diverse "stasj" mot det norske markedet? Kunne jo forsøkt å fyre av en epost og hørt da, men det virker jo kanskje litt sketchy ja...

oes

Medlem
18 Nov 2006
263
6
18
Litt rart hvis de er ekte. 5-6 unike selgere med nærmest identisk tekst og til sammen ca 40 annonser - omtrent samtlige med svært attraktive highend-produkter til litt for gode priser. Ikke oppgitt navn, tlf, land, kvittering, embalasje, shipping til utlandet, betalingsløsning etc. Ser man på Audiomarkt eller tilsvarende internasjonale sider pleier det meste slikt å være oppgitt.