Status AVforum V2

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.061
116
63
Viktig å se fremover, men også viktig å lære av feil som er begått. Men det er det lite som tyder på, arrogansen er til å ta og føle på. Man tar ikke til seg noen av innspillene som kommer fra brukerne. Nå har f.eks LL tatt seg bryet med å komme med 2 lange innlegg nylig med svært konstruktiv kritikk og svært gode forslag til forbedringer. Desverre så gidder man ikke engang kommentere disse men fortsetter å lukke øyenene bortforklarer stillstanden i facebook, alder and whatnot.. mens man skryter av raske servere.
Ikke så vanskelig å ha raske servere når man ikke har aktivitet..
Er ikke noe arroganse på AVforum vel?

Alle har forslag, mange er ganske ville og spenstige forslag.

Jeg synes at det skal satses på "min" forumene er kjempebra, og det skaper trafikk..

Det er nok det viktigste for forumet, for med det følger torget og alt annet..

bonkers

Medlem
14 Jan 2010
354
0
0
Man må tilbake til kjernevirksomheten.. forumet. Så må torg min hjemmekino komme etterhvert når det er brukere og ikke minst når det fungerer.

Vi var flere her som var innom etter et par års nedetid bare for å se at det skulle satses utenlands.. da var det rett ut igjen. Idag har man nyheter uten nyheter min hjemmekino uten hjemmekinoer, torg uten annonser. Det ser jo helt latterlig ut.

Det man har som man glemmer er et forum fyllt med årevis av kunnskap og latterlig mye tid nedlagt av brukere. Hvorfor ikke fokusere på det, sette det i sentrum, klistra opp på forsiden, god søkefunksjonalitet osv.

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.061
116
63
Kanskje Forumets forside burde endres litt, med tanke på Facebook og førstegangs besøkende. Ellers er det jo veldig fint med Tapatalk infoen og Min forumene godt synlig. Frågan er om Tapatalk teksten burde ha litt mer eller annerledes info, gjerne om face også. Jeg viste faktisk ikke før noen måneder siden at Face var oppe å gikk.. Hadde vel hørt nyss fra noen av Mod, men ikke at det var så mye.

Men ellers synes jeg ting fungerer veldig bra på forum, Torget er det samme som før, men trenger mer brukere. Det kommer faktisk mange inn på torget fra face..

Min kategoriene er bærebjelken, og når det er oppe så kommer Torget og alt det andre også.

Sist redigert:

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.208
18
38
Det har skjedd mye i cyberverdenen de siste 3-4 år...og de siste 18 månedene i lyd og bilde verdenen. Jeg bruker ikke PC eller laptop noe særlig mer. Kun iPad og iPhone. På AV forum er det kun AV forum. Samme med HiFi sentralen. På Facebook: Hele verden....de jeg er venn med, alle grupper jeg er med i, og en drullion andre ting.
Så noen bruker mer tid foran skjerm enn før, enten det er Netflix eller Facebook. Derfor synes i hvertfall jeg at AV forum på Facebook fungerer best...og Ok med appen. Men med PC....det var den gang .
Verden går videre...fort...
Så mye lettere å legge inn bilder og dele poster fra Facebook.

Sent from my iPad using New Forum mobile app

Sist redigert:

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.061
116
63
Hei, vet ikke om dette er rett sted å nevne.

Jeg har likt utseende på forumet, og reklame annonser. Passende og ikke forstyrrende.

Men idag er det trøblete, iallefall på mobil.
Skal svare på melding og havner rett på en annonse side der jeg ikke kommer tilbake til melding.

At det er noe kryss man kan trykke og komme tilbake fra annonse er helt ok. Men nå er det ikke noe kryss lenger, og det er trøblete.

Mvh

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.990
28
48
Det ser ihvertfall mer rotete ut enn noensinne her nå, med reklame i hytt og pine - selv mellom innlegg i samme "format" som innleggene.

Det har også hengt seg to ganger mens jeg har prøvd å skrive denne posten.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.354
189
63
42
www.avforum.no
Er autogreier fra google, og de har nylig endret / oppdatert systemet, vi får se om vi får redusert litt på mengden...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.061
116
63
Veldig mye spam fra shady dop og medisin selgere nå inne på nettopp denne siden.

Greit om det kan rydde opp og fjerne dette da det ser useriøst ut.

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.354
189
63
42
www.avforum.no
Ja, er alltids en og annen som klarer å omgå botsperrene, men heldigvis er denne forumplattformen veldig mye bedre enn forrige til å fjerne dette når det skjer... Takk for at du gir beskjed!

• Like
Reactions: Danke

Ivaols

Medlem
20 Feb 2005
4.551
58
48
Problemer med PM som kommer, får beskjed via mail, men får ikke åpnet. Laster siden på nytt så forsvinner den ene meldingen i samtalen etter den andre. Logget meg helt ut og inn sist og da dukket meldingene frem igjen. Dette fungerer heller ikke nå. Gjelder både på PC og via tlf med Android.

Midas

Medlem
23 Okt 2012
5.147
38
48
Stavangerområdet
Hei @lygren

Et lite CSS-spørsmål. Når man setter inn et bilde med hvit bakgrunn, så er det fryktelig vanskelig å finne hvor håndtaket for å skalere bildet befinner seg. Se bildet under. Man må sikte muspekeren etter beste evne og gjette hvor den befinner seg. Det hadde vært fint om bildet hadde fått en liten grå ramme rundt seg når bildet er valgt. Det er fint at den er hvit ellers.

1591305908601.png

*edit* Ellers så syns jeg CSS-en har blitt veldig pen. Den skalerer veldig bra mellom smale mobiler og breie 4k PC-skjermer. Bildene brekker pent. Veldig bra!

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.642
91
48
44
VIRUS på AVforum ??

Heisann, jeg får nå regelmessig website redirect til en nettside som heter g e n i u s d e x c h a n g e . c o m som igjen blir blokka av Norton antivirus.

Det skjer kun når jeg klikker på AVforum linker, ingen andre nettsider jeg besøker.

Kan dere få sjekket opp i dette ?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.354
189
63
42
www.avforum.no
Kunne du sendt et eksempel på en slik lenke, så tester vi litt? Den skal være ekstremt vanskelig å hacke den plattformen vi er på nå, men har det skjedd må vi få rapportert det tilbake til leverandør ASAP så finner de sikkert en fiks raskt.

Midas

Medlem
23 Okt 2012
5.147
38
48
Stavangerområdet
Et lite vennlig råd: Vær forsikig med å tenke at noe er ekstremt vanskelig å hacke. Alt kan hackes. Det er farlig og en smule naivt å tenke at man er helt sikker, for risikoen er der alltid. Hvis en leverandør selger seg inn med dette er "unhackable" så bør man være skeptisk. "Vanskeligere å hacke" vil være mer korrekt.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.354
189
63
42
www.avforum.no
Neida, sier ikke vi ikke kan bli hacket, men xenforo, som vi bruker, blir sjelden hacket hvis en bruker noenlunde nye versjoner. Vi får se på lenkene og da det derfra, må jo være en aktiv rewrite hack i så fall...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.642
91
48
44
Kunne du sendt et eksempel på en slik lenke, så tester vi litt? Den skal være ekstremt vanskelig å hacke den plattformen vi er på nå, men har det skjedd må vi få rapportert det tilbake til leverandør ASAP så finner de sikkert en fiks raskt.

Hei.

Greier ikke fremprovosere feilen, men det har skjedd ganske mange ganger den siste uken, og KUN når jeg har vært på AVforum. Og jeg har maaange winduer og tabs åpne som jeg refresher hver dag.

Beklager at jeg ikke kan gi mer konkrete detaljer., hadde kanskje håpet det hadde skjedd noen andre og..

Edit: kan jo være tilfeldig, prøvde se gjennom norton historikken, og den har logga det som det kommer fra en downloadmanager jeg bruker som aktivt snapper opp alle linker jeg kopierer, menrart at det bare skulle skje når jeg er på avforum..

Avvent litt da så ser jeg om det skjer igjen, evt. om noen andre gir tilsvarende tilbakemelding.

Sist redigert:
  • Like
Reactions: lygren

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.354
189
63
42
www.avforum.no
OK, skal få meldt inn til forumsoftware-leverandøren, evt. server-leverandøren om det er cache som er problemet. Det som altså skjer er at meldinger "forsvinner", men noen ganger dukker opp igjen hvis en logger ut og inn igjen?