Status AVforum V2

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.860
70
48
Fikk en slik en i går jeg også når jeg skulle poste et lengre innlegg. Gadd ikke skrive det på nytt , så da gikk det innlegget i vasken :(
Kjedelig at det aldri skal bli 100% i orden her inne altså .....

Kohe321

Medlem
23 Feb 2016
247
0
0
Fikk en slik en i går jeg også når jeg skulle poste et lengre innlegg. Gadd ikke skrive det på nytt , så da gikk det innlegget i vasken :(
Kjedelig at det aldri skal bli 100% i orden her inne altså .....
Jepp, det er leit. Forumet har forøvrig en "auto-restore" funksjon under hurtig-svar som med jevne mellomrom lagrer det du skriver, så det er mulig at posten din fra i går ikke er tapt! :)

Forøvrig funket ikke space-tasten når jeg skrev dette innlegget heller, så denne feilen eksisterer tydeligvis fremdeles. Lar seg heldigvis reparere enkelt ved å trykke ENTER før man skriver videre. Poenget er dog at alle disse tingene naturligvis bør fikses selv om man kan finne enkle "workarounds" på problemene. Det kan forhindre potensielle nye medlemmer i å bli, og stoppe vekst. Er veldig positivt med økt aktivitet her inne i det siste da det er så kjekt med et norsk forum dedikert til denne flotte hobbyen. Måtte det fortsette... :)

kane7

Medlem
11 Apr 2008
907
0
0
Ålesund
Får sånne i eninga, senest da jeg skulle skrive dette. Mellomrom mangler i hurtigsvar osv. Håper også det blir luka ut etterhvert da :)

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.985
25
48
Når man skriver en post - eller prøve å åpne en post , og får feilmelding - blir man irritert og går ett annet sted. Etter ett par dager prøver man kanskje på nytt, men når det begynner å bli år siden forumet fungerte blir det færre som gidder å prøve på nytt.

Kohe321

Medlem
23 Feb 2016
247
0
0
Jepp. "Server opptatt" feilmeldingen fortsetter som bare det i dag. Kjedelig, man må sitte å vente og prøve å oppdatere flere ganger bare for å få lest en post. Slikt som dette kan det ikke fortsette lenge før folk slutter å prøve. :(

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.860
70
48
Håpløst kjedelig dette ja - opplevde akkurat det samme her selv nå. Måtte prøve mange ganger for å få oppdatert "nye poster".
Det er jo ikke det minste rart om folk gir opp og rømmer fra forumet når det aldri blir på stell.
Veldig synd dette , og man merker jo at aktiviteten har tatt seg opp litt igjen. Men hver gang det skjer , så er det noen problemer som dukker opp og så dabber aktiviteten av igjen :(

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.737
123
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Ser ikke ut til at problemene forsvinner, nei. Vanskelig å logge inn, prøver igjen, og så går det plutselig greit. Når man skriver et lengre innlegg får man så beskjed om at server er opptatt. Om man ikke har tatt kopi, kan det av og til gå greit med å pile seg tilbake. Da finner man som regel innlegget igjen. Jeg tar derfor nå ALLTID en kopi av det jeg har skrevet, og lagrer på Wordpad, FØR jeg forsøker å legge det ut. Da mister man ikke noe om det skjærer seg, slik det ofte gjør her nå. Ofte kan det være lurt å legge ut innlegget, og så etterpå redigere for å fylle på med bilder. Da er teksten i det minste på plass, og det er jo mulighet for å redigere i ettertid.

Men som sagt; skriv innlegget først og lagre det, eller bare skriv det med en gang på Wordpad. Denne løsningen funker vel ikke på mobilen, kommer aldri å prøve meg en gang på det, med lengre innlegg...

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.737
123
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Helt ekstremt forstyrrende med denne i dag. Får den opp en gang i minuttet. Veldig irriterende...

[h=2]vBulletin Melding[/h] Serveren er opptatt i øyeblikket. Vennligst prøv igjen senere.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.317
171
63
42
www.avforum.no
Egentlig rart ettersom serveren har lav overall load og responderer kjappere enn noen gang... mistenker at kanskje dette har med overføring av data fra databasen til tapatalk / iOS app, skal få lagt inn en eget overvåkning av denne 'transaksjonen'...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hybris

Medlem
24 Okt 2003
10.959
0
36
Utrolig trist dette her ja. Aner ikke hvor mange timer jeg har brukt på dette forumet opp gjennom årene siden jeg registrerte meg for..14 år siden, men det er mange. Årene etter byttet til ny plattform kan jeg sikkert telle antall timer benyttet her på én hånd. At det etter å ha kjørt ny plattform i mange år fortsatt er helt grunnleggende visuelle utfordringer som at jeg med min standard bredde på laptopen får horisontal scrollbar, og Login-linken er så liten at jeg må lete etter den hver gang får så være. Men når jeg er inne typ én gang i måneden, men fortsatt typ to av tre ganger opplever feilmelding om at serveren er opptatt når jeg forsøker å logge på - ja da står det dårlig til.

Flott at det har blitt litt aktivitet på avforum-gruppen på facebook hvertfall. Kudos for n'te gang for at Lygren ikke har gitt opp dette prosjektet, men man må hente opp alt som finnes av iboende godvilje for å ikke kritisere resultatet. :-|

kane7

Medlem
11 Apr 2008
907
0
0
Ålesund
Jeg tror mange interessante svar aldri blir postet. Lange innlegg som folk vil ha svar på blir skrevet, lagret og forsøkt postet så mange ganger som trengs, nettopp fordi man ønsker svar på spørsmålene man har. Terskelen for å måtte skrive opp igjen svaret på en post er mye høyere enn for å skrive opp igjen spørsmål.
Når man ser et spørsmål man vet svaret på vil man gjerne hjelpe. Av og til legger man litt ekstra i svaret, legger inn relevante linker osv. Når man da får "serveren er opptatt" ender gjerne neste svar med "det er det skrevet om før, bruk søkefunksjon" og det er verdens dårligste svar.

Kohe321

Medlem
23 Feb 2016
247
0
0
At aktiviteten har tatt seg sånn opp i det siste viser jo at det absolutt er mulig å få dette forumet til å vokse til gamle høyder igjen. Tror ikke det skal mye mer til for å lykkes enn dette: en ny og ryddigere forum-layout som er enkel og oversiktlig å navigere, og stabilitet over tid. Om dette legges til grunn så tror jeg forumet vil ha skikkelig god aktivitet om man bare gir det noen få måneder.

Om det planlegges ny "layout", så håper jeg at den vil inneholde den samme funksjonen som viser siste poster på fremsiden. Trenger ikke å være store forandringene, men jeg tror vi alle er enige om at forumet kunne trengt en liten opprydning og restrukturering får å bli mer "up to date", og dermed mer innbydende å bruke.

Sist redigert:

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.317
171
63
42
www.avforum.no
Da har vi funnet feilen, som lå godt inne i konfigen i vB og skyldes at load akseptanse var satt alt for lavt... Dette er nå korrigert, så nå bør folk slutte å få disse meldingene.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.317
171
63
42
www.avforum.no
For de som ikke har sett det er det nå mulig å både registrere seg samt knytte eksisterende kontoer opp mot Facebook mtp logginn... Gjorde det selv og funker bra, så slipper en å måtte taste inn og huske enda et passord!

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.737
123
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Fredeles er det noe tull som driver og kaster meg ut etter fem minutter. Håpløst når man skal legge ut ting som tar mer tid enn dette. Kan du sjekke om noen har kødda til igjen, Lygren??

Trumpetguy

Medlem
7 Nov 2005
2.364
0
36
Var veldig aktiv i flere år på forrige versjon av forumet. Mange timer i uken. Så kom alt trøbbelet med v2, og jeg har vært innom en håndfull ganger for å se hva som skjer. Trist å si det, men fem (5!) høyttaler-annonser på Torget?? Og en søkemotor som ikke finner en eneste ting, selv ting jeg vet ligger på forumet, men ruter deg direkte til en tom "Avansert søk"-side?? Jaja, det blir å se igjen om noen måneder, da. Lykke til med driften. Håper selvsagt ting tar seg opp.