Status AVforum V2

Hunsbedt

Aktiv
10 Aug 2005
5.735
120
63
Kvinesdal
minhjemmekino.no
Har prøvd å oppdatere bloggen min med bilder fire-fem ganger i kveld, og nå gir jeg opp å forsøke mer i Firefox. Firefox låses når jeg skal hente frem bilder fra mappe på maskinen, og må startes på nytt, med samme problem om og om igjen. Har prøvd Crapcleaner mellom hver gang, og også restart, uten at det hjelper. Tips?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.310
167
63
42
www.avforum.no
hercules_utklipp.jpg

Ja, ser det er noe krøll nå... Jobbes med mye optimalisering om dagen, har sikkert skjedd noe feil i den anledning. Rapporterer inn feilen så fikses den ASAP!

EDIT: Ser at bildet jeg testet å legge opp fungerer manuelt men at thumbnailen ikke genereres. Snodig feil. Får dere andre samme feil?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.310
167
63
42
www.avforum.no
Ja, ser ut til å fungere igjen nå... Ellers jobber vi som en kanskje ser med optimalisering og hastighetsøkning - som igjen er en forutsetning for bedre søkemotorplassering. Hastigheten er allerede kraftig forbedret siste uka, men vil bedres ytterligere kommende uke. Vi har bl.a. oppgradert DB-serveren nå, samt gjort en rekke optimaliseringer.

Neste tiltak er søkemotoroptimalisering. Vi har måttet vente med dette ekstremt viktige momentet til hastigheten var tilstrekkelig for å få tilsiktet effekt, men når vi får dette aktivert igjen vil vi sannsynligvis se en hel del mer trafikk fra nye brukere.

Ellers ser vi bl.a. på følgende plugins til forumet vi vurderer å få installert;

1. "Like" av innlegg ala Facebook.
2. "Live" oppdatering av poster i tråder (dvs. en slipper å refreshe siden, nye poster dukker opp kontinuerlig og automatisk).

Kjedelig at ting tar så fryktelig lang tid å få på plass for øvrig... Dette med hastighet og søkemotoroptimalisering burde jo vært på plass en uke etter V2 var oppe, ikke over ett ÅR senere, men som kjent har ikke ting akuratt gått som vi håpet......... Vi takker igjen alle våre trofaste brukere som har støttet opp om forumet i denne perioden, som har vært helt kritisk for fremtiden til forumet ettersom tilsagnet av nye brukere har vært svært lavt etter plattformskiftet.

Igjen; vi gir ALDRI opp og fortsetter arbeidet med å :: igjen :: gjøre AVforum til den ypperste siten innen AV i både Norge og Norden. Litt juling i prosessen har vi bare godt av, blodsmaken bare øker innsatsviljen! :)

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.310
167
63
42
www.avforum.no
En annen plugin vi skal få installert snarest er brukertagging. En bruker da f.eks. @lygren i et innlegg hvilket automatisk sender en e-post (forutsatt selvsagt at den aktuelle brukeren godtar å få tilsendt e-post fra forumet) med lenke til den aktuelle posten...

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.310
167
63
42
www.avforum.no
Ehm, ser av testen min at bildet jeg lastet opp vises, men forhåndsvisningen i det jeg postet fungerte ikke. Tester du om bildene faktisk vises for deg også, så skal jeg få rapportert inn korrekt feilbeskrivelse?

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.310
167
63
42
www.avforum.no
For øvrig, som dere sikkert også ser er vi i ferd med å implementere "like"-systemet. I tillegg til like har vi også en "takk" og en "dislike"-knapp. Vi kommer til å fjerne dislike-knappen, men beholder "takk" og "like". I tillegg er taggingsystemet snart oppe å kjøre, der en kan skrive f.eks. [MENTION=2]lygren[/MENTION]. Gir beskjed når dette er klart...

Alle brukere får også angitt sine "like" og "takk", samt "nevnt" og "tagged" statistikk under sin avatar.

lygren

Grunnlegger
11 Des 2002
43.310
167
63
42
www.avforum.no
Allrightie, da får en automatisk tilsendt en e-post når en har blitt sitert med URL til den aktuelle tråden samt til en oversikt over alle steder en er sitert (fra i dag av)...

Det er også nå mulig å legge inn en notis ved bruk av [MENTION=20164]brukernavn[/MENTION]. En notis generer også en e-post til den "notiserte" brukeren med lenke til aktuell tråd samt en oversikt over alle tråder en har blitt notifisert i...